Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Det ser ut som om allt minne används trots inga program körs


knugge

Rekommendera Poster

... alla Macar med integrerad grafik lånar ju ut RAM-minne. Därav är ju ibland mer använt än vad som är "tillgängligt".

Inte på min mini, konstigt nog då. Se dumpen ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på min mini, konstigt nog då. Se dumpen ovan.

Samma sak med min MB, jag har 2 GB, och ser 2 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det KAN ju bero på att olika OS redovisar olika, vad vet jag. Jag kör SnowLeopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg: Det kanske är så att grafikkort senare än Intel GMA 950 alltid ”paxar” RAM, medan vårt grafikkort (vi har samma) bara tar det i anspråk när det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg: Det kanske är så att grafikkort senare än Intel GMA 950 alltid ”paxar” RAM, medan vårt grafikkort (vi har samma) bara tar det i anspråk när det behövs.

TAnkar har rullat även åt det hållet... så ta och gör något grafikkrävande och bevisa det! :ThumbsUp: Dessutom drar 950 runt 80 GB som mest och det är så lite att det kanske inte redovisas....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, 80 GB är en hel del, det blev ett G i stället för ett M, va? ;) Men jag testade, en film gjorde ingen skillnad för RAM. 80 MB kanske är för litet, som du skriver, svårt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan, om grafikkortsanvändningen har räknats bort, borde det stå att 1,75 av 1,75 GB används, eller hur? Inte 1,9 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unix generellt slurpar i sig mycket minne om det finns. Men det är bara om swapping sker som du har brist på minne. Här finns lite roligt att läsa för de som kör Mac OSX

http://support.apple...iewlocale=sv_SE

 

Så ser du att "sidor ut" ökar hela tiden får du stänga program eller stoppa i mer minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, 80 GB är en hel del, det blev ett G i stället för ett M, va? ;) Men jag testade, en film gjorde ingen skillnad för RAM. 80 MB kanske är för litet, som du skriver, svårt att veta.

 

Va? Har du inte 80 GB RAM? :whistling:

 

Å andra sidan, om grafikkortsanvändningen har räknats bort, borde det stå att 1,75 av 1,75 GB används, eller hur? Inte 1,9 GB.

 

Vetint'.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unix generellt slurpar i sig mycket minne om det finns. Men det är bara om swapping sker som du har brist på minne. Här finns lite roligt att läsa för de som kör Mac OSX

http://support.apple...iewlocale=sv_SE

 

Så ser du att "sidor ut" ökar hela tiden får du stänga program eller stoppa i mer minne.

 

Den som läser hela tråden har redan sett den informationen..... :sleeping:

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir till att åka förbi Netonnet och inhandla 4GB till MBP och förhoppningsvis kan jag då ta till vara på 2GB och slänga in i Imacen

Citat från Apple...

post-50135-1270272757,7_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som läser hela tråden har redan sett den informationen..... :sleeping:

:kaffe:

Jag läste sida 2 lite slarvigare då det blev lite mer "hokus pokus", men länken var inte med.

Ibland görs OSX mer komplicerat än det är att nyttja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1200 SEK senare ser det ut så här...

post-50135-1270304541,09_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Offtopic, men .png är standard för skärmdumpar såvida du inte valt att ändra detta själv med exempelvis Tinkertool och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Ladda hem iFreeMem och ha i menyraden

 

http://www.activata.co.uk/ifreemem/

 

Man kan ju prova med att öppna terminalen och skriva "sudo du -sx"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...