Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fått byta min Imac fem gånger och fortfarande inte fått ngn som funger


david_gbg

Rekommendera Poster

Tusan, hann inte redigera, det var icke som jag ej förhandsgranskade, utan kom att tänka på strax efter. Skulle vilja tillägga nedan:

 

 

Dem som hoppat på mig innan om en Ferrari/Volvo jämförelse, visa ödmjukhet mot inlägget.

 

Men, att man ska godta 4 döda pixlar?

Jag menar, köper du en ny Ferrari/Volvo, ska du då räkna med repor?

Hur långa får dem vara, 1 meter totalt? (Nu kommer säkert påhoppen)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Tusan, hann inte redigera, det var icke som jag ej förhandsgranskade, utan kom att tänka på strax efter. Skulle vilja tillägga nedan:

 

 

Dem som hoppat på mig innan om en Ferrari/Volvo jämförelse, visa ödmjukhet mot inlägget.

 

Men, att man ska godta 4 döda pixlar?

Jag menar, köper du en ny Ferrari/Volvo, ska du då räkna med repor?

Hur långa får dem vara, 1 meter totalt? (Nu kommer säkert påhoppen)..

 

 

Jag håller med dig tycker det är förjävligt att de inte anser att en död pixel inte är fel nog särskilt när de går ut så hårt med hur bra datorns skärm är. Sitter och irriterar mig lik förbannat på denna döda pixel. Blir väl att ringa Apple.kan föresten tillägga att jag skrev till Steve Jobs (eller iallfall hans mail) och klagade lite fick faktiskt svar.Från: Steve Jobs Ämne: Re: Have the feeling of being deceived Datum: 31 mars 2010 02.27.01 CEST Till: Lukas PålssonThe industry does not consider a few bad pixels a defect. Sent from my iPad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Tusan, hann inte redigera, det var icke som jag ej förhandsgranskade, utan kom att tänka på strax efter. Skulle vilja tillägga nedan:

 

 

Dem som hoppat på mig innan om en Ferrari/Volvo jämförelse, visa ödmjukhet mot inlägget.

 

Men, att man ska godta 4 döda pixlar?

Jag menar, köper du en ny Ferrari/Volvo, ska du då räkna med repor?

Hur långa får dem vara, 1 meter totalt? (Nu kommer säkert påhoppen)..

 

 

Jag håller med dig tycker det är förjävligt att de inte anser att en död pixel inte är fel nog särskilt när de går ut så hårt med hur bra datorns skärm är. Sitter och irriterar mig lik förbannat på denna döda pixel. Blir väl att ringa Apple.kan föresten tillägga att jag skrev till Steve Jobs (eller iallfall hans mail) och klagade lite fick faktiskt svar

.Från: Steve Jobs

Ämne: Re: Have the feeling of being deceived

Datum: 31 mars 2010 02.27.01 CEST

Till: Lukas Pålsson

The industry does not consider a few bad pixels a defect.

  Sent from my iPad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde Apple.

 

 

-Hur många pixlar rör det sig om? (Apple)

-5. (Jag)

 

-Vi ska se vad vi kan göra när det gäller antalet pixlar, det låter mycket.

-Det kvittar, har jag lagt så här mycket pengar på en produkt ska den fungera.

Du köper en ny bil, vill du har ett stenskott i rutan från början?

 

-Ska koppla över dig till min kollega och se vad han säger.

-Det spelar ingen roll hur många ggr ni kommer koppla över samtalet, jag går inte med på detta punkt slut.

 

-Jag har inte sagt att vi ej ska lösa ditt problem. Kopplar över dig så får du ta detta med min kollega.

-Det räcker, jag går inte med på detta åter igen, service, nej tack, ny dator, ja låter bättre.

 

-Då kommer vi när du haft sådan här maximal otur och fått den utbytt 2 ggr skicka dig en ny, kan jag be dig om ytter... . . . . . .

 

:superirriterad:

 

 

 

 

Så där.. Det gäller att ha munlädret med sig, och inte ge sig. Har du gett nästan 30 lakan ska produkten fungera PERFEKT. Jag sa att kvalitén från förr börjar dala, ta gärna detta med styrelsen. Men när jag sa hela tiden att jag bryr mig inte om hur många ggr ni koppla runt mig, jag ska ha en ny.

 

Men sen måste jag säga att dem var jättetrevliga under hela samtalet, men dock sa jag redan i början att ta inte detta personligen, det är ej ditt fel. Men.. . . .. .

 

:pusspadig:

 

 

 

 

Så alla i tråden som ej får hjälp, RING och stå på er om det handlar om en kort tid ni haft datorn!!!

 

:utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ellanbellan

Hur kan döda pixlar inte räknas som en defect? Jag har inga på mina men jag skulle kräkas om en röd/blå liten sak lyste igenom min skärm som den gjorde på min killes förra dators skärm. Det borde väl synas ännu tydligare på en sån stor skärm som 27an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan döda pixlar inte räknas som en defect? Jag har inga på mina men jag skulle kräkas om en röd/blå liten sak lyste igenom min skärm som den gjorde på min killes förra dators skärm. Det borde väl synas ännu tydligare på en sån stor skärm som 27an?

 

Dem har sin j-vla kryphål. 4 är det som gäller i detta i-land enligt andra. röd/blå kan man ju försöka få liv i genom blinkande ljus, maserande. Men är den svart så är den död, iaf min, helt och hållet. Men jag håller med, konstigt att det inte räknas som defekt, man vill väl ha en skinande sak när man köper den. Och på min dator sitter den mitt i "syncentrat" så bläddrar jag tex på Aftonbladet så lägger jag märke till den direkt, och mår f-n illa. Men som sagt, idag löste det sig. Om ni enbart har 1 död pixel, så har ni över "4" i telefon med Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Dem har sin j-vla kryphål. 4 är det som gäller i detta i-land enligt andra. röd/blå kan man ju försöka få liv i genom blinkande ljus, maserande. Men är den svart så är den död, iaf min, helt och hållet. Men jag håller med, konstigt att det inte räknas som defekt, man vill väl ha en skinande sak när man köper den. Och på min dator  sitter den mitt i "syncentrat" så bläddrar jag tex på Aftonbladet så lägger jag märke till den direkt, och mår f-n illa. Men som sagt, idag löste det sig. Om ni enbart har 1 död pixel, så har ni över "4" i telefon med Apple.

 

 

Ok så när jag ringer nu så har jag 5 döda pixlar?/Lukas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smackpåmac

Men jag förstår inte riktigt varför du inte bara lämnar in datorn på service så du får en som funkar med en gång istället? wacko.gif

Nu får du ju bara gamla datorer som redan har blivit lagade efter att ha varit DOA-anmälda redan. Och även om du hade fått ny dator så är ju chansen lika stor att du får ytterligare en defekt dator som den var när du fick din förra.

 

 

Klart grabben skall ha en ny mac, man ska inte behöva serva en ny dator. Man kan inte heller resonera att varja ny mac är trasig, så är heller inte fallet, då skulle mac inte finnas idag. Grabben har helt enkelt maximal otur, eller så har han störande elekronik intill skrämen som gör att den beter sig flimmrigt(?)

Smuts i skärmen är dock en annan femma, fabrik som inte är klinisk nog. En polare hade en fluga i sin macbookdisplay köpt 2009. Ta hem en ny mac tills du får att bra ex - rätt ska va rätt. Trist i alla fall att det blev som det blev.

 

Jag vet att vissa oaseriöst butikschefter kan lämna iväg redan lagade prylar som andra kunder ägt, men då va det mobeiltelefoner från "City Stormarknad" som jag inte vet om de finns kvar idag? Såg till butiken att du vill ha en ny mac inte en lagad, om du nu misstänker att det skulle vara på detta sätt. Du ser väl kanske i kartongen hur kablarna ligger förpackade, snyggt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Hur kan döda pixlar inte räknas som en defect? Jag har inga på mina men jag skulle kräkas om en röd/blå liten sak lyste igenom min skärm som den gjorde på min killes förra dators skärm. Det borde väl synas ännu tydligare på en sån stor skärm som 27an?

Anledningen till att garanti inte gäller för döda pixlar är för att det är ett relativt vanligt fel som är svårt att göra något åt, så det kan bli vädligt dyrt för tillverkarna. Brukar vara 3-4 döda pixlar som är nära varandra som gäller för att få skärmen utbytt, troligen för att någon klok man i USA som inte vet vad en pixel är har räknat ut hur många pixlar som är störande för en normal användare.

 

Klart grabben skall ha en ny mac, man ska inte behöva serva en ny dator. Man kan inte heller resonera att varja ny mac är trasig, så är heller inte fallet, då skulle mac inte finnas idag. Grabben har helt enkelt maximal otur, eller så har han störande elekronik intill skrämen som gör att den beter sig flimmrigt(?)

Smuts i skärmen är dock en annan femma, fabrik som inte är klinisk nog. En polare hade en fluga i sin macbookdisplay köpt 2009. Ta hem en ny mac tills du får att bra ex - rätt ska va rätt. Trist i alla fall att det blev som det blev.

 

Jag vet att vissa oaseriöst butikschefter kan lämna iväg redan lagade prylar som andra kunder ägt, men då va det mobeiltelefoner från "City Stormarknad" som jag inte vet om de finns kvar idag? Såg till butiken att du vill ha en ny mac inte en lagad, om du nu misstänker att det skulle vara på detta sätt. Du ser väl kanske i kartongen hur kablarna ligger förpackade, snyggt eller ej.

Har aldrig påstått det motsatta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade Lukas var att o gränsen är 4 pixlar, så säg du har 5 eller fler. Jag gillar själv inte det här med service samma dag man får datorn. Jag håller väl kanske med om att man får en doa som är servad hos Apple, eller från butik. Men köper jag ngt ska det fungera från första stund, nyhetsbehaget och glädjen när man packar upp en ny dator

 

 

Stå på dig har jag skrivit, klart du ska ha ny dator som smacpåmac även säger.

 

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Det jag menade Lukas var att o gränsen är 4 pixlar, så säg du har 5 eller fler. Jag gillar själv inte det här med service samma dag man får datorn. Jag håller väl kanske med om att man får en doa som är servad hos Apple, eller från butik. Men köper jag ngt ska det fungera från första stund, nyhetsbehaget och glädjen när man packar upp en ny dator

 

 

Stå på dig har jag skrivit, klart du ska ha ny dator som smacpåmac även säger.

 

:borstatanderna:

 

 

OK blir att ringa idag då. men alltså att ljuga att man har fler än vad man egentligen har kan de inte kolla sånt och därmed häva bytet?/Lukas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

OK blir att ringa idag då. men alltså att ljuga att man har fler än vad man egentligen har kan de inte kolla sånt och därmed häva bytet?/Lukas

Håller med dem andra, stå på dig och klaga tills du fått en ny.

Du ska inte acceptera att lämna in den på service.

 

Och precis som killen ovan här snackade om, själva glädjen att packa upp en ny produkt måste ju kunna bestå! Du har ju köpt en splitterny dator, och ingen jäkla defekt en! ;D

 

Jag har ju haft mina tvister med Apple redan, och jag vill att de problem jag haft, ska inte någon annan behöva ha med Apples datorer.. Så hoppas de tar sig i kragen och fixar till öppningen till CD/DVD-läsaren och fläktarna som tjuter osv..

 

Btw, vad är mailadressen till "Steve Jobs"? <Skulle vilja slänga iväg ett mail ang. de där vassa kanterna till DVD-läsaren, jag är typ 90% säker på att sjävaste Steve Jobs inte ens har en aning om att hans "amaaaaaaziiiiiingggg n beautifuuuuuuul computerr" repar sönder en hel del kunders skivor.. :3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Håller med dem andra, stå på dig och klaga tills du fått en ny.

Du ska inte acceptera att lämna in den på service.

 

Och precis som killen ovan här snackade om, själva glädjen att packa upp en ny produkt måste ju kunna bestå! Du har ju köpt en splitterny dator, och ingen jäkla defekt en! ;D

 

Jag har ju haft mina tvister med Apple redan, och jag vill att de problem jag haft, ska inte någon annan behöva ha med Apples datorer.. Så hoppas de tar sig i kragen och fixar till öppningen till CD/DVD-läsaren och fläktarna som tjuter osv..

 

Btw, vad är mailadressen till "Steve Jobs"? <Skulle vilja slänga iväg ett mail ang. de där vassa kanterna till DVD-läsaren, jag är typ 90% säker på att sjävaste Steve Jobs inte ens har en aning om att hans "amaaaaaaziiiiiingggg n beautifuuuuuuul computerr" repar sönder en hel del kunders skivor.. :3

 

 

Ok tack det ska jag göra./LukasSteve Jobs mail : Kan ju dock veta om det är han som svarar eller om du ens får svar. Skicka gärna mail och svar om du får det kul att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Håller med dem andra, stå på dig och klaga tills du fått en ny.

Du ska inte acceptera att lämna in den på service.

 

Och precis som killen ovan här snackade om, själva glädjen att packa upp en ny produkt måste ju kunna bestå! Du har ju köpt en splitterny dator, och ingen jäkla defekt en! ;D

 

Jag har ju haft mina tvister med Apple redan, och jag vill att de problem jag haft, ska inte någon annan behöva ha med Apples datorer.. Så hoppas de tar sig i kragen och fixar till öppningen till CD/DVD-läsaren och fläktarna som tjuter osv..

 

Btw, vad är mailadressen till "Steve Jobs"? <Skulle vilja slänga iväg ett mail ang. de där vassa kanterna till DVD-läsaren, jag är typ 90% säker på att sjävaste Steve Jobs inte ens har en aning om att hans "amaaaaaaziiiiiingggg n beautifuuuuuuul computerr" repar sönder en hel del kunders skivor.. :3

Hur kan kanterna på iMacen repa skivorna? Det är ju du som inte kan ta ut skivorna då snarare? Eller har jag missuppfattat något här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Hur kan kanterna på iMacen repa skivorna? Det är ju du som inte kan ta ut skivorna då snarare? Eller har jag missuppfattat något här?

Ett vanligt designfel på nya iMac enligt mig (och många andra som fått sina kära skivor repade), det spelar ingen roll HUR du bär dig åt för att köra in/ut skivan, den kommer ändå ut repad.

 

http://imac.squeaked.com/disc_scratching.php Alla mina 3 datorer hade problem med chassit, jättevassa kanter precis vid öppningen till DVD-sloten.. Och jag och min syrra har jämfört öppningen på den äldre Alu-macen (20" och 24" med svart baksida), öppningen på den varianten är mkt bredare än den här nya iMacen.. Man får alltså mer utrymme att köra in skivan i datorn på den äldre modellen än den nya, så jäkla klumpigt av dem att smala av öppningen och dessutom med sylvassa kanter!

 

Så, det är inte jag som gjort fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Ett vanligt designfel på nya iMac enligt mig (och många andra som fått sina kära skivor repade), det spelar ingen roll HUR du bär dig åt för att köra in/ut skivan, den kommer ändå ut repad.

 

http://imac.squeaked.com/disc_scratching.php Alla mina 3 datorer hade problem med chassit, jättevassa kanter precis vid öppningen till DVD-sloten.. Och jag och min syrra har jämfört öppningen på den äldre Alu-macen (20" och 24" med svart baksida), öppningen på den varianten är mkt bredare än den här nya iMacen.. Man får alltså mer utrymme att köra in skivan i datorn på den äldre modellen än den nya, så jäkla klumpigt av dem att smala av öppningen och dessutom med sylvassa kanter!

 

Så, det är inte jag som gjort fel ;)

Jaha, men då kan jag nog hålla med om att det är ett designfel.

Jag har ju en gammal iMac 7,1 och den tycker jag är illa nog att få ut skivor med. Och med tanke på att den här ser ut att vara 2/3 av gamla iMacens öppning så kan jag tänka mig att det är ett rent helvete att ta ut skivan utan att repa den något alls. Antar att det räcker med någon millimeter åt något håll för att repa skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Ok tack det ska jag göra./LukasSteve Jobs mail :  Kan ju dock veta om det är han som svarar eller om du ens får svar. Skicka gärna mail och svar om du får det kul att se.

 

 

Sjobs@apple.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Ringde föresten apple idag men utan resultat då jag var utanför returnerings dagarna vilket var två veckor, lite synd att jag la för mkt tid på service hos en applereseller som bara gav tillbaka samma dator ist för att ringa direkt. Dock har jag märkt att den blir väldigt varm, vet att just i7 ska bli väldigt varm men tror inte att bränna sig är acceptabelt./Lukas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Ringde föresten apple idag men utan resultat då jag var utanför returnerings dagarna vilket var två veckor, lite synd att jag la för mkt tid på service hos en applereseller som bara gav tillbaka samma dator ist för att ringa direkt. Dock har jag märkt att den blir väldigt varm, vet att just i7 ska bli väldigt varm men tror inte att bränna sig är acceptabelt./Lukas

Oh really? Var den alltså inne på reparation? Isåfall borde du _BETONAT_ att den varit inne på reparation och kom tillbaka oreparerad, varav därför du ringer igen utanför retur-perioden!

 

Jag hade inga problem att skicka tillbaka min iMac även fast jag ringde inne i 3:e veckan. Ring och försök igen! Det hjälper att vara PÅ HUGGET, och säga exakt vad man är ute efter och inte "verka trevlig". Men självklart ska man inte vara otrevlig i luren heller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att verka otrevlig eller trevlig sa jag direkt efter presentationen av oss båda att: Ta inte detta personligt, men jag är så j-vla trött på detta!! Bl.a. Bl.a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LukasPalsson

Oh really? Var den alltså inne på reparation? Isåfall borde du _BETONAT_ att den varit inne på reparation och kom tillbaka oreparerad, varav därför du ringer igen utanför retur-perioden!

 

Jag hade inga problem att skicka tillbaka min iMac även fast jag ringde inne i 3:e veckan. Ring och försök igen! Det hjälper att vara PÅ HUGGET, och säga exakt vad man är ute efter och inte "verka trevlig". Men självklart ska man inte vara otrevlig i luren heller!

 

 

ok/Lukas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde en ny iMac 27" fick den dagen före julafton PERFA tänkte jag och packa upp den.

 

Skärmen spräckt!!!!!

 

Ringde appel på stört och skrek å härja å hadde mej, 1 vecka senare fanns en nybyggd dator hemma som funka prima som jag fortfarande kör.

Sen efter typ 2 veckor max så hadde jag 1500:- på kontot åsså av appel.

 

Så jag tyckte att det gick hyffsat fort, värst va väntan från beställningen till leveransen den tog typ 1.5 mån typ

Så jag lacka inte ur lite heller när skiten va trasig när jag väl fick den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...