Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X 10.6.3


gockelinus

Rekommendera Poster

Då var uppdateringen installerad och datorn funkar fortfarande, så långt allt väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som inte har SL har det istället kommit en säkerhetsuppdatering, 2010-002.

 

post-5952-1269890627,11_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pålitlighet för iDisk Sync.

 

Finns väl med i varenda uppdatering, men inte blir den mer pålitlig för det :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! OpenGL buggen i XBMC-baserade applikationer är nu borta. Äntligen!

FrontRow ser bra ut också. Första gången sen Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fungerar bra här också inga problem efter uppstart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever att hela systemet har blivit betydligt rappare. Inget hackande när man byter program mellan olika spaces osv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever att hela systemet har blivit betydligt rappare. Inget hackande när man byter program mellan olika spaces osv....

 

Geekbench tycker att det är en 6%-ig öking av prestandan, så nu kommer en iMac i7 med 8GB 1067Mhz över 10k, undrar var de med 1333Mhz landar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är för tråkiga på Apple

 

De har inte trixat bort det som alltid dyker upp i Skivverktyg > Reparera Skivbehörigheter

 

post-113-1269952141,66_thumb.jpg

 

Sen kan man undra vad det är för en fil som alltid repareras: "usr/share/derby" ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är för tråkiga på Apple

 

De har inte trixat bort det som alltid dyker upp i Skivverktyg > Reparera Skivbehörigheter

 

post-113-1269952141,66_thumb.jpg

 

Sen kan man undra vad det är för en fil som alltid repareras: "usr/share/derby" ??

 

Kanske finns ett svar här: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2254227&tstart=1

 

Har uppdaterat samtliga burkar inkl min server och allt flyter på, tycker dock att maskinerna känns lite snabbare, men det kanske är inbillning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din 10.6.3 uppdatering inte tycks gå som planerat och hänger sig har MacFixit skrivit en liten manual...

 

Här i googleöversättning

 

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Freviews.cnet.com%2F8301-13727_7-10471669-263.html%3Ftag%3Dmncol%3Btitle&sl=en&tl=sv

 

och i original

http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10471669-263.html?tag=mncol;title

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr fått problem med USB efter denna uppdatering, om jag har min HTC ansluten samtidigt jag har extern mus inkopplad så lägger musen av efter någon minut.

Drar jag ur och kopplar in den igen så fungerar det igen i en minut innan samma sak händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din 10.6.3 uppdatering inte tycks gå som planerat och hänger sig har MacFixit skrivit en liten manual...

Tack för infon. Jag skall prova att installera om i säkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade 10.6.3 på min MB Pro. Då gick det plötsligt inte att starta Photoshop CS3 om rosetta var ikryssat, men väl utan (med då fungerar inte en massa plug-ins). Körde då combouppgraderingen, men inget ändrades. Någon annan som stött på samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade 10.6.3 på min MB Pro. Då gick det plötsligt inte att starta Photoshop CS3 om rosetta var ikryssat, men väl utan (med då fungerar inte en massa plug-ins). Körde då combouppgraderingen, men inget ändrades. Någon annan som stött på samma problem?

 

 

Kanske finns nått i denna tråden: http://discussions.a...382232&tstart=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick åt helvete att uppdatera på SL-partitionen på min USB-disk. Förvånar inte. SL är mest skit. superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att "skrivarpålitligheten" förbättras.

 

Jag kan för egen del notera att alternativet "Dubbelsidig utskrift" nu inte längre är tillgängligt för min HP P1005. Tidigare var det tillgängligt men funkade inte; det kom ett felmeddelande (med information för de invigda) som man med ett knapptryck kunde skicka till Mac.

 

Det är bara aningen bättre. Helst skulle jag naturligtvis vilja kunna använda den dubbla (manuella) utskriften.

 

Någon som har något lösningsförslag vad gäller detta? Eller är det bara att vackert vänta på en drivrutin som fixar saken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår dator krashade av den! Apple fail! :@!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vår dator krashade av den! Apple fail! :@!!!

 

Följde du de tips jag lade fram angående förberedelser innan uppdateringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderingen ska förbättra "skrivarpålitligheten" står det.

 

Jag har haft problem med att skriva ut på min HP LaserJet P1005. Problemen har särskilt uppstått då jag försökt skriva ut dubbelsidigt. Då har det dykt upp ett felmeddelande (tillsammans med en ingående diagnos - dock begriplig endast för de invigda) som man direkt kan skicka till Mac.

 

Nu uppstår inget problem av det här slaget. Detta för att själva alternativet "Dubbelsidig utskrift" är borta. Det kan ju vara bra som en tillfällig åtgärd tills dess man fixat problemet.

 

Är det någon som har någon idé om vad man kan hoppas på här?

 

Kan det komma en ny fungerande drivrutin från Mac? (För det är väl de snarare än skrivartillverkaren - HP i mitt fall - som i första hand har hand om saken?) Eller kan en ny version av operativsystemet fixa saken?

 

Jag är dåligt insatt i de här sakerna så jag vänder mig till alla kunniga Macianer som finns här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olsons Ägg

Har precis installerat 10.6.3 via 'programuppsatering...'

Gick som smör. Gjorde först förbredelserna beskrivna i denna tråd:

 

• Backup

• Säker omstart med 'shift'

• Körde en Cocktail maintain

 

Datorn känns betydligt snabbare. Fick dock välja om min färgprofil i 'Bildskärmar'.

Ska strax köra en behörighetskontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...