Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet segt


iMarc

Rekommendera Poster

CSS mallen har gjort underverk!

 

Inte bara är reklamen och den blå IDG klossen borta, forumet är dessutom normalbrett! :D

Det får forumet att flyta på mycket snabbare också, inte lika mycket skit att ladda in! bultandehjarta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Det är en CSS-mall (fanboy-adblocklist-elements.css) som blockerar de vanligaste använda ID:na och Class:erna.

Nu har den också blivit anpassad med Mikaellqs kod som tar bort den där vida kanten till höger.

 

Anledningen till att jag inte har lagt upp CSSen är att det ett tag verkade få Leijon rätt sur när man ens diskuterade att blockera reklamen...

 

Okey, tack för info. Minns också att det var rätt grinigt och blixt-dundrade från "ovan" så fort någon bara andades "re-e-e-kla-a-m". Tjurigt värre, särskilt när någon hade fräckheten att ifrågasätta Madonnas allestädes saliggörande närvaro :borstatanderna:Det var inte bättre förr... Jii-haaa!

Ska testa koden som tar bort utrymmet till höger (stör mej på det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte fått den än så kan jag skicka mallen i ett PM med instruktioner om hur du använder den. :)

Om du har lust så får du gärna skicka ett PM till mig med...

Du kan också prova det här som tar bort översta menyn till resten av IDG, reklamen under, och reklamen till höger, till och med hela högra kolumnen kan tas bort med ett av de två alternativen för att få ett bredare forum.

 

https://forum.macworld.se/topic/114143-vaelkomna-till-det-nya-forumet/page__view__findpost__p__1245205

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Det går inte särskilt rappt här. Fler som har problem? :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, idag är det värre än vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt värre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slött som bara den... Verkar gå upp och ner hela tiden dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Hmm, inte bra. Ska be driften kolla på servern och se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjiff-tjoff! Nu går det som tåget! Äntligen är alla virus bortplockade ur Winservern....... :totaltgalen: :totaltgalen: :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det inte kommit in kackerlackor i servern igen?? ..tycker det går segt nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min honung flyter lättare... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tag det bara lugnt, slappna av och vila lite. Som allt annat löses säkert detta i nästa uppdatering av forumprogramvaran som alla andra fel/brister/problem med detta forum....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte virus, det är kackerlackor i hårdvaran.... :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...