Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Söket är uppdaterat i den här versionen av forummjukvaran, och jag tycker att det märks av också. Tyvärr har det ju fortfarande begränsningen att det inte går att söka på för korta fraser, så t.ex. os x går bort då sökmotorn anser att det är 2+1 tecken. Tror gränsen går vid tre tecken om jag minns rätt.

 

Vi kikar på om man kan göra något åt det, men den enda lösningen verkar vara att installera en helt ny sökmotor som ersätter den inbyggda och det skulle inte vara ett litet projekt.

Går det att söka på "OSX"? I så fall kanske man kunde uppmuntra forumets medlemmar till denna undantagsvisa felstavning i rubrikerna. Alternativt att man alltid skriver och söker på "Mac OS" och får stå ut med väldigt gamla trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar
rickard1234

Kan det handla om att du befinner dig i Medlemmar-fliken istället för Avdelningar när du klickar på Visa nya?

Varje gång det händer så är fliken "Medlemmar" markerad, men utan att jag varit i den avdelningen innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söket är uppdaterat i den här versionen av forummjukvaran, och jag tycker att det märks av också. Tyvärr har det ju fortfarande begränsningen att det inte går att söka på för korta fraser, så t.ex. os x går bort då sökmotorn anser att det är 2+1 tecken. Tror gränsen går vid tre tecken om jag minns rätt.

 

Vi kikar på om man kan göra något åt det, men den enda lösningen verkar vara att installera en helt ny sökmotor som ersätter den inbyggda och det skulle inte vara ett litet projekt.

 

Så patetiskt. Trodde att datorn skulle tjäna människan och inte tvärt om..

Till och med det enklaste registerprogram klarar detta.ThumbsDown.gifThumbsDown.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på filändelsen jpg? :fundersam:

 

post-5952-1273064805,11_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Att lägga in en liten Google-widget kan väl inte vara så svårt?

 

Nej men nackdelen med Google är att den inte ger resultaten datumsorterat, vilket är lite dumt på ett så tekniskt forum som detta. Ofta är ju gamla trådar inaktuella efter ett tag då ny hårdvara och mjukvara gör att allt fungerar annorlunda. Men visst, som ett alternativ till det vanliga söket kanske det skulle kunna funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vad är det för fel på filändelsen jpg? :fundersam:

 

Hmm, jpg är en tillåten filändelse enligt inställningarna, dubbelkollade just.

 

Testar:

 

978197009.jpg

 

Edit: Funkar för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jpg är en tillåten filändelse enligt inställningarna, dubbelkollade just.

 

Testar:

 

978197009.jpg

 

Edit: Funkar för mig...

Det verkar ändå sannolikt att det kryper omkring ett antal kryp (bugs) på forumet som ger sig till känna slumpmässigt, bara ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Beträffande Sök..

 

Jag söker så här..det är ju fler bokstäver än tre...

 

post-113-1273067502,38_thumb.jpg

 

och får inte en tillstymmelse till träff, annat än på ordet och

post-113-1273067573,91_thumb.jpg

 

Ska det vara på detta viset ?

Eller måste jag göra boolesk sökning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kanske listar det ord med flest träffar först? Skriv det inom citationstecken så borde det funka på hela frasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det gick bättre, Tack.

Då får det stå det i "bruksanvisningen", Använd citationstecken när du söker....

post-113-1273088888,02_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Den kanske listar det ord med flest träffar först? Skriv det inom citationstecken så borde det funka på hela frasen.

 

Den listar träffarna i datumordning, men eftersom att ordet och lär finnas i alla trådar listas de i bokstavsordning. Citationstecken är ett sätt att göra det, annars är det bästa att använda nyckelord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag ställa en fråga som kanske har varit uppe innan, och i så fall ber jag om ursäkt, men den här ryktesgrejen, vad är det? Och varför finns det här pluset bara i vissa trådar?

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag ställa en fråga som kanske har varit uppe innan, och i så fall ber jag om ursäkt, men den här ryktesgrejen, vad är det? Och varför finns det här pluset bara i vissa trådar?

 

//Trew

Jag vet inte om det fyller någon särskilt viktig funktion, men jag vet att det inte är aktiverat i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Då var DET uppklarat. Då återstår bara att reda ut hur det fungerar... Det finns ju inget minus?

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Då var DET uppklarat. Då återstår bara att reda ut hur det fungerar... Det finns ju inget minus?

 

//Trew

Från början fanns ett minus, men det missbrukades lite och resulterade i konstigheter så ledningen tog bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Joel

 

Funktionen Dagens innehåll ligger ju alldeles fel.

Borde ligga uppe invid Visa nya inlägg, så man har möjlighet att se senaste dygnets inlägg.

 

Går det att ordna? Har saknat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ett fel återkommit för mig. När jag ska bifoga en bild så syns det inte att den är bifogad. Men den kommer som tidigare ändå med när man förhandsvisar/postar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att multicitera, när man klickar på den knappen så kommer svarsrutan upp direkt som om man klickar på citera.

 

Nähä nu funkar det igen! Vaf*n är det för strul då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att multicitera, när man klickar på den knappen så kommer svarsrutan upp direkt som om man klickar på citera.

 

Nähä nu funkar det igen! Vaf*n är det för strul då?

 

Har också haft samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Du hittar alla som fyller år i listan "Vi fyller år i dag" i högerkolumnen. Vi lade till den i dag, hoppas det är vad du söker.

 

Nej, listan visar inte det mest primära d.v.s ålder.

När jag var 15 var jag rysligt intresserad av tjejer i samma ålder +-1år.

 

Numer är jag, som jag själv märkt

tydligen mest allmänt nyfiken på 60åringar (-20år +hur många år som helst).

 

För den som bara är intresserad av att gratulera 75åringar

blir det omständigt att varje dag öppna alla profiler i listan.

 

Jag brukade tidigare kolla gamla listan var kväll innan utloggning.

 

Med andra ord vart tog medlemmens ålder vägen.

 

salakalle :crossfingers: hälsar. Å andra sidan hade jag p.g.a saknad ålder, vid det här laget redan glömt listan "Vi som fyller år idag"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Varför kommert man alltid till näst sista sidan i en lång tråd?

 

ex.vis klickar man på denna post-113-1276958724,08_thumb.jpg

som visar sidan 153, och så finns det likt förbannat en sida 154, och man får bläddra fram ett steg igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kommert man alltid till näst sista sidan i en lång tråd?

 

ex.vis klickar man på denna post-113-1276958724,08_thumb.jpg

som visar sidan 153, och så finns det likt förbannat en sida 154, och man får bläddra fram ett steg igen...

Kanske det är meningen att man ska komma till första olästa post?

Det kan ju förstås även vara en bug.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan, nu går det ju inte att klistra in länkar med länk-knappen. Alla verktygsknappar verkar förresten strejka. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det går att bifoga en bild om man skriver nåt trots att den inte syns i redigeringsfönstret. Men om man inte skriver nåt utan bara vill bifoga en bild så går det inte att posta, då får man detta felmeddelande.

post-528-1277456342,79_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...