Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Ja, det står dag, men det är 24h som gäller. Blir fel oavsett vad du skriver ändå, så kvittar vad som står...

Jag fattar inte vad du menar. Om det står dag utgår man ifrån att det gäller 00.00-24.00, det är liksom inbäddat i uttrycket. Om då forumet är inställt enligt nåt annat så får de ju justera det så det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar
katzenklavier

Jag fattar inte vad du menar. Om det står dag utgår man ifrån att det gäller 00.00-24.00, det är liksom inbäddat i uttrycket. Om då forumet är inställt enligt nåt annat så får de ju justera det så det stämmer.

Japp, men grejen är att det är en dag (alltså 24h) från att du har överskridit kvoten), så servern kommer helt enkelt räkna ned från 1440 min tills den når 0 min och du kan börja rösta igen.

Så du kan börja rösta igen 24h efter att du överskred kvoten.

Problemet är ju att det inte riktigt går att skriva på det på ett tekniskt korrekt sätt i ett felmeddelande eftersom man får skriva alldeles för mycket. Men dag är ju i vilket fall fel, ska ju stå dygn om något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, men grejen är att det är en dag (alltså 24h) från att du har överskridit kvoten), så servern kommer helt enkelt räkna ned från 1440 min tills den når 0 min och du kan börja rösta igen.

Så du kan börja rösta igen 24h efter att du överskred kvoten.

Problemet är ju att det inte riktigt går att skriva på det på ett tekniskt korrekt sätt i ett felmeddelande eftersom man får skriva alldeles för mycket. Men dag är ju i vilket fall fel, ska ju stå dygn om något.

 

Ok. FAttade inte vad du menade först.... :ThumbsUp: 10....9....8....7..... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va..står det March ännu....marsch iväg och fixa detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, hittade just något konstigt. Antalet inlägg som syns under avataren i trådarna stämmer inte med antalet inlägg som man ser när man klickar på namnet och går in på medlemmens sida.

Märkligt. Kollade hos dig och det diffar med 30 inlägg. Hos mig är det 16 färre i profilen, verkar således inte vara konsekvent heller. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som länkar i inlägg plötsligt beter sig annorlunda. Jag brukade alltid få upp dem i ett nytt fönster, men nu öppnas dom i samma, så att man måste backa för att gå tillbaka till tråden. Irriterande.

(Jag kör Safari 4.0.4)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det månne den som skapar tråden som väljer om det ska gå att plussa på inlägg? Denna tråd finns det plustecken i men inte i t ex politiktråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det månne den som skapar tråden som väljer om det ska gå att plussa på inlägg? Denna tråd finns det plustecken i men inte i t ex politiktråden.

 

 

Alla trådar i Papperskorgen är plusbefriade..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Liten uppdatering om buggen i redigeringsfönstret som gör att knappar slutar fungera och smileys försvinner: Invisions support har svarat att det förmodligen är en bugg i deras egen kod, men att buggen är svår att hitta och återskapa även för dem. Men de har uppgraderat vår supportticket så att den undersöks ordentligt hos dem, men meddelar också att på grund av att buggen verkar vara knepig att hitta kan det ta lite tid för dem att fixa den.

 

Tyvärr finns det nog inget vi kan göra innan de får tummen ur och lagar sin bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten uppdatering om buggen i redigeringsfönstret som gör att knappar slutar fungera och smileys försvinner: Invisions support har svarat att det förmodligen är en bugg i deras egen kod, men att buggen är svår att hitta och återskapa även för dem. Men de har uppgraderat vår supportticket så att den undersöks ordentligt hos dem, men meddelar också att på grund av att buggen verkar vara knepig att hitta kan det ta lite tid för dem att fixa den.

 

Tyvärr finns det nog inget vi kan göra innan de får tummen ur och lagar sin bugg.

 

Så här ska det gå till. Självklart kan vi leva med detta och mycket annat, om man bara för reda på hur det ligger till. :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå?! Papperskorgen är en enda stor plusmeny!! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Va..står det March ännu....marsch iväg och fixa detta

 

Av någon anledning hämtas datumnamnen just där inte från språkfilen utan direkt från php. Så jag måste få någon att ställa om språket där eller ändra i språkfilen. Det är inte lätt när det är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Av någon anledning hämtas datumnamnen just där inte från språkfilen utan direkt från php. Så jag måste få någon att ställa om språket där eller ändra i språkfilen. Det är inte lätt när det är svårt.

 

Sådär ja, nu skrivs datumen på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat Joel :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Snyggt jobbat Joel :yeahbaby:

 

Tack. Ska se om vi kan göra något åt meningsbyggnaden också, den känns inte riktigt som svenska. Men nu är vi inne och pillar på detaljer :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla trådar i Papperskorgen är plusbefriade..

smart idé

 

sedan skulle det väl vara bra om det fanns flera faq i alla avdelningar och inte bara i nybörjarfrågorna

 

t.ex hur man snabbast söker rätt på en mening med sökhjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nu har Invisions support gått igenom våra inställningar och trimmat lite, med förhoppningen att deras ändringar ska lösa problemen med redigeringsfönstret. Så jag ber alla att hojta direkt om ni fortfarande har problem eller om de uppträder för någon igen. Har vi tur är problemen lösta men det går inte att vara säker ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen skillnad..Efter att varit inne i forumets sök, skitersig hela svarsrutan. Så här..

post-9516-1269614861,57_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen skillnad..Efter att varit inne i forumets sök, skitersig hela svarsrutan. Så här..

Vad är det som är fel? Jag tycker den ser normal ut. Så här ser min ut.

 

post-528-1269615733,14_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är fel? Jag tycker den ser normal ut. Så här ser min ut.

Det finns inga smileys och det går inte heller att klicka för att få fram dem.

 

Edit: Jag har också kvar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det finns inga smileys och det går inte heller att klicka för att få fram dem.

 

Edit: Jag har också kvar problemet.

 

Förbaskat. Testat att rensa cache/återställa Safari? Jag vet att det är lite bökigt för er att hela tiden testa dessa manövrar, men för eller senare kommer det hjälpa oss att kväsa buggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbaskat. Testat att rensa cache/återställa Safari? Jag vet att det är lite bökigt för er att hela tiden testa dessa manövrar, men för eller senare kommer det hjälpa oss att kväsa buggen.

 

 

Jag har vid ett flertal tillfällen återställt Safari. Problemet försvann men kom sedan tillbaka igen, samtliga gånger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ingen skillnad..Efter att varit inne i forumets sök, skitersig hela svarsrutan. Så här..

 

Uppstår alltså problemet varje gång du söker? Och är det någon annan som märker samma problem, alltså att söket är en bov i dramat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbaskat. Testat att rensa cache/återställa Safari? Jag vet att det är lite bökigt för er att hela tiden testa dessa manövrar, men för eller senare kommer det hjälpa oss att kväsa buggen.

 

 

Jag vet inte hur många gånger jag sagt samma sak, men jag kan säga det en gång till. Problemet uppstår efter att man varit inne på sökfunktionen.... Kanske dags att börja leta där, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...