Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt utseende på forumet i Iphone


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Nu har vi installerat ett nytt "skin" på forumet för dem som besöker oss med sin iPhone. Vi tycker själva att det är riktigt bra, hoppas det fungerar för er också (och det ser säkert bra ut i många andra mobiler med stor skärm).

 

post-35707-126717964744_thumb.jpg

 

Om du hittar några engelska fraser i iPhone-versionen av forumet så säg till oss, det kan gömma sig någon där som vi inte hittat ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone-temat äger! Mycket bättre än hur det ser ut i vanliga safari på macen. Så mycket bättre att jag trots andra begränsningar nog företrädelsevis kommer besöka forumet med min iPhone tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruskigt trevligt, ruskigt snabbt och äntligen blir det automatiskt när man går in med iPhone. Tidigare hade ni ju att man var tvungen att ändra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klätterväxt

Grymt!! Nu kan jag titta på alla bifogade bilder mycket snabbare än att använda den fullständiga sidan på min iPod Touch :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, snyggt är det!

 

Men jag anser att forumet bör vara mer enhetligt!

iPhone och Safari varianterna borde ha samma tema!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela ser mycket bra ut. Men ni frågade efter engelska fraser.

Members

Forums

Pages

Prev

Next

View Desktop Version

Last Post

Back to topic list

By

 

/ Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Ja, snyggt är det!

 

Men jag anser att forumet bör vara mer enhetligt!

iPhone och Safari varianterna borde ha samma tema!

Utseendet är ännu väldigt temporärt. Vi jobbar på en stor redesign av alla sajter, inklusive då MacWorld.se, detta forum och iPhoneversionen. Allt ska bli mer enhetligt och snyggt.

 

Det hela ser mycket bra ut. Men ni frågade efter engelska fraser.

Members

Forums

Pages

Prev

Next

View Desktop Version

Last Post

Back to topic list

By

 

/ Stefan

Tack! Ska leta reda på dem i koden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade byta till "desktop view" från iPhonen och nu får jag inte tillbaka skalet. När jag går in på forumet så kommer jag till sidan med skalet, men om jag går in på någon tråd/nya ilägg etc. så byter den till vanliga vyn. Kan någon visa en skärmdump på vart jag byter tillbaka, för jag hittar inget nere vid språk.

 

Tack på förhand!

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade byta till "desktop view" från iPhonen och nu får jag inte tillbaka skalet. När jag går in på forumet så kommer jag till sidan med skalet, men om jag går in på någon tråd/nya ilägg etc. så byter den till vanliga vyn. Kan någon visa en skärmdump på vart jag byter tillbaka, för jag hittar inget nere vid språk.

 

Tack på förhand!

 

// Labbe

 

Jag har gjort samma sak. Letade också efter en "återställningslänk", men förgäves. Tror inte det finns någon.

Då återställde jag Safaris alla inställningar, tog bort besökta sidor, nollställde alla cookies och cache... tills det inte fanns något spår av någonting kvar ;) Stängde av och slog på iPhonen, skrev forumets adress i Safari... och ja, det hjälpte.

Det kanske var en onödig omväg, vet ej, men den fungerade iallafall, när inget annat hjälpte. Tidsåtgång? Någon minut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Nu har vi installerat ett nytt "skin" på forumet för dem som besöker oss med sin iPhone. Vi tycker själva att det är riktigt bra, hoppas det fungerar för er också (och det ser säkert bra ut i många andra mobiler med stor skärm).

En liten OT fråga bara.. rubriken "Nytt Utseende På Forumet I Iphone"..

 

Varför stor bokstav i varje ord? Bara en tillfällig "miss"? Jag frågar därför att jag sett fenomenet mer o mer nu på sistone, ffa på FaceBook.. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort samma sak. Letade också efter en "återställningslänk", men förgäves. Tror inte det finns någon.

Då återställde jag Safaris alla inställningar, tog bort besökta sidor, nollställde alla cookies och cache... tills det inte fanns något spår av någonting kvar wink.gif Stängde av och slog på iPhonen, skrev forumets adress i Safari... och ja, det hjälpte.

Det kanske var en onödig omväg, vet ej, men den fungerade iallafall, när inget annat hjälpte. Tidsåtgång? Någon minut smile.gif

 

Jag gjorde samma sak, dock utan omstart. Ska testa igen! =)

 

Edit: De va som fan, omstart hjälpte! Jag startat väldigt sällan om, varken mobil eller dator. På den gamla PC-tiden var de första lösningen på alla problem, men sen jag börjat använda mac så tänker jag inte ens tanken att jag ska "behöva" omstart. Men ibland kanske de behövs även på Apples grejjer! =)

 

Tack för hjälpen!

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde samma sak, dock utan omstart. Ska testa igen! =)

 

Edit: De va som fan, omstart hjälpte! Jag startat väldigt sällan om, varken mobil eller dator. På den gamla PC-tiden var de första lösningen på alla problem, men sen jag börjat använda mac så tänker jag inte ens tanken att jag ska "behöva" omstart. Men ibland kanske de behövs även på Apples grejjer! =)

 

Tack för hjälpen!

 

// Labbe

 

Shysst att det funkade! :)

Jag tror att vanlig cache-rensning bara flyttar filerna. Och då kan de ändå "tränga sej in" på nåt konstigt vänster när applikationen "anropar". Ska de bort på riktigt är omstart oftast tillräckligt, men om man verkligen vill vara säker att störande eller känsligt/hemligt info är borttaget får man skriva över tomt utrymme. Det har hänt mej att jag kunde återskapa "raderade" filer från ett minneskort efter två omformateringar, där det bl.a. fanns en massa cache-filer som bara hade blivit flyttade till någon "osynlig" subnivå. Lurigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shysst att det funkade! smile.gif

Jag tror att vanlig cache-rensning bara flyttar filerna. Och då kan de ändå "tränga sej in" på nåt konstigt vänster när applikationen "anropar". Ska de bort på riktigt är omstart oftast tillräckligt, men om man verkligen vill vara säker att störande eller känsligt/hemligt info är borttaget får man skriva över tomt utrymme. Det har hänt mej att jag kunde återskapa "raderade" filer från ett minneskort efter två omformateringar, där det bl.a. fanns en massa cache-filer som bara hade blivit flyttade till någon "osynlig" subnivå. Lurigt...

 

Ja, har hört om flera som lytckats återskapa filer/bilder etc. efter att man tagit bort dom. Men jag har aldrig hajjar hur man bär sig åt, är de djupa hack-kunskaper som krävs? Vet att de är lite off topic, men nu vart jag så nyfiken! =)

 

// Labbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man raderar en fil (eller gör en snabbformatering) tar man bara bort referensen till den i "innehållsförteckningen". Om man letar igenom alla sidor i en bok klarar man sig utan innehållsförteckning, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de låter rätt logiskt. Men hur gör man de i pratkiten. Var letar jag efter en bild som jag raderat på min iPhone t.ex? För att ta ett konkret exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Helt plötsligt så funkar inte det iPhoneoptimerade temat här. Jag kommer bara till desktopversionen. Trist, det blir rätt svårläst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig också för ett par dagar sedan efter att jag kollat desktopversionen.

Radera cache och historik i Safari. Starta därefter om telefonen. Sen funkar det.

 

Rätt kass att de fortfarande inte fixat en drop-down så man kan växla tema mellan mobil och desktop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...