Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
orangemc

Parallel Desktop + Win 7 = Segt som sirap

Rekommendera Poster

orangemc

Har en Imac 3.06 Ghz/4GB med Windows 7 Home Premium (64 bitars) installerat på. Om jag bootar direkt via Bootcamp så fungerar det OK, men när jag startar via Parallel Desktop så går det väldigt segt, speciellt om om jag öppnar något i Officepaketet. Jag har prövat att installera om såväl hela Parallell Destop som att installera nya virtuella PC - samma resultat, allt fungerar som det ska, men det går l-å-n-g-s-a-m-t ! Har provat olika inställningar ex vis för RAM i Parallels, men utan att det gör någon skillnad.

Jag har Parallel Desktop 5 som om jag fattat rätt, ska ha stöd för 64 bitars Windows.

All programvara är original.

Eller är 4 GB RAM för dåligt ? Skulle 8 GB lösa problemet ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
FranZer

Att ha två operativsystem igång samtidigt är krävande. Det blir inte bättre av att W7 äter 1-2 GB RAM direkt. Jag vet inte säkert om 8 GB RAM skulle hjälpa. Men har du testat något annat virtualiseringsprogram? Alltid värt att prova.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
orangemc

Jag laddade hem ny version av Parallels Desktop, fungerar OK efter detta. Min första version måste det ha varit något fel på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
OzzieWild

Jag kör ocskå Win7 x64 i en Parallels inst. Iofs version 4, men bör väl inte spela någon roll? Jag tycker det fungerar jättebra. Kör iofs inga jättetunga program i min VM, endast ett par instanser av Visual Studio 2008, men ändå.

Kan det vara att det är en Boot Camp partition som körs?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
poppe12

Halloj.

Jo jag tror 8GB löser problemet?

Kör så själv...

/pontus.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ztrafe
Postad (redigerade)

Att ha två operativsystem igång samtidigt är krävande. Det blir inte bättre av att W7 äter 1-2 GB RAM direkt. Jag vet inte säkert om 8 GB RAM skulle hjälpa. Men har du testat något annat virtualiseringsprogram? Alltid värt att prova.

OffT: Windows 7 64-bit tar 600 MB när det har startat inklusive antivirus. Mac OS tar i sin tur en bra bit över 1GB i uppstart.

OnT: Kör själv Pararells 5 med 4GB ram på min MacBook pro late 2008 2.4 GHZ. När jag kör Windows 7 32bit samt 64bit så upplever jag inga prestandaproblem alls. Kör Aero på och flyter på perfekt. Det samma gäller i Mac OS. Allt är riktigt stabilt.

När jag bara hade 2GB så gick det inte ens att använda, var då tvungen att stänga av med strömknappen. Men 4GB, inga som helst problem :D

Pararells 5 har mycket bättre prestanda än 4. Vad jag har hört så beskriver många pararells 4 som ett stort skämt, i alla fall på Snow Leopard. Kör trail nu av 5:an Ska köpa snart: http://www.mupromo.com/

Bechmark: Fusion 3 vs Pararells 5 - kolla slutet för jämförelse.

Redigerad av ztrafe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...