Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Du hittar alla som fyller år i listan "Vi fyller år i dag" i högerkolumnen. Vi lade till den i dag, hoppas det är vad du söker.

 

Det kanske är det jag söker, tyvärr lyckas jag inte hitta, " listan (?) "Vi fyller år i dag" i högerkolumnen (?)".

 

Karta och kompass.

 

salakalle :crossfingers: hälsar och tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Det kanske är det jag söker, tyvärr lyckas jag inte hitta, " listan (?) "Vi fyller år i dag" i högerkolumnen (?)".

 

Karta och kompass.

 

salakalle :crossfingers: hälsar och tackar.

När du t ex läser denna tråd hittar du listan lite längre ner i högerspalten, bland reklamen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det meningen att man inte ska kunna gilla/ogilla (+/-) inlägg i Papperskorgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, ett känt problem. Vi jobbar på det, men bra att det löste sig för dig. Verkar som att en återställning av Safari funkar för vissa men inte alla.

 

det står inte hur gamla de blir, som på det gamla forumet, den 16 juli så borde det stå iTobi (19) eftersom jag klickat i mitt födelseår... ja du fattar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Du hittar alla som fyller år i listan "Vi fyller år i dag" i högerkolumnen. Vi lade till den i dag, hoppas det är vad du söker.

Det finns ingen möjlighet att flytta ned den till där den var innan (dvs längst ned över aktiva användare på förstasidan). Högerspalten är ju lite dumt i och med att många har gömt den i och med att den bara tar upp massa onödig plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du t ex läser denna tråd hittar du listan lite längre ner i högerspalten, bland reklamen.

 

Jag har lyssnat på STEVE :dumstrut: och använder därför flashblock, därmed ingen reklamspalt till höger.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Joel. Är det bra att ha forumets reglage bland reklamen. Är knappen utformad i flash?

 

För egen del tycker jag det var fräsigt när alla födelsedagsbarnen gratulerades snyggt och prydligt

som en av avrundning av innehållet på forumsidan. Inte förvisade till en knapp.

 

salakalle :crossfingers: hälsar glad i hågen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, yeahbaby funkar fortfarande, för mig i alla fall. Se här: :yeahbaby:

: yeahbaby : är inte : thumbsup :

 

Som konservativ medlem är : thumbsup : den korrekta forumtummen upp, och ser ut så här :ThumbsUp:

 

Yeahbaby är något helt annat, även om den råkar se ut så här: :yeahbaby:

 

utskallning.gif

 

;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Jag har inte hunnit kika på det än, men ska se om vi kan slå på den funktionen igen.

Verkar som att funktionen är kvar. post-16598-126843123911_thumb.png

 

Längst ned till höger i "Dagens inlägg" kan man också välja från när inläggen ska visas, alltså 24h, 1 vecka osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det meningen att man inte ska kunna gilla/ogilla (+/-) inlägg i Papperskorgen?

 

Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det dags för mig att motvilligt ansluta mig till gruppen som ändrar stilmallen för webbplatsen

 

Jag har både ad- och flashblocker installerade men på alla sidor som jag tycker är värda att stödja på något sätt gör jag undantag för adblocker som ett sätt att betala för mig. Jag förstår och respekterar att sidor har reklam och att någon måste se dem (låta dem laddas) för att de ska generera inkomster. Jag kan ta att jag bara orkar stanna ett tag innan jag blir trött i huvudet av hoppande gif-bilder (som CAP&designs erbjudande om gratis strumpor). Däremot står jag inte ut med rusande fläktar, därav flashblocker. På det nya forumet har jag trots flashblocker problem med att fläktarna rusar vid varje sidbyte, långsamt går det också. Så tyvärr, detta blir den första webbplats jag återkommer till där jag vägrar låta mig exponeras för reklam.

 

 

I övrigt kanske jag tycker att forumet saknar lite av "a touch of mac", dvs är lite mycket av "nerladdad programvara" men om det fungerar och man slipper att forumet ligger ner under långa tider så är det att föredra.

 

 

När man ser 'Top Sites' i Safari tycker åtminstone jag att det blir ganska tydligt att forumet är knasigt programmerat eller nåt. Alla andra sidor fyller ut sin bild snyggt, medans forumet har "glapp" både på sidan och under idg-bannern...

post-11275-126808130037_thumb.png

Anledningen till glappen är nog inte programmeringen utan att du använder den nerladdade stilmallen som tar bort reklam. Såhär visas den i Safari hos mig - utan några blockeringar. Visst, lite lapptäcke men inga "glapp"

post-32314-126852449682_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Anledningen till glappen är nog inte programmeringen utan att du använder den nerladdade stilmallen som tar bort reklam. Såhär visas den i Safari hos mig - utan några blockeringar. Visst, lite lapptäcke men inga "glapp"

post-32314-126852449682_thumb.png

Stilmallen tar bort alla "avstånd" som gjorts för reklamen.

 

Forumet för mig, med CSS-modifieringarna som mikaellq har gjort ser ut såhär för mig. post-16598-126852550473_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till glappen är nog inte programmeringen utan att du använder den nerladdade stilmallen som tar bort reklam. Såhär visas den i Safari hos mig - utan några blockeringar. Visst, lite lapptäcke men inga "glapp"

post-32314-126852449682_thumb.png

Näe det kan det inte vara. Jag har faktiskt inte laddat ner stilmallen (ännu) och har inte heller några ad-blockers eller annat fix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det inte varit för mikaellq eminenta stilmallgaletglad.gifhade jag varit borta från detta forumet nu..

Nu återstår det bara att se om grabbarna kan åtgärda det som saknas/inte fungerar..crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det inte varit för mikaellq eminenta stilmallgaletglad.gifhade jag varit borta från detta forumet nu..

Nu återstår det bara att se om grabbarna kan åtgärda det som saknas/inte fungerar..crossfingers.gif

 

Välkommen till stilmallens hemliga sammanslutning Carpe Stilmall.

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe det kan det inte vara. Jag har faktiskt inte laddat ner stilmallen (ännu) och har inte heller några ad-blockers eller annat fix.

Har du flash-blockerare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten fråga, varför ligger alla Meta trådar inte i en egen kattegori längre utan i samma som fråge trådarna?

 

Som i "allmänt om mac" förut så låg de stora klistarde trådarna i en egen sektion strax över trådrana som skapades av "vanliga" användare, men nu ligger de i samma lista, vilket gör att det är svårt att se ifall det är några nya ämnen osv, man måste kolla på när senaste inlägget skrev osv, klickar av misstag in på trådar som skapades för länge sen helatiden...lite små störande :(

 

 

sorry för konstiga sär skriv ningar i massor superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också försökt påtala det grodkungen nämner utan reaktioner och håller med till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att iphoneversionen av forumet är grym!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att iphoneversionen av forumet är grym!!

 

 

Kan bara hålla med. Den är jag riktigt nöjd med. :)

Kanske inte det snyggaste jag sett, men väldigt smidig att hantera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har antytts här ovan

 

Det borde vara en avskiljande svart linje mellan "Viktigt" (nitade trådar) och de löpande trådarna

 

post-113-126877494816_thumb.jpg

 

Kunde ex.vis stå Viktiga ämnen i denna avdelning

 

Vad tror du Joel, är det möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har antytts här ovan

 

Det borde vara en avskiljande svart linje mellan "Viktigt" (nitade trådar) och de löpande trådarna

 

post-113-126877494816_thumb.jpg

 

Kunde ex.vis stå Viktiga ämnen i denna avdelning

 

Vad tror du Joel, är det möjligt?

 

Så var det på förra forumet. Så varför skulle det inte gå nu? fundersam.gif

 

Dessutom, går inte mellanrummet mellan trådarna att minskas ner så att fler trådar får plats i samma fönster för att minska behovet av att scrolla? Också en sak som var bättre på förra forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har forumet legat nere flera gånger de senaste dagarna (nätterna)? Jag har inte sett någon information om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en enda liten kommentar. <_< Förslag: 'sorry att forumet varit nere, vi jobbar på att hitta felet'. :leijon:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...