Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Tack, det var vänligt av dig som begriper, att våga dig på en förklaring hur regissören till detta korkade påstående tänkt. Dessvärre är dock beskrivningen "Mest aktiv i: papperskorgen " inte sprungen ur någon god tankemodell eller med någon större eftertanke. Förbannat tråkigt för dem som lägger ner mycket tid och funderande på långa väl underbyggda inlägg, för att hjälpa andra och sedan slappnar av med korta inlägg i papperskorgen. Det är i klass med att påstå: "Ja den där hantverkaren sitter mest på fiket", då ha i själva verket åker runt på olika jobb var dag men fikar på samma hak. Så tycker salakalle, crossfingers. Ha det så gott.

Helt rätt. Å andra sidan kanske man inte ska fästa så stor vikt vid beskrivningen av var man tillbringar den största delen av sin forumtid? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar
katzenklavier

Kom att tänka på att det ju är onödigt med två bilder när de kan vara en.

Kan spara ytterligare lite tid när en sida laddas.

 

post-5952-126790772853_thumb.jpg

Du kan inte lägga in alla ikoner osv. i en enda bild också så att de slipper ladda var för sig? (Nu när du ändå är i farten med att leka runt med bilderna på forumet :P ) :)

 

Vad menar du?

Testa att göra webbläsaren bredare/smalare och kolla på den oranga bakgrunden så ser du vad han menar. :)

 

 

Tack, det var vänligt av dig som begriper, att våga dig på en förklaring hur regissören till detta korkade påstående tänkt. Dessvärre är dock beskrivningen "Mest aktiv i: papperskorgen " inte sprungen ur någon god tankemodell eller med någon större eftertanke. Förbannat tråkigt för dem som lägger ner mycket tid och funderande på långa väl underbyggda inlägg, för att hjälpa andra och sedan slappnar av med korta inlägg i papperskorgen. Det är i klass med att påstå: "Ja den där hantverkaren sitter mest på fiket", då ha i själva verket åker runt på olika jobb var dag men fikar på samma hak. Så tycker salakalle, crossfingers. Ha det så gott.

Jag håller med dig!

Helt rätt. Å andra sidan kanske man inte ska fästa så stor vikt vid beskrivningen av var man tillbringar den största delen av sin forumtid? :borstatanderna:

Men det är väl därför som "Rank-systemet" har kommit till antar jag. Har du hög rank så bör ju dina inlägg hålla en hög kvalitet… Eller så har man bara röstat + på sig själv hela tiden :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte lägga in alla ikoner osv. i en enda bild också så att de slipper ladda var för sig? (Nu när du ändå är i farten med att leka runt med bilderna på forumet :P ) :)

 

 

Testa att göra webbläsaren bredare/smalare och kolla på den oranga bakgrunden så ser du vad han menar. :)

Optimering är alltid en god idé.

Att göra webbläsaren bredare eller smalare förändrar ingenting, bakgrundsbilden förblir densamma, den är statisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet var nere i en kvart nu precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Optimering är alltid en god idé.

Att göra webbläsaren bredare eller smalare förändrar ingenting, bakgrundsbilden förblir densamma, den är statisk.

:fundersam:

För mig så fyller den på med oranget till vänster när jag gör sidan större än ~1250px.

 

Forumet var nere i en kvart nu precis.

Verkar ha varit något DNS-krångel, en dscacheutil -flushcache hjälpte för mig i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Forumet var nere i en kvart nu precis.

 

 

Kändes som om det var jag som sänkte det när jag skulle ladda upp några bilder förut... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt. Å andra sidan kanske man inte ska fästa så stor vikt vid beskrivningen av var man tillbringar den största delen av sin forumtid? :borstatanderna:

 

 

*Tumme upp*! Och med tanke på att det finns ett liv utanför forumet, bör det livet vara betydligt viktigare att ta hand om och göra något av.>>> T.ex finns det ofta mycket som behöver göras för att få det dagliga livet i hemmet att fungera. D.v.s. dagligen kommer jag på att då min dator är i gång blir mina andra projekt som bortblåsta, både praktiskt och ur min hjärnas närminne. Och nu sitter jag här knackandes på tangenterna. I går kväll bestämde jag att det skulle bakas mycket matbröd nu på morgonen och förmiddagen. Sitter här och har nästan oändlig tillgång till all världens information, men inte till minnet i den stora hårddisken mellan mina öron.>>>"Matbrödsprojektet som försvann" någonstans i cyberrymden. Förövrigt hoppas jag det snart går att ställa in denna redigeringsbox med dess knappar, få tillbaks radbrytning och *smileys* salakalle *crossfingers* hälsar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det nya forumet är tyvärr sämre än det gamla om jag får säga vad jag tycker. Det största problemet tycker jag är att det är i princip omöjligt att få en bra överblick över olika forumtrådar osv. Ett klart nedköp :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det nya forumet är tyvärr sämre än det gamla om jag får säga vad jag tycker. Det största problemet tycker jag är att det är i princip omöjligt att få en bra överblick över olika forumtrådar osv. Ett klart nedköp :(

 

Då förstår jag inte hur du gör.

Har du verkligen undersökt hur alla knappar fungerar?

 

För egen del är det utmärkt lätt att hantera

 

Beskriv gärna vad det är du inte kan se, eller göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du?

 

 

[...]

Testa att göra webbläsaren bredare/smalare och kolla på den oranga bakgrunden så ser du vad han menar. :)

[...]

 

Precis så.

 

post-18099-12679842053_thumb.png

post-18099-126798421002_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut kunde man välja 'visa nya inlägg' från idag, senaste dagarna o senaste veckan eller nåt sånt. Nu verkar man endast få de inlägg som tillkommit sedan senaste besöket. Ibland hinner jag inte läsa alla nya inlägg vid ett besök och vill kunna få upp flera dagars nya inlägg. Jag vore glad om knappen kunde läggas till. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man ser 'Top Sites' i Safari tycker åtminstone jag att det blir ganska tydligt att forumet är knasigt programmerat eller nåt. Alla andra sidor fyller ut sin bild snyggt, medans forumet har "glapp" både på sidan och under idg-bannern...

post-11275-126808130037_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Förut kunde man välja 'visa nya inlägg' från idag, senaste dagarna o senaste veckan eller nåt sånt. Nu verkar man endast få de inlägg som tillkommit sedan senaste besöket. Ibland hinner jag inte läsa alla nya inlägg vid ett besök och vill kunna få upp flera dagars nya inlägg. Jag vore glad om knappen kunde läggas till. :crossfingers:

Testa att ändra "Metod för visning av nytt innehåll" under Kontrollpanelen --> Inställningar --> Generella inställningar --> Sökinställningar till "Visa allt nytt innehåll som jag inte har läst".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att ändra "Metod för visning av nytt innehåll" under Kontrollpanelen --> Inställningar --> Generella inställningar --> Sökinställningar till "Visa allt nytt innehåll som jag inte har läst".

Tack, men det har jag faktiskt redan gjort. Det blir dock över hundra tusen olästa inlägg, så den tidigare funktionen vore smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjosan, här har det hänt saker. Ser trevligt ut måste jag säga! Om än lite svårnavigerat såhär i början... Blev till en början lite lätt panikslagen när jag inte kunde hitta "Visa nya inlägg"... Men det löste ju sig! En positiv överraskning alltsåledes!

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara för mig det krånglar att skriva inlägg? Jag kan inte dekorera texten, inga av knapparna fungerar. Bilder går inte att lägga till och radbyten registreras inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara för mig det krånglar att skriva inlägg? Jag kan inte dekorera texten, inga av knapparna fungerar. Bilder går inte att lägga till och radbyten registreras inte.

Det krånglade för mig förut, men nu går det fint. Kanske är det ledningen som håller på och ändrar inställningar då och då under en inkörningsperiod?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara slumpmässigt idag är nästan hela paletten låst

igår var det inga problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Knapparna slutade funka för min del för ~2 veckort sedan nu... Lite jobbigt när man ska citera flera personer faktiskt... :mellow:

 

En lite intressant grej om det är att det bara verkar vara i Safari som det är så, eller ja troligen alla WebKit-baserade webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite intressant grej om det är att det bara verkar vara i Safari som det är så, eller ja troligen alla WebKit-baserade webbläsare.

I iCab (WebKit) funkar det. Har inte varit några problem... än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iCab (WebKit) funkar det. Har inte varit några problem... än.

 

Har haft samma problem både i Safari och FF så det är fullständigt slumpmässigt. Har funkat bra för mig nu i en vecka... ta i trä...

 

Ser att det är många som inte trodde på mitt problem när jag först hade det (först av alla??) som nu har råkat på samma fel som är helt slumpmässigt.

 

Men maila felbeskrivning med OS, webbläsare mm till Joel Westerholm <joel.westerholm (at) idg.se>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjosan, här har det hänt saker. Ser trevligt ut måste jag säga! Om än lite svårnavigerat såhär i början... Blev till en början lite lätt panikslagen när jag inte kunde hitta "Visa nya inlägg"... Men det löste ju sig! En positiv överraskning alltsåledes!

 

//Trew

du är tydligen inte den enda som har drabbats av panik ..... det är rätt så glest mellan inläggen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1

Vart har den trevliga svarstexten på några standardfågor som fanns i medlemsprofilen tagit vägen. Och vart tog avataren i profilen vägen?

 

Jag tycker att den tidigare profillayouten låg snygg och väl samlad till vänster med den trevliga svarstexten på några standardfågor, även avataren fanns där. Där kunde man få en liten och enkel information om andra som skriver här.

 

Av en slumpmässigt vald medlem, exempelvis salakalle, finns nu endast denna beskrivning

"Medlemmen har inte konfigurerat informationen 'Om mig' och har inte lagt till någon signatur".

´Om mig´ Jag tycker det är jobbigt att bara ha en stor ruta med plats för en hel självbiografi för lite bakgrundsinformation.

 

Jag tycker alltså det kändes tryggare att frivilligt svara på några enkla frågor som dessutom var lika för alla medlemmar.

 

Den stor rutan med plats för en hel självbiografi är naturligtvis helt rätt för var och en som vill nyttja den.

 

salakalle :crossfingers: undrar. Ha det så gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Är det bara för mig det krånglar att skriva inlägg? Jag kan inte dekorera texten, inga av knapparna fungerar. Bilder går inte att lägga till och radbyten registreras inte.

 

Det krånglar för några men inte för alla och vi har inte lyckats återskapa problemet men vi jobbar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tycker alltså det kändes tryggare att frivilligt svara på några enkla frågor som dessutom var lika för alla medlemmar.

 

Den stor rutan med plats för en hel självbiografi är naturligtvis helt rätt för var och en som vill nyttja den.

 

salakalle :crossfingers: undrar. Ha det så gott.

 

Håller med kalle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...