Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac G5, bild (från AppleStore)


palegolas

Rekommendera Poster

Min kompis lyckades hinna mellan "we'll back soon"-skylten på Apple Store Australia och fann en bild på iMac G5, precis ögonblicket innan skylten kom upp. Så här ser den ut.

Jag antar att det är Australienska dollar, vilket betyder ett startpris på ca 11.600kr.

 

iMacG5.jpg

 

Jag tycker att den är fin.

 

(sidenote, min kompis vill bli kallad "den ökände hackern Fompa, hahaha.. )

 

Det verkar varit Australienska dollar. På keynoten säger dom 1299 USD för 17"-modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
Simon Grabiec

"Hinna emellan"? De tar väl ner sidan innan de uppdaterar?

 

Hur som helst, ser den inte lite instabil ut? Foten var ju inte direkt bred...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hinna emellan"? De tar väl ner sidan innan de uppdaterar?

Ja.. typ.

att dom började uppdatera och satte in skylten samtidigt. Just i glipan där lite hade kommit upp och skylten fortfarande inte var inne... emellan, det var så jag menade. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Vilken besvikelse. Ful var den också. :tummened:

 

Vart tog Apples nyskapande design vägen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken besvikelse. Ful var den också.  :tummened:

Vart tog Apples nyskapande design vägen???

Jag tycker den var fin.

Det enda är att det är så stor tom vit yta under displayen som gör att det ser lite obalanserat/fult ut, men annars skulle jag mycket gärna ha en sån och städa upp på skrivbordet. Tycker nyskapande designen ligger i att den är jäkligt tunn och skön. Tror det kommer bli sug efter den. Fast den är lite lika söt som iMac globe.. men knäcker mer tycker jag allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undra varför de är så snåla med garfik korten gf 5200 är ju välldigt gammalt och dåligt riktigt synd

Det är väl för att hålla ner priset

Jag tror att man kan få ett nyare som tillval

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fantastisk dator!

Snygg, cool och kraftfull!

Den som tycker denna är ful, den tycker troligtvis även att cykelbyxor och magväskor är klädsamt.

 

VILL HAAAAAA!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar den mer än den gamla (som jag i och för sig aldrig har gillat så värst). Tycker den kyter an mycket bra till formen på de första iMac:arna. Precis så bra som jag hade hoppats!

Synd bara att de inte kan göra en bättre äversättning av "From the creators of iPod". "Från oss som skapade iPod" känns som en ganska knackig formulering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya iMac G5 får godkänt av mig. Bra att priset inte har dragit iväg nämnvärt trots att 17-tummaren numera är den minsta modellen. Designen är okej. Den tjocka vita ramen undertill ger den ett lite klumpigt utseende, men jämför man med iMac G4 spar man nog en del plats på skrivbordet ändå.

 

Prestandan är bra, sånär som på att systembussen är strypt och att grafikkortet är antikt. Hoppas att den senare går att byta efter inköp.

 

Den ser onekligen ut som en äkta Apple produkt, bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart av Apple att göra imacen ipoddig....

 

Jag tycker den är riktigt snygg (inte lika snygg som globe). Den inger en känsla av framtid och renlighet på nåt sätt!

Priset är helt ok, kunde ju kunna sänkas lite till....

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Dålig stil att bara stoppa in 256 rammar i den... bläää os x kräver ju så mycket mer!!!

Snålt grafikkort.

 

 

Men av allt att dömma så är jag nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är utan tvekan den absolut ballaste allt-i-ett-dator som gjorts, om man inte räknar Apples bärbara. Godkänt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Inte lika snygg som Globen, men klart godkänd.

 

Prismässigt helt OK, men 256 MB minne är förstås på tok för snålt. Och grafikkortet Apple, grafikkortet… Går dessvärre inte ens att uppgradera vid beställningsbygge, vilket är en rejäl miss IMHO. Vi har ju sagt det förut, men att lägga till 11.700 pix för att få 2 gig minne på AppleStore känns väl en smula dyrt för hemanvändaren… ;)

 

Misstänker också starkt att Apple kör samma princip som i iBooken med BT-enheten (omöjligt att bygga in i efterhand), så vad ni än gör - beställ en sådan från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag tycker om denna nya Imac ännu men jag tycker väl att den är mer stilren än förra modellen.

Visst är grafikkortet klent men det gör inget för de kommer ju att ha vässat den till nästa uppgradering plus att jag inte har råd med den ännu. inte före nästa uppgradering i allafall. anars så käns det lite tveksamt om den kommer att bli en stor säljare men priset är ju inte så dåligt i bas utförande så den kommer väll att sälja litegrand änndån trots det lilla intern minnet och det snåla grafikkortet.

 

sköt att lanseringen är överstökad för denna gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den är grymt snygg!!!! :D

Den håller Apples stil med skärmarna , som första iMac gjorde.

 

Men ...

 

VARFÖR BARA 256 MB MINNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den är grymt snygg!!!! :D

Den håller Apples stil med skärmarna , som första iMac gjorde.

 

Men ...

 

VARFÖR BARA 256 MB MINNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :angry:

Du får helt enkelt gå till Macoteket och beställa en med 2 GB intern minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag tycker den är grymt snygg!!!! :D

Den håller Apples stil med skärmarna , som första iMac gjorde.

 

Men ...

 

VARFÖR BARA 256 MB MINNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :angry:

Se det från den ljusa sidan: Tänk om de hade 1 GB i, man inte kunde köpa med mindre, och datorn skulle bli 5000 kronor dyrare. (Typ 40% alltså)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte säga att jag tycker att den är speciellt snygg. Men den verkar vara en riktigt bra allt-i-ett dator! Hyffsad prissättning också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att den har ett hyfsat utseende men det tyckte jag om G5:an också från början med efter ett tag när jag sett den några gånger så kanske jag tycker att den är snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, detta var ett steg tillbaks. Klumpig och osmidig design, och alldeles för vit, i mitt tycke.

 

Däremot tycker jag det är bra att man inte stoppar i så mycket minne från början.

Om det satt 1 GB i den, så skulle Apple tvingas ta mycket mer betalt för den än bara det ökade priset för minnet. Man är också tvungen att ha med en marginal för eventuella prisökningar på minnet, i proportion till minnets storlek. Ju mindre minne, desto mindre marginal krävs = billigare för kunden.

Vill man köpa till minne är det ändå billigare att söka sig till andra än Apple...

 

Grafikkort snålar man på, som vanligt. Det man stoppat i är på tok för dåligt för en maskin som ändå kommer att spelas en hel del på.

 

Sen har skärmen lite konstiga begränsningar. Varför har man inte 1280x960, som är 4:3, när skärmen har så många pixlar tillgängliga?

 

Till sist undrar jag hur många av dessa som kommer att välta och spricka när man stöter till bordet de står på, eller liknande...

Jag skulle gissa att den svajar när man ska stoppa i en CD, vilket knappast är hälsosamt för driven...

 

Nej, även om den kommer att sälja en hel del, så tror jag inte att man kommer med en liknande andra generation, inte utan ovanstående begränsningar åtgärdade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser cool ut! undra om jag kan locka pappa att köpa en sån till mor & syster nu... hehe :devil:

Jag tänker såhär: De har lyckats putta in en G5:a i den datorn, och den är förhållandevis tunn!

Alltså - inte långt kvar till Powerbook G5!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och den är förhållandevis tunn!

Alltså - inte långt kvar till Powerbook G5!!! (w00t)

Hoppas dom gör en batterisnål PowerBook istället för en G5-powerbook.

"10 timmars batteritid" och "1kg" skulle locka fler presumtiva laptopkunder än "Nu 2x snabbare med G5" tror jag, i alla fall mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...