Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS X 10.6.3


gockelinus

Rekommendera Poster

Uppdatering 10.6.3 finns nu tillgänglig för nedladdning!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några nyheter? Eller är det bara buggfixar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om Mac OS X v10.6.3-uppdatering

10.6.3-uppdateringen rekommenderas för alla som använder Mac OS X Snow Leopard. Den innehåller allmänna förbättringar av operativsystemet som ökar stabiliteten, kompatibiliteten och säkerheten hos din Mac, samt buggfixar som:

 

 

 

  • förbättrar tillförlitligheten och kompatibiliteten hos QuickTime X
  • åtgärdar kompatibilitetsproblem med OpenGL-baserade program
  • åtgärdar ett problem som leder till att bakgrundsfärger i brev visas felaktigt i Mail
  • åtgärdar ett problem som förhindrar att filer med tecknen # eller & i filnamnet öppnas i Rosetta-program
  • åtgärdar ett problem som förhindrar att filer kopieras till Windows-filservrar
  • förbättrar prestanda hos Logic Pro 9 och Main Stage 2 när de används i 64-bitars läge
  • förbättrar tillförlitligheten vid vila och väckning när Bonjour-funktionen för fjärrväckning används
  • åtgärdar ett färgproblem i iMovie med HD-material
  • förbättrar tillförlitligheten vid utskrifter
  • åtgärdar problem med upprepade aktiviteter i iCal under anslutning till en Exchange-server
  • förbättrar tillförlitligheten hos USB-inmatningsenheter från andra tillverkare
  • åtgärdar bildpunkter som lyser konstant, har fastnat eller är mörka vid visning av video från den inbyggda iSight-kameran i iMac (sent 2009)

 

Mer information om den här uppdateringen finns på följande webbplats:http://support.apple.com/kb/HT4014?viewlocale=sv_SE

 

Information om säkerhetsinnehållet i den här uppdateringen finns på följande webbplats: http://support.apple.com/kb/HT1222?viewlocale=sv_SE

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat nu och det gick hur bra som helst. Allt funkar perfekt ännu så länge!

Så det är nog bara att köra på och uppdatera.

 

Mvh

Henric

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min älskade MBP står och tuggar med blåskärm och ett snurrande hjul efter uppdateringen. Jag vet inte om den startat om eller om den fortfarande jobbar med uppdateringen.10 minuter har den tuggat blått nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min älskade MBP står och tuggar med blåskärm och ett snurrande hjul efter uppdateringen. Jag vet inte om den startat om eller om den fortfarande jobbar med uppdateringen.10 minuter har den tuggat blått nu. :(

 

 

Låter skumt... min uppdatering tog 5 min. det är en iMac 27" 3,06...!

 

Mvh

Henric

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtar ner uppdateringen nu whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min älskade MBP står och tuggar med blåskärm och ett snurrande hjul efter uppdateringen. Jag vet inte om den startat om eller om den fortfarande jobbar med uppdateringen.10 minuter har den tuggat blått nu. :(

 

Låt den stå...avbryt inte..

Du har väl backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en stund så slocknade skärmen helt men den startade inte om själv. Jag fick starta den själv och den tog en bra stund på sig för att starta. Men när jag kollade under äppelmenyn så är det 10.6.3 nu iaf!

 

Backup har jag absolut. Vågar inte annat.

 

Jag har haft lite problem med min MBP gällande omstarter och avstängning det senaste. Inga processer i aktivitetshanteraren som spökar, och inga program som autostartar heller.

 

Har kontaktat Apple om detta, och får nog göra det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick smidigt för mig

 

 

post-23342-1269884753,74_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad blev bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Har oxå installerat uppdateringen.

Jag brukar alltid göra en SMC-reset med 5 blång och en säker start efter en uppdatering.

 

Fungerat hur bra som helst.elaktflin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... förbättrar tillförlitligheten hos USB-inmatningsenheter från andra tillverkare ...

Då kanske Förhandsvisning äntligen kan hålla min skanner i minnet! superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De länkar till comboupptareringen som finns hos apple.com och den stöder inte svenska. Jag avvaktar tills den finns att ladda ner från apple.com/se med svenskt språkstöd innan jag uppdaterar.

 

 

  • Version: 10.6.3
  • Post Date: 29 mars, 2010
  • Download ID: DL1019
  • File Size: 897.32 MB

System Requirements

  • Mac OS X 10.6 - Mac OS X 10.6.2 Server

Supported Languages

  • Deutsch
  • English
  • Français
  • 日本語

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad blev bättre?

 

Inget vad jag kan se ännu, men det var iofs redan bra från början

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är uppdateringarna så gigantiska nuförtiden? Ersätts operativsystemet med ett nytt? fundersam.gif

Typ så. Även om det bara är en kod som ändras så byts hela paketet som den ingår i ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De länkar till comboupptareringen som finns hos apple.com och den stöder inte svenska. Jag avvaktar tills den finns att ladda ner från apple.com/se med svenskt språkstöd innan jag uppdaterar.

 

 

  • Version: 10.6.3
  • Post Date: 29 mars, 2010
  • Download ID: DL1019
  • File Size: 897.32 MB

System Requirements

  • Mac OS X 10.6 - Mac OS X 10.6.2 Server

Supported Languages

  • Deutsch
  • English
  • Français
  • 日本語

 

Får skämmas. Såg inte att båda uppdateringarna som ligger där var till Server och att två andra låg längre ner var till "vanliga" 10.6

Så den vanliga combon till 10.6 finns med svenskt språkstöd. Men varför ha två olika combon, en från valfri 10.6.* och en som enbart uppdaterar från 10.6.2 när det enbart skiljer ca 50 Mb av den totala storleken mellan dessa två uppdateringar. Helt onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...