Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vetenskap & Ny Teknik

snowreeler

Rekommendera Poster

Semmelman

Men vadå vet man inte vad de består av inuti verkligen?? Det borde väl inte va så svårt att finna ut medelst radar och borrkärnor och utgrävningar å etc? Borde väl finnas nån pyramid som rämnat som är lätt att skåda inuti om den består av block eller skärvor?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 970
  • Created
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

• Semmelman

142

• Alix

112

• iMarc

98

• xeric

63

Mest aktiva i detta ämne

Populära inlägg

Du kanske syftar på den s.k. "EPR-paradoxen", men du drar väldigt långtgående, och delvis helt egna slutsatser av den. Friskt vågat, Zimmermann, men bara hälften vunnet. Och eniga i dina vildsinta slu

"Vetenskap som inte förklarats än" är inte vetenskap, det är just det som har kunnat förklaras och beläggas som är vetenskap. Ur NE:   "vetenskap, systematiskt samlad och organiserad kunskap. Vetens

Japp. Förutom rena falsarier, så är det optiska fenomen eller så är det Thailyktor eller annat väldigt jordiskt som observeras. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/thailyktor-forvaxlas-med-ufon_8857522

Uppladdade bilder

Men vadå vet man inte vad de består av inuti verkligen?? Det borde väl inte va så svårt att finna ut medelst radar och borrkärnor och utgrävningar å etc? Borde väl finnas nån pyramid som rämnat som är lätt att skåda inuti om den består av block eller skärvor?

Det var min tanke också.

Absolut rätt och borde vara en enkel sak att kolla.

Länk till inlägg
Semmelman

Ja jag trodde ju de dära pyramiderna var genomlysta i varje vrå och krök å alla atomer däremellan hundra ggr om vid det här laget.

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
snowreeler

Problemet med att mäta och lysa igenom är att de egyptiska myndigheterna inte tillåter för mycket mixtrande med själva pyramider och inga lasermätningar har hittills kunnat ge några klara svar. "Indiana" James, som han kallas, får vänta på svar på sin teori.

Länk till inlägg
Semmelman

Finns tekniker man kan scanna föremål långt ner i marken, ja oljefyndigheter kilometer ner, borde finnas nånting som kan se tio meter igenom kalkstensblock el vad de består av, sandsten... och borra ett litet hål.. men har man verkligen aldrig grävt ut en pyramid, tycker mig ha sett gamla bilder på sånt men kanske minns fel.

Länk till inlägg
Telly82

Pyramiderna är byggda av aliens.

Vad har du för belägg för det?

• Rösta upp 1
Länk till inlägg

Vad har du för belägg för det?

För att det är riktmärken för rymdfarkoster, samt att människan i modern tid hittills inte klarat av att bygga en liknande konstruktion med den exakthet som krävs. Samt att bashar säger det

Länk till inlägg
Semmelman

Nu är jag ingen expert men jag tror nog om man ville skulle man nog kunna bygga en konstruktion med de måtten idag, vi har väl en hel del skyskrapor i världen idag som är större och som är ganska perfekta fyrkanter i måtten o s v.

Länk till inlägg
Telly82

För att det är riktmärken för rymdfarkoster, samt att människan i modern tid hittills inte klarat av att bygga en liknande konstruktion med den exakthet som krävs. Samt att bashar säger det

Vilka då rymdfarkoster? Det finns inga belägg för rymdfarkoster på/runt jorden förrän vi byggde dem själva från slutet av 1950-talet.

"Inte klarat av" skriver du. Om människan hade ett behov av att bygga pyramider skulle vi klara av det. Men nyttan av en pyramid når ju inte upp till bråkdelen av byggkostnaden. Så därför är det ingen som ens försöker bygga pyramider.

Vad är "bashar"?

• Rösta upp 1
Länk till inlägg

Rymdfarkoster som inte är härifrån jorden såklart, aliens. Jo forskare och vetenskapsmän har försökt bygga en pyramid i mindre skala, men inte lyckats. Bashar:

http://bashar.org/

Finns många klipp på youtube också.

Länk till inlägg
snowreeler

Om pyramiderna skulle vara riktmärken för utomjordingar skulle de behöva vara betydligt större än de är nu, för de syns inte med blotta ögat från rymden. Det krävs kameror med bra upplösning för att ens se dom från ganska nära håll i rymden.

Länk till inlägg
Telly82

Om pyramiderna skulle vara riktmärken för utomjordingar skulle de behöva vara betydligt större än de är nu, för de syns inte med blotta ögat från rymden. Det krävs kameror med bra upplösning för att ens se dom från ganska nära håll i rymden.

Precis, de har ju dessutom samma färg som den omgivande marken.

Länk till inlägg

Precis, de har ju dessutom samma färg som den omgivande marken.

De kan ju ha överlägsen teknik som kan se dem ändå? Dessutom påstås det redan finnas rymdskepp ovanför varje pyramid, men vi kan inte se dem än då de är i en annan parallell dimension. När människan är redo får vi kontakt.

Länk till inlägg

Inte New Age, vetenskap som inte kunnat förklarats än.

"Vetenskap som inte förklarats än" är inte vetenskap, det är just det som har kunnat förklaras och beläggas som är vetenskap. Ur NE:

"vetenskap, systematiskt samlad och organiserad kunskap. Vetenskap är resultatet av den verksamhet som enligt vissa regler försöker konstruera redskap för att förstå, förklara, beskriva och ibland förutsäga olika företeelser i världen."

Begär inte att vi ska acceptera slagrutor, currylinjer, utomjordiska pyramider eller Bashar och liknande som vetenskap, oförklarad eller ej, för det är det inte.

Jag har all respekt för att du tror på det, liksom din gudstro, men jag värjer mig bestämt från att jag ska acceptera det som vetenskap. Då kan du lika gärna kräva att jag ska tro på gud.

• Rösta upp 4
Länk till inlägg

"Vetenskap som inte förklarats än" är inte vetenskap, det är just det som har kunnat förklaras och beläggas som är vetenskap. Ur NE:

"vetenskap, systematiskt samlad och organiserad kunskap. Vetenskap är resultatet av den verksamhet som enligt vissa regler försöker konstruera redskap för att förstå, förklara, beskriva och ibland förutsäga olika företeelser i världen."

Begär inte att vi ska acceptera slagrutor, currylinjer, utomjordiska pyramider eller Bashar och liknande som vetenskap, oförklarad eller ej, för det är det inte.

Jag har all respekt för att du tror på det, liksom din gudstro, men jag värjer mig bestämt från att jag ska acceptera det som vetenskap. Då kan du lika gärna kräva att jag ska tro på gud.

Nej jag kräver ingenting. Jag beskriver bara vad Jag tror och tycks mig veta :)

Länk till inlägg

Behöver inte diskutera detta med currylinjer mer. Det är sant och vetenskap. Punkt slut.

Nej jag kräver ingenting. Jag beskriver bara vad Jag tror och tycks mig veta :)

Jag tycker att det citerade inlägget ovan är mycket mer uppfordrande än så. Håller du fast vid det, så begär du att vi ska acceptera det som vetenskap. Det är det inte.

Länk till inlägg

Jag tycker att det citerade inlägget ovan är mycket mer uppfordrande än så. Håller du fast vid det, så begär du att vi ska acceptera det som vetenskap. Det är det inte.

Jag tror det är vetenskap, vad ni andra tror är upp till er själva

Länk till inlägg

Jag tror det är vetenskap, vad ni andra tror är upp till er själva

Okej, då så. :ThumbsUp:

• Rösta upp 1
Länk till inlägg

Tror gör man i kyrkan. Det är grejen med vetenskap man tror inte, läs gärna här för lite förklaring http://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskap

Vetenskap har inte alltid rätt, det kan komma nya rön och tidigare "vetenskap" stämmer inte. Därför kan man tro att något är vetenskap även om inga bevis finns.

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...