Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken modell var det som väsnades?


Pocahontas

Rekommendera Poster

hur som helst, min 1,25:a*1 låter som en buss. måste haft otur. typiskt. Så om du vill ha en tyst ska du nog kolla den innan du köper! :tummened:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den du funderar på (1x25) från vintern -03 är helnöjd med den nu, men hade det lite kämpigt i början med ett trasigt minne (köpt i efterhand) kärn panik o skit.

Det som låter i min är fläkten i nätdelen, men inget man stör sig på direkt, finns fläktlösa nätdelar till pc som kanska passar till mac om man känner för det.

 

Den har ju gtt ur tiden nu (G4:an), så vill du ha en får du sno på :), perfekt till hempyssel mm, men ska du producera film är det bättre med en sun el liknande.

 

Rekomenderar iaf att du sätter i mer minne än de 256 som sitter i, ökade från 256 till 768 till 1280 o alla uppgraderingar har gjort markant skillnad, så man kan nog säga att

mycke vill ha mer gäller för X. :)

 

Slå till det skulle jag ha gjort iaf :) o du den är snygg på bild o ännu snyggare live, du ska bara se hur den ligger i kartongen den kommer i *ujujuj*.

 

Du kan nog behöva lite glädje i tillvaron nu o du kommer att gå o flina i minst 17 dagar efter du öppnat kartongen :D :tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lät bra, får ta en koll, ska ju inte ha mer kapacitet.

Minne snälar jag inte med, så det och mycket utrymme på disk vill jag bara ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anta att jag nu köper en G4:a.1,25GHz

 

På min Speedmaniadisk har jag backupen från min stulna G4:a.

I princip borde jag väl bara kunna sätta i den disken på den andra hårddiskplatsen i datorn.

Alternativt låta hårddiskarna bara skifta plats.

Blir minst jobb för mig om jag bara gör så känner jag.

 

Eller blir det något galet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en hårddisk som tidigare suttit i min förra G4:a.

Speedmania är ju bara ett skal som man sätter in en vanlig hårddisk i.

Skalet har FireWireportar.

 

Blir lite enklare, och snabbare om jag flyttar över den på ledig plats i den nya G4:an.

Sen kan jag partitionera den orörda disken och lägga Mac OS 9 och få det som jag tidigare hade det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poca, jag har en USB2-låda med plats för ATA-disk. Jag har testat att stoppa i disken i datorn efter att den suttit i USB-lådan och även stoppat tillbaka disken till USB-lådan och jag upplevde inga problem. Risken är väl bara om den interna ATA-anslutningen i datorn enbart kan läsa 127GB (dvs alla äldre macar med ATA66-bussar och lägre) och disken du har i Firewire-lådan är större så kan du förmodligen förstöra informationen på den. Är disken mindre än 120 GB ser jag inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken är väl bara om den interna ATA-anslutningen i datorn enbart kan läsa 127GB (dvs alla äldre macar med ATA66-bussar och lägre) och disken du har i Firewire-lådan är större så kan du förmodligen förstöra informationen på den. Är disken mindre än 120 GB ser jag inga problem.

Det är lugna bananer MDD klarar 127+ diskar (satte i en 160 utan problem), det är bara att bygla den "externa/backupen" till "cable sellect" o stoppa i den utanför den org monterade ( där är det ata100) i det andra facket (under cd-bränaren) är det ata 66. (OBS! master slave fungerar inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den beställd, G4:an, börjar ta slut, finns inga kvar i Göteborg hos Mac Forum.

Samt 3 dubblat minne, så nu bl ir det 1024 i RAM.

 

Skrivaren Epson Stylus CX5400 fanns inte på lager, men det finns ju härnere i varje plåtskjul.

 

Min externa disk är nog bara en 80GB så det måste ju gå att klämma in den, har den suttit i

den gamla borde den ju gå i denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den beställd, G4:an.

Coolt Gtattis då, kan du inte be frugan fota dej när du öppnar kartongen så vi får se smilet här också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är den beställd, G4:an.

Coolt Gtattis då, kan du inte be frugan fota dej när du öppnar kartongen så vi får se smilet här också :D

PS jo du passa på att uppgradera katten till två dobberman när du ändå är i farten :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller en svart Panther....

Gjorde den dagdrömmen igår när jag höll på och pyssla med larmförberedelserna.

Undrar hur tjuvarna reagerat om det kommit en stor svart panter morrandes..

Riktigt såg framför mig hur den satte tändena i halsen på en av dem och hur de andra flydde i panik.

 

Och att jag fått gått ut i skogen för att kalla på Bagheera, som dragit upp resterna av tjuven i ett träd.....

 

Hade tjuvarna polisanmält mig månntro?

 

Synd att man inte får ha hur stora katter som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...