Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Jag har vid ett flertal tillfällen återställt Safari. Problemet försvann men kom sedan tillbaka igen, samtliga gånger!

 

Jepp, det har flera drabbats av. Men har har du rensat cachen efter att vi ändrade inställningarna i dag? Och när du kör en återställning, låter du alla inställningarna vara iklickade eller tar du bort vissa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Jag vet inte hur många gånger jag sagt samma sak, men jag kan säga det en gång till. Problemet uppstår efter att man varit inne på sökfunktionen.... Kanske dags att börja leta där, eller?

 

Jag har nyss återställt Safari för att testa din teori. Jag har inga problem efter att ha varit inne i sökfunktionen!

Men jag kan lova att det kommer vara knas igen i morgon, eller redan efter nästa post. Så har det varit de tidigare gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så många sidor och inlägg så jag dristar mig att eventuellt fråga en gång för mycket:

 

Varför kan man inte bifoga bilagor när man skickar privata meddelanden? Alla andra funktioner finns.

 

fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag har nyss återställt Safari för att testa din teori. Jag har inga problem efter att ha varit inne i sökfunktionen!

Men jag kan lova att det kommer vara knas igen i morgon, eller redan efter nästa post. Så har det varit de tidigare gångerna.

 

Jag håller tummarna, och stort tack för att du försöker hjälpa oss :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, det har flera drabbats av. Men har har du rensat cachen efter att vi ändrade inställningarna i dag? Och när du kör en återställning, låter du alla inställningarna vara iklickade eller tar du bort vissa?

 

Jag låter sparade namn och lösenord vara kvar. Men det är allt. Cachen är också tömd.

 

 

Edit: En skillnad är att jag nu använder Safari 4.0.5. Tidigare försök har det varit 4.0.4, vilket är lite ironiskt om man tittar på siffrorna! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det är så många sidor och inlägg så jag dristar mig att eventuellt fråga en gång för mycket:

 

Varför kan man inte bifoga bilagor när man skickar privata meddelanden? Alla andra funktioner finns.

 

fundersam.gif

 

Jag minns inte, men kunde man göra det i gamla versionen av forumet? Kunde man det så borde det gå att fixa, annars är risken att det är en funktion som inte stöds. Kan kolla med utvecklarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag låter sparade namn och lösenord vara kvar. Men det är allt. Cachen är också tömd.

 

 

Edit: En skillnad är att jag nu använder Safari 4.0.5. Tidigare försök har det varit 4.0.4, vilket är lite ironiskt om man tittar på siffrorna! :P

 

Sparade namn och lösenord ska inte påverka detta problem, så då är allt i sin ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns inte, men kunde man göra det i gamla versionen av forumet? Kunde man det så borde det gå att fixa, annars är risken att det är en funktion som inte stöds. Kan kolla med utvecklarna.

Jag minns inte om man kunde det, har varit borta ett tag innan jag återvände till det nya forumet. Men det hade varit bra om det funnes! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss återställt Safari för att testa din teori. Jag har inga problem efter att ha varit inne i sökfunktionen!

Men jag kan lova att det kommer vara knas igen i morgon, eller redan efter nästa post. Så har det varit de tidigare gångerna.

 

 

Jag kanske var oklar, men efter att man använt sök, måste man återställa Safari för att allt skall fungera. annars ser det ut så här..............

post-9516-1269621630,17_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske var oklar, men efter att man använt sök, måste man återställa Safari för att allt skall fungera. annars ser det ut så här..............

 

Istället för så här..

OBS det hjälper inte att starta om Safari, det måste återställas...

post-9516-1269622199,31_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips när forumet blir knas:

 

Det räcker att rensa ut de aktuella cookiesarna (på så vis rörs inget annat). Öppna inställningar>säkerhet>visa cookies>sök macworld>markera och ta bort>starta om Safari.

 

Se bilder:

 

post-28798-1269623751,01_thumb.pngpost-28798-1269623769,09_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske var oklar, men efter att man använt sök, måste man återställa Safari för att allt skall fungera. annars ser det ut så här..............

 

Det var nog jag som var oklar! Jag har stora problem med att inte kunna formatera texten. Så jag tänkte prova din teori. Så jag återställde Safari, vilket brukar få inläggsredigeraren att fungera en stund. Mycket riktigt, det fungerar. Så jag provade använda sökfunktionen för att se om det la av, men för mig gjorde det inte det. Men det betyder ju inte att din teori är fel, men att det är olika saker som utlöser det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kan detta ha något med problemen i svarsrutan att göra?

http://forum.macworl...ost__p__1259144

 

Det låter som att han har samma problem, men Safari stöds av forumets mjukvara, det är bara vi som missat att lägga till det i hjälptexten när vi översatte till svenska.

 

Men tipset om att avaktivera rich text-editorn är värt att upprepas för er som har problem. Den är inte lika flashig men verkar funka i alla väder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara på min skärm som bakgrunden är väldigt randig? fundersam.gif

 

Nää. På min med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser då inga ränder, inte i din bild heller. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbaskat. Testat att rensa cache/återställa Safari? Jag vet att det är lite bökigt för er att hela tiden testa dessa manövrar, men för eller senare kommer det hjälpa oss att kväsa buggen.

 

Ursäkta en okunnig men det känns som om forumet kommer som byggsats...... jag inbillade mig att det är en färdig grejj.... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en okunnig men det känns som om forumet kommer som byggsats...... jag inbillade mig att det är en färdig grejj.... :fundersam:

 

Platta lådor från IKEA?propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara på min skärm som bakgrunden är väldigt randig? fundersam.gif

Jag ser ränderna i din bild men på min skärm ser jag inga.

 

Tillägg: Eller förresten, när jag klickade att jag ville posta inlägget så så jag dem, för då var det tillfälligt helsvart i fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är så mycket bättre nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte posta ett inlägg alldeles nyss, men när jag tryckte på "Skicka" hamnade jag istället på forumets förstasida.

 

Anvädne just då OS X.3.9 samt Opera 10.10

Jag valde att citera ett inlägg samt förhandsgranska det jag skrev innan jag försökte posta.

 

 

Hoppas det går bättre nu *håller tummarna*

 

 

EDIT: Firefox 2 i samma operativsystem fungerade (med snabbsvar, utan förhandsgranska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om javascript lagt av.

Knapparna för fet & kursiv stil samt smileys, &c, fungerar inte längre, ser dessutom inte smileys i minifönstret till höger som till råga på eländet inte heller det reagerar på klickar ens på det röda krysset. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om javascript lagt av.

Knapparna för fet & kursiv stil samt smileys, &c, fungerar inte längre, ser dessutom inte smileys i minifönstret till höger som till råga på eländet inte heller det reagerar på klickar ens på det röda krysset. :superirriterad:

Skicka PM till Joel med info om dator, system och versioner. Han håller på att försöka reda ut buggen med tillverkarna.

 

Under tiden påstår Alex i detta inlägg att han har en lösning: https://forum.macworld.se/topic/114143-vaelkomna-till-det-nya-forumet/page__view__findpost__p__1258755

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...