Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Super 8 Filter


goat69

Rekommendera Poster

Jag är av "konstnärliga" anledningar intresserad av att filma i gammal super 8 kvalitet och har varit lite sugen på att köpa en gammal super 8 kamera.

Men det är ju lite bökigt med tanke på att filmen är rätt dyr idag och det är bara 2,5 minut på varje så jag funderar på hur jag bäst skulle göra för att försöka uppnå samma resultat digitalt.

Finns det något filter som ger denna effekt som ni känner till?

Det skulle även vara kul med gammalt svart vitt "newsreelfilter".

 

Jag är långt ifrån kung på videoredigering och har bara använt imovie 09 för mina små projekt, finns det filter till iMovie? Eller finns det kanske till och med någon webbsnurra som man kan använda?

 

Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i iMovie 6 ingår effekten "Åldrad film". Du får köpa en begagnad iLife '06 om du vill ha iMovie 6.

post-11001-126719241906_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i iMovie 6 ingår effekten "Åldrad film". Du får köpa en begagnad iLife '06 om du vill ha iMovie 6.

post-11001-126719241906_thumb.png

 

Crap...06:an..jag har ju den ligger och skräpar någonstans men det känns ju lite jobbigt att byta ut 09:an.

Kanske får köpa mig en super 8 ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crap...06:an..jag har ju den ligger och skräpar någonstans men det känns ju lite jobbigt att byta ut 09:an.

Kanske får köpa mig en super 8 ändå :)

Du behöver inte byta ut iMovie 09, det går bra att använda den och 06:an parallellt.

Det finns andra plugins än iMovies inbyggda att hämta på nätet om du vill få de effekter du är ute efter. En del plugins är dessutom gratis: http://www.imovieplugins.com/prodhome.html

Fast det är klart, filma med en riktig kamera är roligare - men dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte byta ut iMovie 09, det går bra att använda den och 06:an parallellt.

Det finns andra plugins än iMovies inbyggda att hämta på nätet om du vill få de effekter du är ute efter. En del plugins är dessutom gratis: http://www.imovieplugins.com/prodhome.html

Fast det är klart, filma med en riktig kamera är roligare - men dyrt.

 

 

Toppen!

Jag får kolla på det, men som du säger, det är roligare med en riktig kamera, jag tror att jag tar och köper en sån i alla fall.

 

//F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...