Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Melodifestivalen 2010 - Final

(Offentlig enkät, det blir roligare så)  

24 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken låt vill du se som vinnare?

• We Can Work It Out (Andreas Johnson)
      0
    • This Is My Life (Anna Bergendahl)
    • You're Out Of My Life (Darin)
      0
    • Manboy (Eric Saade)
    • I Did It For Love (Jessica Andersson)
    • Unstoppable (Ola)
    • Jag vill om du vågar (Pernilla Wahlgren)
      0
    • Hollow (Peter Jöback)
      0
    • Keep On Walking (Salem Al Fakir)
    • Kom (Timoteij)
    • Ingen av dessa, min favorit var en annan.

Rekommendera Poster

:superirriterad:När jag förhandsgranskar så försvinner det mesta av texten i svarsalternativ 3, det står bara "You" och inget mer. Om det blir samma fel när jag postar inlägget så skall den korrekta texten vara "You're Out Of My Life (Darin)". Och forumansvariga får ytterligare nåt att slita sitt hår med.

Efter 4 deltävlingar och andra chansen är det så äntligen dags för final. Personligen tycker jag de flesta av de 10 låtar som kommit hit är rättså bra. Keep On Walking med Salem Al Fakir är en av mina favoriter. Dock trodde jag inte för ett ögonblick att den skulle gå vidare. Den är en ganska annorlunda låt som jag trodde skulle uppfattas som lite för udda för denna tävling. Men som tur är har man fel ibland.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

:superirriterad:När jag förhandsgranskar så försvinner det mesta av texten i svarsalternativ 3, det står bara "You" och inget mer. Om det blir samma fel när jag postar inlägget så skall den korrekta texten vara "You're Out Of My Life (Darin)". Och forumansvariga får ytterligare nåt att slita sitt hår med.

Efter 4 deltävlingar och andra chansen är det så äntligen dags för final. Personligen tycker jag de flesta av de 10 låtar som kommit hit är rättså bra. Keep On Walking med Salem Al Fakir är en av mina favoriter. Dock trodde jag inte för ett ögonblick att den skulle gå vidare. Den är en ganska annorlunda låt som jag trodde skulle uppfattas som lite för udda för denna tävling. Men som tur är har man fel ibland.

Det borde funnits ett alternativ som sade ungefär "ingen av dessa - schlager är inte min grej" för att utfallet skulle bli rimligt. Inte för att det skall bli en ny tråd där man bråkar om vilken musiksmak man "ska" ha, men för att ge alternativet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det borde funnits ett alternativ som sade ungefär "ingen av dessa - schlager är inte min grej" för att utfallet skulle bli rimligt. Inte för att det skall bli en ny tråd där man bråkar om vilken musiksmak man "ska" ha, men för att ge alternativet.

Men om schlager inte är din grej är du väl inte intresserad av att delta i en omröstning och tråd om Melodifestivalen? :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag slumpklickade, har inte hört någon låt alls.

Fast jag har för mig att Timotej såg gulliga ut på bild.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl inte så mycket schlager längre i låtarna förutom Wahlgrens låt, dock ingen hit.

Men den låt jag lägger min röst på är helt klart "I Did It For Love (Jessica Andersson)". Så bra att dansa fox till :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men om schlager inte är din grej är du väl inte intresserad av att delta i en omröstning och tråd om Melodifestivalen? :huh:

Nej, men det vore väl ändå intressant att se hur stor andel som struntar i melodischlagern helt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, men det vore väl ändå intressant att se hur stor andel som struntar i melodischlagern helt?

Jo det hade varit intressant att se. Har för mig att jag tidigare gett liknande alternativ. Kanske berodde på att jag var lite stressad och skulle kolla på tv. Men om man inte är intresserad kanske man å andra sidan - som Justitia är inne på - helt struntar i att läsa i tråden. Så man kan ändå inte vara säker på att resultatet blir riktigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag slumpklickade, har inte hört någon låt alls.

Fast jag har för mig att Timotej såg gulliga ut på bild.

Du kan ju alltid ändra dig sen. ^_^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ola!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Hejar på Anna Bergendahl, men blir glad om Ola eller Salem Al Fakir vinner.. ;D

BARA inte Peter Jöback, Andreas Johnson vinner,.. tål inte den sistnämnda..

Btw, ni här uppe som inte tycker att låtarna inte längre "är schlager", näe, varför skulle dom vara det? Det är MELODIfestivalen, inte SCHALGERfestivialen.. Schagern dog för fleera flera år sedan, och det är poplåtar vi skickar till Eurovision, Schlagern är död (tacka gudarna för det) och den kommer aldrig att vinna igen..Det är därför Thomas G:son inte är med längre, för han har insett att hans idiotiska schlagerlåtar inte är efterfrågade, därför har pop-låtskrivarna tagit över, för dom kan skriva bra låtar ;) Men måste säga att iår var det väldigt låg kvalité på låtarna.. De enda som höll högre kvalité är alla de som kom till final (förutom Peter Jöback och Pernilla Wahlgren som är rena skämten, så usla)

Hoppas bara svenska folket har fattat det nu, att det är pop som gäller och att vi ska skicka en härlig poplåt till Eurovision.. ;D Men iår är det heelt okej att köra med ballad-Anna för hon är bäst :D

Redigerad av KILLINSTINCT

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju alltid ändra dig sen. ^_^

Brukar spela på oddset på europafinalen. Tittar på bilder och vad låtarna heter, sedan sätter jag en 50-lapp på något land, senast Ukraina tror jag. Undviker låtarna men tittar/lyssnar gärna på omröstningen. Har aldrig vunnit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Timoteij får nog mest röster för sitt utseende. För sjunga kan de i alla fall inte, hemska saker. Nasalt, orent och ostadigt. :armskeptisk:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Timoteij får nog mest röster för sitt utseende. För sjunga kan de i alla fall inte, hemska saker. Nasalt, orent och ostadigt. :armskeptisk:

Det är ju helt oväsenligt... :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, och inte kan de spela heller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vi inte välja Dolph Lundgren till statsminister?

Kan ju sjunga Tiger o allting, röd rock har han också...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jessica är en rar tös, hoppas hon vinner, det är hon värd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rätt nöjd med att det var Anna som tog hem segern, men i Norge tar hon inte många poäng

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hoppades på Andreas, Salem och Anna, så jag är helt nöjd! Jag tror nog att Salem skulle kamma hem fler poäng i den större tävlingen, men Anna är ju så söt, det kanske ger några röster! :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men det var ju kul att en kompis vann! Näst efter goda semlor (inte nähä?) så är väl Nyköping känd för Anna så mitt hjärta bankar lite extra stolt nu, speciellt som jag känner henne, eller närmare bestämt känner till nån vars kompis mammas syster är lärare i samma skola som Anna går på...

Nån som kan berätta hur den dära jäsikens gitarren försvann från scen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Störde mig lite också... :kaffe:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förresten, Salems låt, på åttitalet tror jag fanns det en grupp el artist med samma undervattenssound som var rätt så bra, har försökt minnas gruppens namn men kan inte, nån som kan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade inte hört vinnarlåten tidigare och kan inte säga att jag kommer ihåg den efter kvällen, men framträdandet var ju helt outstanding - rakt genom rutan! :ThumbsUp:

En fråga: Hur många Beatlesreferenser har Andreas Johnson kört med genom tiderna? Första låten i festivalen för några år sedan var ju en riktig ripoff och denna hade samma titel som en Lennon/McCartney-låt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vi inte välja Dolph Lundgren till statsminister?

Kan ju sjunga Tiger o allting, röd rock har han också...

:yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gitarr??? Försvann från scen???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...