Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag blir g---en...


laban

Rekommendera Poster

Alltid samma problem vid övergång sommartid-vintertid och vice versa. Det brukar lösas genom att jag raderar alla möten i telefonen och synkar igen.

Nu går inte det, har testat olika tidszoner och letat efter tips i dessa trådar. MEN jag får ingen ordning på det. Antingen ligger möten en (eller två) timmar fel samtidigt som födelsedagar (från Adressbok) ligger ur fas, d v s ytterliggare någon timme hit eller dit, dessutom strular de prenumererade kalendrarna (svenska helgdagar och veckonummer), veckan kan börja kl 22 samtidigt som en födelsedag börjar kl 23 och inlagt möte också ligger fel.

I iCal ser allt ok och normalt ut, men i telefonen...

Har nu testat hur många inställningar som helst utan lycka. Någon som kan ge lite extremt pedagogiska och metodiska tips på hur jag löser detta? Innan jag blir galen och slänger telefonen i sopnedkastet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
mynameisoscarjo

Du får skriva galen, det är lugnt :D Tycker du borde gå till någon verkstad med den där phånen. Den verkar ju lite skum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony-Ericsson kan inte det där med sommartid så bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är faktiskt sant, hur dumt det än låter.. Sitter ju på IT-avd. själv och dit kommer folk med mobilen med, och är det någon som flippat med datum/tid så nog fasen är det en SE..

Hade länge efter min senaste/sista(?) SE födelsedagspåminnelser kl 02:00 mm roligt.. eller inte..

Synkar du med Outlook kolla denna länk: http://support.microsoft.com/kb/931667

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...