Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trubbel med Samsung CLP-315


Zulo

Rekommendera Poster

Är en olycklig ägare till Samsung CLP-315 sen 9 månader tillbaka.

 

Den måste startas om innan den funkar.

När jag sätter på strömmen går den igång och hänger sig sen och den röda kontrollampan lyser. Startar om den och då går den.

Har den gått ner i viloläge så hänger den sig (felmeddelande i Print Monitor: Cycle Power) och jag får starta om den och göra om utskriften (utskriften inte kvar i kön då den tydligen skickas till skrivaren).

 

Den strulade från början på min G5 med Tigern. Detsamma på min nya iMac med Snöleoparden där jag testat såväl direkt i datorn som via AirPort Express. Tog även ner den till återförsäljaren och också där strulade den (såväl kablage som dator var deras).

 

Skickade ner den till InfoCare (servar Samsung) men hos dem funkade den och då måste jag pröjsa dem 800 kr eftersom det inte – enligt de klåparna – inte var nåt fel på den...

Felet kvarstod dock (men visade sig inte på en gång utan efter en liten stund).

De verkar testa den på Windows XP så jag kopplade den till en PC med Vista och då funkade den. Nyss hemkommen från PC-testet så verkar den funka även hos mig (peppar-peppar).

 

Innan jag skickade den på service hade den blivit sämre och sämre. Kunde hända att jag fick lov att starta om den flera gånger innan den ville funka.

 

Har de senaste drivisarna och har även avinstallerat den och installerat på nytt...

 

Nån som varit med on nåt liknande..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft något liknande men dock bra en gång. Tror det har med de nya drivrutiner att gör. För innan det har jag aldrig haft problem med min Samsung CLP-310/315.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

InfoCare hade inte testat den på en Mac... Trots att de lätt borde ha kunnat räkna ut det om de tänkt till lite...

Få se hur det går denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...