Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Det är Macens inbyggda DNS-cachen som strular till det…

Skriv följande i Terminal:

dscacheutil -flushcache

 

 

 

Hjälper inte, gjort det flera ggr i Terminal, men problemet kvarstår..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Den lilla vita lappen betyder att tråden är "pinned", det vill säga alltid ligger högst upp i forumavdelningen.

Fel, den betyder att du har gjort ett inlägg i den tråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Hjälper inte, gjort det flera ggr i Terminal, men problemet kvarstår..

:fundersam: Underligt! För iLantz var det ju hans DNS som inte var uppdaterad, och då räckte det för honom att byta till Googles DNS-server (8.8.8.8). Men det verkar det ju inte vara för dig. Förutom om DNS-servrarna är inställda olika i burkarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fan ska man behöva trixa så här.. :irriteradtjej:

 

Hur många fler än jag är utestängda nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fan ska man behöva trixa så här.. :irriteradtjej:

 

Hur många fler än jag är utestängda nu?

 

Ganska svårt att veta, för svarar dom så är dom ju inte utestängda. borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löste det på frugans iMac nu genom slå in 8.8.8.8 i Nätverksinställningarna.

 

Men de som inte ser detta nu då?

 

Vakna nu Joel

Vad gör vi åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Skulle föreslå att röstningssystemet (+ och - knappen längst ned till höger om varje inlägg) inaktiveras i vissa forumdelar som exempelvis Papperskorgen, Presentera…

 

EDIT: Just nu verkar den ju i och för sig ändå inte fungera...

 

EDIT2: "Hjälpfiler" och "Pages" under Visa nya inlägg ( https://forum.macworld.se/index.php?app=core&module=search&do=new_posts&search_filter_app[core]=1 ) borde nog översättas till svenska också. Kanske redan på gång? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara rätt positivt om ni ändrade så att själva forumet tar upp alla 1030px av den vita bakgrunden istället för bara 748px som nu.

 

Det hade varit önskvärt..

 

Löste det på frugans iMac nu genom slå in 8.8.8.8 i Nätverksinställningarna.

 

Men de som inte ser detta nu då?

 

Vakna nu Joel

Vad gör vi åt detta?

 

.. väntar. Det kan ta så mycket som 24h innan alla DNS'er är uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. väntar. Det kan ta så mycket som 24h innan alla DNS'er är uppdaterade.

 

 

Då får ju många psykbrott :armskeptisk:

 

Fick igång min MacBook också nu...

 

Då väntar jag med PowerMacen och dess Leopard..så får vi se om den kommer igång själv..detta var inget bra tycker jag.. :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det mer reklam nu?! Det är ju reklam överallt!

I trådarna, över bannern, under sökfunktionen och en till rad bredvid detta?! chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det mer reklam nu?! Det är ju reklam överallt!

I trådarna, över bannern, under sökfunktionen och en till rad bredvid detta?! chockadskeptisk.gif

Jag ser ingen reklam, fast det kanske bara för att jag använder AdBlock :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått igång forumet och MacWorld – det sista jag gjorde,

som löste det hela, var att kasta "com.apple.Safari.plist".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har heller ingen reklam, tack och lov, kör safariblock, click to flash mm...

 

Tycker att färgschemat är helt på tok för vitt. Det sticker i mina ögon, det gamla forumet var mycket mildare mot ögonen.

 

Är det större typsnitt än på det gamla forumet? Rubrikerna i alla forumsdelar tar betydligt större plats så att färre trådar får plats synligt på skärmen mot tidigare.

Även avståndet mellan trådarna på forumet är större än tidigare, vilket också gör att färre trådar får plats samtidigt på skärmen.

 

 

Helt klart är att profilinfon tar betydligt större plats än innan samt att forumet är betydligt "smalare" än innan. Det måste kunna breda ut sig till den mörka kanten till höger som tidigare.

 

De nya ikonerna är hemska, vill ha de gamla diskreta plupparna tillbaka. Kan man inte ställa in vilket tema man själv vill ha, det borde man kunna....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det mer reklam nu?! Det är ju reklam överallt!

I trådarna, över bannern, under sökfunktionen och en till rad bredvid detta?! chockadskeptisk.gif

 

Har ingen reklam alls!! borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen reklam alls!! borstatanderna.gif

 

Jaså, inte det, du borde plocka bort denna

 

post-113-12669541496_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Visst är det mer reklam nu?! Det är ju reklam överallt!

I trådarna, över bannern, under sökfunktionen och en till rad bredvid detta?! chockadskeptisk.gif

 

Ja det är rätt jobbigt. Om jag ska vara ärlig så känns det nya forumet "mindre macigt" och mer rörigt ut nu. Ännu mer reklam, tur man har en stark processor!armskeptisk.gifMen bra uppdaterat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger upp två bilder på det som irriterar mig mest.

 

Varför inte utnyttja denna ytan till forumet? Det fyllde ut ända till kanten förr...

mwdump.jpg

 

 

 

Här ser man att det inte längre är någon skillnad på de klistrade länkarna och de "övriga" trådarna. Samt att rubrikerna tar mer plats än tidigare så färre ämnen visas samtidigt i fönstret mot tidigare

mwdump2.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är rätt jobbigt. Om jag ska vara ärlig så känns det nya forumet "mindre macigt" och mer rörigt ut nu. Ännu mer reklam, tur man har en stark processor!armskeptisk.gifMen bra uppdaterat!

 

Rörigt ja... Men det kanske är en vanesak? Det ser ju bättre ut nu, när man väl fått bort reklamen!

 

Jag fick en css mall av christphe3 som tar bort reklamen. yeahbaby.gif

Men hade jag inte fått bort den så hade jag faktiskt inte stannat kvar här! Reklamen var överallt, blinkar och rör sig så att man inte kan fokusera på det som skrivs i trådarna. Till och med reklam i trådarna, hur ser tanken bakom det ut?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Ett jävla skrollande blir det....superirriterad.gif Förr kunde man ju nästan se hela forumet med bara ett skroll, nu får man ju skrolla som ett... skrolltroll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så viktigt kanske..men varför syns inte senaste inläggen på MacWorlds sida?

 

post-113-126695460632_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger upp två bilder på det som irriterar mig mest.

 

Varför inte utnyttja denna ytan till forumet? Det fyllde ut ända till kanten förr...

 

Du har ju blockerat Flash, men det är reklam där, egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Rörigt ja... Men det kanske är en vanesak? Det ser ju bättre ut nu, när man väl fått bort reklamen!

 

Jag fick en css mall av christphe3 som tar bort reklamen. yeahbaby.gif

Men hade jag inte fått bort den så hade jag faktiskt inte stannat kvar här! Reklamen var överallt, blinkar och rör sig så att man inte kan fokusera på det som skrivs i trådarna. Till och med reklam i trådarna, hur ser tanken bakom det ut?!

 

Det sista du nämner är helt otroligt! Kan ni inte nöja er med reklamen ute i kanten??

Hur gör jag för att slippa reklamen, men ändå köra snafari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sista du nämner är helt otroligt! Kan ni inte nöja er med reklamen ute i kanten??

Hur gör jag för att slippa reklamen, men ändå köra snafari?

 

Vill du ha css mallen jag fick av chrille?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...