Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Okej, vi börjar komma en lösning på spåren när det gäller varför vissa bilder inte vill laddas upp. Kan ni som har samma fel som mikaelq här ovan mejla bilden tillsammans med felmeddelandet till mig, så ska vi kolla om det stämmer.

 

Mejla till: joel.westerholm@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Att bilderna beskärs när man trycker på dem för att förstora verkar bero på att forumet är för smalt, för att ge rum åt reklamen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla kan ni inte stänga av signaturfältet?

Forumet ser ut (även tidigare) som en julgran med allas enorma signaturer som ingen ändå läser.

Utan dessa skulle forumets läsbarhet öka rätt rejält, många andra forum stänger av det och det är otroligt mycket trevligare att läsa trådar då.

 

För övrigt ser det nya forumet riktigt bra ut :fane:

Nejnej! Signaturfältet ska vara kvar. De är kul att ta del av och ger oss möjlighet att få lite mer personlig prägel på profilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, vad tror du om att återinföra den här funktionen Joel Westerholm?

Jag saknar även den lilla länken till originalinlägget när någon citerats.

I övrigt... ser det väl inget vidare ut. Än.

Men jag tror och hoppas att en designförändring inte är långt borta whistling.gif

 

Det finns en liten böjd pil till vänster om signaturen på den man citerat. Klicka på den så kommer du till det just citerade inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Ryktesknapparna ska funka nu också.

Det finns inte möjlighet att begränsa det till kanske bara hjälpdelarna och "Tipsa oss"?

Känns som att det inte fyller någon större funktion utanför de delarna nämligen.

 

Inget har ändrats i reglerna. Följ svensk lag, sunt förnuft och behandla folk med respekt så kommer ni inte riskera att bryta mot dem.

 

Har lagt till nummer på reglerna nu också.

Ursäktar hemskt mycket för kritiken/anklagelserna jag postade igår, för nu när jag läste igenom reglerna igen så märker jag att jag på något sätt lyckats läsa något helt annat än vad som faktiskt stod på punkterna. :wacko:

I övrigt tycker jag inte riktigt något är fel med reglerna, mer än att de kom upp så sent men det är det ju inget att göra åt, och som du säger så räcker det med att följa svensk lag… :)

 

Tack..rena adventskalendern forumet numera...

Men i och med att det är den 24e idag så borde det innebära att det inte finns flera luckor att öppna? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser uppfriskat ut men liksom andra stör jag mig på den vita ramen till höger.

Råkat ut för några småbuggar, vet inte om det bara rör mig men bifogar skärmdumpar till dessa.

 

 

Första sidan av denna tråd går att scrolla i sidled för mig vilket jag lätt råkar göra med touchplattan.

Knapparna högst upp på en tråd lägger sig ibland över varandra.

"Visa nya inlägg" knappen fungerar inte för mig.

Vet inte hur det var förut men smileys funkar inte om man inte är inloggad.

Sedan ser det fult och amatörmässigt ut när man loggar in också, en vit ruta med text i mitten av en svart bakgrund.

 

Småproblem men jag har iaf fått ha mitt lilla roliga och kommentera dem. happy.gif

post-43134-126702771445_thumb.jpg

post-43134-126702773821_thumb.jpg

post-43134-126702775302_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det är sprillans nytt får vi avvakta och se.. Jag tror det ordnar sig med det mesta! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som saknar "visa nya inlägg"?

det enda jag som jag använde på forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som saknar "visa nya inlägg"?

det enda jag som jag använde på forumet

 

 

Finns högst upp till höger post-113-126703045555_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns högst upp till höger post-113-126703045555_thumb.jpg

 

 

jaha, fan va gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:chock: aj aj aj... tänk vilka signaturer folk kan sätta ihop.

Vissa trådar blir enorma när flera personer med stöddiga signaturer har många inlägg.

Det blir svårt att se skogen för alla träden. :bla:

 

Min röst går till: Bort med signaturfältet i forumet

 

I Kontrollpanelen under fliken Avdelningar kan du kryssa ur rutan "Visa signaturer under inläggen" (eller nåt liknande) så slipper du se dem. Och jag håller med - signaturerna är ofta stora och störande och ger väldigt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spånade runt i källkoden lite för att se hur jag skulle customisa forumet och hittade detta:

 

<!-- SKINNOTE: Need to fill in proper URL for topic rating -->

 

.. det verkar inte vara ifyllt ännu.

 

För att få bort högerspalten samt idg's bar högst upp så kan Firefox-användare göra följande:

1. Ladda ner Stylish: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2108/developers/post_install?confirmed=true

 

2. Öppna Stylish via ikonen längst ner till höger i Firefox:

post-18099-126696549734_thumb.png

 

3. Klistra in följande kod:

@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document domain("forum.macworld.se") {
#topMenuWrapper{display:none;}
#inner_right_column{display:none;}
#adContainer{display:none;}
}

post-18099-12669655365_thumb.png

 

 

Resultatet blir följande:

post-18099-12669656157_thumb.png

 

/p

 

edit: Gillar det nya forumet! Det måste tilläggas!

Stort tack för den! :yeahbaby:

 

Nu börjar det se ut som förut, men lite nyare o bättre.

Har inte hittat nåt som buggar.. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se att ryktesfunktionen försvann!

 

Som jag förstår så är den till för att ge hjälpsamma forumiter beröm för sina insatser?

Men om man tittar hur det ser ut just nu. Jag har +2 i "rykte", men dessa inlägg har varit i trådar från papperskorgen och har handlat om jakt. I alla fall den ena, den andra har jag inte lyckats lokalisera.

 

Sedan har vi andra forumiter som fått minus i rykte, dessa inlägg ligger också i papperskorgen.

De har alltså inte författat mindre hjälpsamma inlägg utan bara utryckt sina åsikter, precis som jag.

 

Med andra ord. Funktionen missbrukas redan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se att ryktesfunktionen försvann!

 

Som jag förstår så är den till för att ge hjälpsamma forumiter beröm för sina insatser?

Men om man tittar hur det ser ut just nu. Jag har +2 i "rykte", men dessa inlägg har varit i trådar från papperskorgen och har handlat om jakt. I alla fall den ena, den andra har jag inte lyckats lokalisera.

 

Sedan har vi andra forumiter som fått minus i rykte, dessa inlägg ligger också i papperskorgen.

De har alltså inte författat mindre hjälpsamma inlägg utan bara utryckt sina åsikter, precis som jag.

 

Med andra ord. Funktionen missbrukas redan!

Men är inte det bara just inlägget som får betyg? För just nu har ditt inlägg här ovan 0 i betyg.

 

Edit: Såg just nu när jag gick in på din profil och fattade vad du menar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Men är inte det bara just inlägget som får betyg? För just nu har ditt inlägg här ovan 0 i betyg.

Jo.

Men "rykte" inne på användarsidan visar summan av alla betyg som användaren har fått…

 

EDIT: Omformulering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men om du kollar på användarens sida så visar "rykte" alla inläggens totala summa…

Ändrade mitt inlägg som du ser :)

 

Och jag har noll :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tyvärr fortfarande så att man ständigt blir automatiskt utloggad. jäkla irriterande.

 

ännu mer irriterande är att pcn på jobbet klarar av att hålla sig inloggad jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tyvärr fortfarande så att man ständigt blir automatiskt utloggad. jäkla irriterande.

 

ännu mer irriterande är att pcn på jobbet klarar av att hålla sig inloggad jämt.

Jag har faktiskt aldrig blivit utloggad från forumet, någonsin!

Kanske skulle köpa mig en triss med tanke på att det är ganska så vanligt att folk klagar på just det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rykte 1 nu.

Hahahaha, man kan ju ge sig själv gott rykte genom att klicka på pluset :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Hahahaha, man kan ju ge sig själv gott rykte genom att klicka på pluset :tarskratt:

:respekt:

De har buggtestat där på Invision Power! :ThumbsUp:

 

Du har för övrigt rykte 7 nu :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja se att ryktesfunktionen försvann!

 

Som jag förstår så är den till för att ge hjälpsamma forumiter beröm för sina insatser?

Men om man tittar hur det ser ut just nu. Jag har +2 i "rykte", men dessa inlägg har varit i trådar från papperskorgen och har handlat om jakt. I alla fall den ena, den andra har jag inte lyckats lokalisera.

 

Sedan har vi andra forumiter som fått minus i rykte, dessa inlägg ligger också i papperskorgen.

De har alltså inte författat mindre hjälpsamma inlägg utan bara utryckt sina åsikter, precis som jag.

 

Med andra ord. Funktionen missbrukas redan!

 

+1 (ja, jag tryckte..) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:respekt:

De har buggtestat där på Invision Power! :ThumbsUp:

 

Du har för övrigt rykte 7 nu :P

F-n och jag som skulle leta upp alla mina inlägg :P

post-180-126704299547_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...