Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Tycker det ser snyggt ut iaf :)

Men varför blanda engelska och svenska under avatarerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar
mynameisoscarjo

Jag har skickat ett PM till dig, för några timmar sedan! :P

 

Ah, tack :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Skulle tro att de flesta här aldrig läst Forumreglerna...ibland får man den tanken...

 

Såg nu att de tagit bort numreringen...var ju synd, kan man inte hänvisa till punkt x i reglerna..

Du kan hänvisa till olika verser istället (och känna dig lite som en präst). :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte så mycket vi kan göra. När man ändrar ip-adress i dns så slår det igenom olika fort hos olika internetleverantörer, beroende på hur ofta och när de uppdaterar sina servrar. Min erfarenhet är att de flesta har fått uppdaterade dns-servrar inom någon timme eller två, men man brukar säga att det tar upp till 24 timmar.

 

Att någon kommer in övehuvudtaget är ett tecken på att vi inte gjort fel, så vitt jag kan se. Så fram till imorgon är det inte säkert att alla kommer in tyvärr.

 

Christophe3s tips ovan är dock värt att testa, så att det inte är datorn du sitter på som cachat ip-adressen.

 

Kan ni göra någonting åt den hemska reklamen kanske?

Att forumet ska vara såhär smalt är ju inte roligt. Det är inte speciellt kontinuerligt och det sticker i ögonen! down.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte så mycket vi kan göra. När man ändrar ip-adress i dns så slår det igenom olika fort hos olika internetleverantörer, beroende på hur ofta och när de uppdaterar sina servrar. Min erfarenhet är att de flesta har fått uppdaterade dns-servrar inom någon timme eller två, men man brukar säga att det tar upp till 24 timmar.

 

Att någon kommer in övehuvudtaget är ett tecken på att vi inte gjort fel, så vitt jag kan se. Så fram till imorgon är det inte säkert att alla kommer in tyvärr.

 

Christophe3s tips ovan är dock värt att testa, så att det inte är datorn du sitter på som cachat ip-adressen.

 

 

Kom lite överraskande, hade man bara vetat, så man inte "rört upp himmel och jord" :)

Min Mac Mini kom ju in direkt, så när jag då tog tag i MacBook och inte kom in fattade jag inte vad som hänt...

Trixade i onödan här hemma, iofs så skadar ju inte en omstart av hela anläggningen ...men nu är detta historia, nu kör vi glatt vidare och letar små andra fel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, nu fattas bara att ta bort den groteska IDG-"saken" längst upp. Ingen använder den ändå, sen skär den sig nåt enormt mot resten av sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni göra någonting åt den hemska reklamen kanske?

Att forumet ska vara såhär smalt är ju inte roligt. Det är inte speciellt kontinuerligt och det sticker i ögonen! down.gif

 

Det är väl reklamen som betalar för att IDG skall ha forumet öppet. Det kunde ju bara räckt med en spalt, och inte som det blivit nu, två spalter. Riktigt irriterande när 33% av bredden på min MacBook upptas av reklam - eller plats som lämnats tom efter reklam som inte visas...

 

Reklamen som ligger mellan inläggen är verkligen, verkligen irriterande evilgrin.gifevilgrin.gifevilgrin.gifevilgrin.gifevilgrin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Det är väl reklamen som betalar för att IDG skall ha forumet öppet. Det kunde ju bara räckt med en spalt, och inte som det blivit nu, två spalter. Riktigt irriterande när 33% av bredden på min MacBook upptas av reklam - eller plats som lämnats tom efter reklam som inte visas...

 

Reklamen som ligger mellan inläggen är verkligen, verkligen irriterande evilgrin.gifevilgrin.gifevilgrin.gifevilgrin.gifevilgrin.gif

MacWorld är en tidning och ska alltså skrapa ihop sina mynt därifrån.

Och jag har svårt att tänka mig att det är särskilt stora utgifter för att driva forumet, du har domänkostnad för någon hundring per år, sedan webbhotell, hos IDG nu också. Nu vet jag inte om IDG tar betalt för det, men går ju att få webbhotell för inte mycket pengar alls också…

 

EDIT: Plats för en egen XServe hos MacDaddy kostar 895:- per månad, alltså 10.740:- Så det var kanske inte var så lite pengar trots allt… Dock är ju allt relativt, och det känns lite som att det inte är så mycket för IDG/MW…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första intryck är att det är för mycket PC.

Knappar och menyer ligger utspridda, det är grällt och svulstigt och för höga kontraster.

Förra forumet var vilsamt för ögonen, rent och avskalat.

Nån reklam har då inte jag sett????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar dessa?

 

post-113-126695674041_thumb.jpg

Provade att klicka på dem men fick till svar att det inte gick...

Spånade runt i källkoden lite för att se hur jag skulle customisa forumet och hittade detta:

 

<!-- SKINNOTE: Need to fill in proper URL for topic rating -->

 

.. det verkar inte vara ifyllt ännu.

 

För att få bort högerspalten samt idg's bar högst upp så kan Firefox-användare göra följande:

1. Ladda ner Stylish: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2108/developers/post_install?confirmed=true

 

2. Öppna Stylish via ikonen längst ner till höger i Firefox:

post-18099-126696549734_thumb.png

 

3. Klistra in följande kod:

@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document domain("forum.macworld.se") {
#topMenuWrapper{display:none;}
#inner_right_column{display:none;}
#adContainer{display:none;}
}

post-18099-12669655365_thumb.png

 

 

Resultatet blir följande:

post-18099-12669656157_thumb.png

 

/p

 

edit: Gillar det nya forumet! Det måste tilläggas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, här känner man inte igen sig. Jag sitter dessutom tillfälligt vid en PC, så kanske är det ingen idé att jag säger vad jag tycker förrän jag är tillbaka vid min egen maskin...

 

Dock måste jag säga att det verkar knasigt att bilder blir avklippta i högerkant samt att, som flera redan påpekat, forumet blir väldigt smalt när det skall vara så stor plats för reklamen. (Förresten ser jag bara reklam högst upp, när man sedan läser inlägg längre ner fattar man inte varför det är en helt tom vit marginal helt i onödan. Inte för att jag jättegärna vill ha mer reklam, men det ser ju lite knäppt ut.)

 

Men med lite tid, tweaks och styling blir det nog kanonbra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första intryck är att det är för mycket PC.

Knappar och menyer ligger utspridda, det är grällt och svulstigt och för höga kontraster.

Förra forumet var vilsamt för ögonen, rent och avskalat.

Nån reklam har då inte jag sett????

 

WORD!

 

Detta var en riktigt hemsk uppdatering...det absolut värsta är att nu är allt annat än det viktigaste - texten i inläggen - i fokus. Man ser massor av större blinkande avatarer, tjocka avgränsare, feta oväsentliga texter och ramar överrallt och man får riktigt leta efter texten som var användare postar i sina inlägg.

 

Usch, detta duger inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missar jag ngt eller är det fortfarande så jävla idiotiskt att man inte ens kan redigera eller radera sitt inlägg ?????

 

om inte... så är det ju under all kritik!

 

update.. nu kom en ny liten knapp fram redigera, gäller detta bara nya inlägg ? :chockadskeptisk:

 

Och vart är Radera knappen ? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kass uppdatering som sunkat forumet rejält. Mer reklam, mer plotter och sämre överblick. Usch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Mitt första intryck är att det är för mycket PC.

Knappar och menyer ligger utspridda, det är grällt och svulstigt och för höga kontraster.

Förra forumet var vilsamt för ögonen, rent och avskalat.

Nån reklam har då inte jag sett????

 

 

Säger som du. Detta var verkligen anti-mac!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missar jag ngt eller är det fortfarande så jävla idiotiskt att man inte ens kan redigera eller radera sitt inlägg ?????

 

om inte... så är det ju under all kritik!

 

update.. nu kom en ny liten knapp fram redigera, gäller detta bara nya inlägg ? :chockadskeptisk:

 

Och vart är Radera knappen ? :whistling:

Antar att det är likandant som förut, redigera inlägg kan man göra inom en viss tid. Skulle ju bli konstigt om man kunde gå in och redigera långt i efterhand, diskussionerna skulle te sig lätt absurda då...

 

Stör mig på att klick på "gå till senaste olästa" inte funkar på trådar jag inte varit inne på sedan uppgraderingen. Man hamnar helt sonika på trådens allra första inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla kan ni inte stänga av signaturfältet?

Forumet ser ut (även tidigare) som en julgran med allas enorma signaturer som ingen ändå läser.

Utan dessa skulle forumets läsbarhet öka rätt rejält, många andra forum stänger av det och det är otroligt mycket trevligare att läsa trådar då.

 

För övrigt ser det nya forumet riktigt bra ut :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser bra ut från min horisont. Lite snabbare än det gamla också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla kan ni inte stänga av signaturfältet?

Forumet ser ut (även tidigare) som en julgran med allas enorma signaturer som ingen ändå läser.

Utan dessa skulle forumets läsbarhet öka rätt rejält, många andra forum stänger av det och det är otroligt mycket trevligare att läsa trådar då.

 

För övrigt ser det nya forumet riktigt bra ut :fane:

 

 

Kan nog hålla med, (även jag kör med en mindre signatur) när man läser detta blir man lite oroad

 

post-113-126699810338_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja den här var ju bra.

 

post-34337-126699803697_thumb.gif

 

 

Sen när man väljer att förstora bilden så blir den såhär! SNYGGT!! :)

Funkar ju perfekt med den vita ramen.

 

post-34337-126699808489_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt förtjust i att man måste sudda ut "Min länk" här innan man skriver i fältet.. Ta gärna bort ordet och skriv något under fältet om att man ska skriva en en egen text

 

post-113-126699889487_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...