Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Carlisle_united

Vi kör också (tyvärr) IE6 på datorena på jobb... Eller tja jag har IE8 men det var bara för att jag fick en ny dator nyss. Dom försökte installera IE6 på den men det gick inte som tur var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Det går också att använda en stilmall i Safari.

Koden ser ut så här:

*[iD=topMenuWrapper],
*[class=adContainer],
*[iD=inner_right_column] { display: none ! important }

 

 

Guld celb%20(7).gif Du är dagen hjälte.

 

Men detta ska inte behövas då MW borde fixat detta så att forumet ser korrekt ut för alla.info%20(31).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något annat liknande forum man kan byta till som behandlar mac och iPhone nu när detta i princip blivit oläsbart? Tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något annat liknande forum man kan byta till som behandlar mac och iPhone nu när detta i princip blivit oläsbart? Tips.

Du kan ju alltid gå till 99mac, lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går också att använda en stilmall i Safari.

Koden ser ut så här:

*[iD=topMenuWrapper],
*[class=adContainer],
*[iD=inner_right_column] { display: none ! important }

 

Om nu någon föredrar att ha högerkolumnen kvar så ser koden ut så här:

*[iD=topMenuWrapper],
*[class=adContainer] { display: none ! important }

 

Ändra till sist inställningen i Safari under "Avancerat" till att använda en av stilmallsfilerna som på bilden.

 

post-5952-12670429417_thumb.png

MWF med höger kollumn.css

MWF utan höger kolumn.css

Perfekt! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en liten böjd pil till vänster om signaturen på den man citerat. Klicka på den så kommer du till det just citerade inlägget.

 

 

Ah, den hade visst bytt sida blush.gif Tack :kaffe:

 

När jag försökte ta mig in på forumet på jobbet idag :whistling: blev det tvärnit.

Internet Explorer 6.0! :sick: som vi har på jobbdatorerna låste sig vid varje försök att logga in här. :(

 

 

Kan ni inte lägga in någon själva? Vet inte alls hur företagens restriktioner ser ut men här har det gått att installera vissa program i alla fall. Använder Chrome just nu :ThumbsUp:

 

Du kan inte vara allvarlig? Vem använder Explorer 6 idag på en arbetsplats? Tom Google har ju släppt stöd för denna webbläsare och den är ju klassad som den osäkraste webbläsaren någonsin.

Jobbar du på SJ, eller? :)

 

Här på jobbet byttes det till IE8 först för någon månad sedan, det är nog många företag som fortfarande använder IE6... konstigt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Okej, några nyheter. Vi har ändrat stilmallen så forumet skalar efter bredden på webbläsaren, ner till en viss minimumstorlek. Bra för alla med större skärmar. Fungerar det inte för dig så se till att rensa webbläsarcachen.

 

Ryktessystemet avstängt på Papperskorgen och MacBörsen. Något mer forum där det inte borde vara påslaget?

 

Jag har slagit på funktionen att kunna gradera trådar. Detta har inget med ryktessystemet att göra, utan är ett betyg på tråden som helhet och det visas när man listar forumtrådarna (klicka på stjärnorna högst upp till höger i en tråd, ett är sämst och fem är bäst):

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, några nyheter. Vi har ändrat stilmallen så forumet skalar efter bredden på webbläsaren, ner till en viss minimumstorlek. Bra för alla med större skärmar. Fungerar det inte för dig så se till att rensa webbläsarcachen.<br><br>Ryktessystemet avstängt på Papperskorgen och MacBörsen. Något mer forum där det inte borde vara påslaget?

 

<br><br>Jag har slagit på funktionen att kunna gradera trådar. Detta har inget med ryktessystemet att göra, utan är ett betyg på tråden som helhet och det visas när man listar forumtrådarna (klicka på stjärnorna högst upp till höger i en tråd, ett är sämst och fem är bäst):

 

<br><br>

 

Ett halvt framsteg. Skalningen fungerar visserligen, men först måste man dra webbläsarfönstret 7 cm förbi forumfönstret innan skalningen börjar! Det innebär att det försvinner en massa skärm helt i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte kunde man lägga till en skärmdump i efterhand.... här syns den svarta kanten när skalningen börjar ske. Jag har dragit fönstret att skalningen har börjat. Det måste gå att justera. Dessutom har man den vita reklamkanten som tar en massa utrymme. Så vill jag ha texten bredare ryker större delen av skärmen. Kör jag standard kan jag krympa bort den vita delen också.

post-363-126709585822_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har kan man köra minimalt. Synd att 100% mer utrymme ryker om man vill ha textfältet bredare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har kan man köra minimalt. Synd att 100% mer utrymme ryker om man vill ha textfältet bredare. Ett inlägg till för att det inte går att bifoga en bild i efterhand.

post-363-126709628262_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att bifoga bild i efterhand..om du tar på dig glasögonen :P

 

Se....

 

post-113-126709719273_thumb.jpg

 

Visa full redigering :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Du kan inte vara allvarlig? Vem använder Explorer 6 idag på en arbetsplats? Tom Google har ju släppt stöd för denna webbläsare och den är ju klassad som den osäkraste webbläsaren någonsin.

Jobbar du på SJ, eller? :)

Jag skulle nog tippa på att 70%-80% av alla IE6 användare är företag… Ofta har man ju inte behörighet själv att installera nya program osv. så användaren kommer ju inte kunna välja något annat än IE6, och IE6 är vad det blir i en typsik Windows-baserad miljö med dåliga tekniker. :P

 

Ryktessystemet avstängt på Papperskorgen och MacBörsen. Något mer forum där det inte borde vara påslaget?

Skulle föreslå hela Offline-delen, så alltså även "Presentera dig!". Kanske också Senaste nytt-delen med undantag från "Tipsa oss!" då det inte fyller någon större funktion där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bara kolla lite... :rolleyes:

-

Precis vad jag misstänkte. Har man forumet i "standard"läge syns inte hela texten.... Förr fanns bifoga med utan att man måste bläddra i menyer.

-

Nu är jag helt klar på att forumet måste fixas till!! Detta är inte bra! :superirriterad: Detta med bredden är riktigt dåligt! Forumet är smalt för vissa datorer men stjäl en massa utrymme om man vill bredda. Vissa funktioner måste man bredda för att se.... :superirriterad:

 

Dessutom får smileys jätteplats som är sekundära medan primära funktioner skyms...... :armskeptisk:

post-363-126709758805_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte lägga in någon själva? Vet inte alls hur företagens restriktioner ser ut men här har det gått att installera vissa program i alla fall. Använder Chrome just nu :ThumbsUp:

Våra datorer är tokstängda, kan inte installera ett enda program som inte är godkänt och som då nås i en speciell installationsapplikation. Jag körde iofs Firefox från ett usb-minne ett tag... skickade en skärmdump från Intranätet till IT-killarna som fick lite lätt hicka... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våra datorer är tokstängda, kan inte installera ett enda program som inte är godkänt och som då nås i en speciell installationsapplikation. Jag körde iofs Firefox från ett usb-minne ett tag... skickade en skärmdump från Intranätet till IT-killarna som fick lite lätt hicka... :borstatanderna:

 

 

Hehe, det kan ja' tro :P Trist att det är så stängt, vad gör ett litet webbläsaruppbyte... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt har blivit fel för mig, jag skrev en post, gick bakåt så blev det dubbel post. Skulle redigera och ta bort, det gick inte. Blev en ny post , och 1 timme senare när jag uppdaterade tråden blev det en ny. Admin , du får gärna gå in och ta bort dessa. Lite skämmigt att ha 4 stycken efter varandra:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt har blivit fel för mig, jag skrev en post, gick bakåt så blev det dubbel post. Skulle redigera och ta bort, det gick inte. Blev en ny post , och 1 timme senare när jag uppdaterade tråden blev det en ny. Admin , du får gärna gå in och ta bort dessa. Lite skämmigt att ha 4 stycken efter varandra:)

 

Du ska aldrig backa, efter ha gjort inlägg. Välj Visa nya inlägg ex.vis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska aldrig backa, efter ha gjort inlägg. Välj Visa nya inlägg ex.vis

 

Okej! Så var det inte på gamla forumet vad jag kommer ihåg. Men hur tar man bort ett inlägg då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du inte, men jag har gjort det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...