Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Det är nog meningen att man först ska markera text som man vill ha som länk och sedan klicka på verktyget för att ange url.

post-5952-126761512058_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Har inte varit här på ett tag av olika anledningar, och det här gränssnittet är (om än bara en liten en) en sådan anledning.

Jag har inte orkat läsa hela tråden av galla, men här är vad jag tycker:

Jag kör firefox med adblock så jag störs inte av reklamen som tydligen ska finnas, men det jag stör mig på är där reklamen inte finns. En stor, vit och outnyttjad remsa som gör att hela forumet förskjuts onödigt mycket åt vänster. Att det finns reklam kan jag förstå, men lägg i alla fall den viktiga informationen (d.v.s. forumet) i mitten.

Bevakaknappen flyttas ner ifall du är fler än 2 sidor bort från första och sista sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Bara två saker jag stör mig på..så där...

 

Sökfunktione är i mitt fall helknasig (påpekat det innan)

 

Samt att när man skall bifoga länk...funktionen var bättre tidigare..så...ta bort meningen Skriv länktext

 

post-113-126761325373_thumb.jpg

 

 

Annars är forumet toppen, snabbt och snyggt.

 

Det måste stå något där, annars blir det ingen länk. Att det står Skriv länktext är just för att förklara detta.

 

Alternativet är att man gör som mikaelq tipsar om och skriver länktexten först, och sedan markerar den och klickar på länkknappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det måste stå något där, annars blir det ingen länk. Att det står Skriv länktext är just för att förklara detta.

 

Alternativet är att man gör som mikaelq tipsar om och skriver länktexten först, och sedan markerar den och klickar på länkknappen.

 

 

Ska prova det.

 

Vad görs åt Sök?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Ska prova det.

 

Vad görs åt Sök?

 

Vad exakt är problemet med söket? Ditt exempel med klimat ser inte felaktigt ut för mig, du får träff på trådar som innehåller ordet, sorterat på när inlägget gjordes med det senaste först.

 

Via det avancerade söket kan du istället göra en relevanssökning, som sorterar på inlägg som forumet anser har högst relevans oavsett när inlägget gjordes.

 

Eller missar jag något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det är JAG som missar, Avancerat-funktionen var helt suverän, och söka enbart på ämnesrubriken...ledsen att jag inte testade den knappen...

 

Skriva något i bara Sökrutan är lönlöst, man får upp rubb&stubb :borstatanderna:

 

Då har man löst detta också...jäklar va bra :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det är JAG som missar, Avancerat-funktionen var helt suverän, och söka enbart på ämnesrubriken...ledsen att jag inte testade den knappen...

 

Skriva något i bara Sökrutan är lönlöst, man får upp rubb&stubb :borstatanderna:

 

Då har man löst detta också...jäklar va bra :yeahbaby:

 

Bra att det löste sig för dig. Men det är ändå en intressant fråga, hur tycker ni att söket beter sig nu jämfört med det gamla forumet? Jag vet att det gamla inte var så bra, men så vitt jag förstått har Invision arbetat på det i den här versionen av forumet.

 

Är det bättre/sämre/lika illa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Bra att det löste sig för dig. Men det är ändå en intressant fråga, hur tycker ni att söket beter sig nu jämfört med det gamla forumet? Jag vet att det gamla inte var så bra, men så vitt jag förstått har Invision arbetat på det i den här versionen av forumet.

 

Är det bättre/sämre/lika illa?

Går fortfarande inte att söka efter t ex "Mac", eller rättare sagt så får man inte upp några resultat. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Går fortfarande inte att söka efter t ex "Mac", eller rättare sagt så får man inte upp några resultat. :P

 

Jepp, insåg just det. Lite ironiskt på ett forum där Mac eller OS X lär höra till de vanligaste fraserna.

 

Lagt till att kolla på snarast-listan: check.

 

Det är dock ett problem för databaser att söka på korta fraser, hoppas det inte är en hård begränsning för att servern inte ska bli helt överbelastad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det löste sig för dig. Men det är ändå en intressant fråga, hur tycker ni att söket beter sig nu jämfört med det gamla forumet? Jag vet att det gamla inte var så bra, men så vitt jag förstått har Invision arbetat på det i den här versionen av forumet.

 

Är det bättre/sämre/lika illa?

 

https://forum.macworld.se/topic/114143-vaelkomna-till-det-nya-forumet/page__view__findpost__p__1248550

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två saker.

 

Var hittar jag sökfunktion för mina egna gjorda inlägg, eller x antal senaste inlägg?

 

Och för iPhonevarianten, jag jobbar alltid med "Visa nya inlägg", men detta försvinner ju efter första trycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två saker.

 

Var hittar jag sökfunktion för mina egna gjorda inlägg, eller x antal senaste inlägg?

 

Och för iPhonevarianten, jag jobbar alltid med "Visa nya inlägg", men detta försvinner ju efter första trycket.

Jag skulle också vilja ha tillbaks "visa mina senaste inlägg".

Men "Visa nya inlägg" tycks fungera för mig. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(min inlägg) I din profil konstigt nog! på ditt namn upp till höger.... :(

 

(nya inlägg) visa nya in... bredvid sök upp till höger! Ganska klantigt båda sakerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just på vad som orsakar mina problem med Safari då knapparna slutar att fungera och smileysarna försvinner.

Efter att jag varit inne i sökfunktionen händer det. Nästa gång jag skall svara på ett inlägg strular Safari. Då måste jag återställa Safari och göra en ny inloggning, sen funkar det tills nästa gång jag gör en sökning. Mycket irriterande.wacko.gif

Safari 4.0.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kom just på vad som orsakar mina problem med Safari då knapparna slutar att fungera och smileysarna försvinner.

Efter att jag varit inne i sökfunktionen händer det. Nästa gång jag skall svara på ett inlägg strular Safari. Då måste jag återställa Safari och göra en ny inloggning, sen funkar det tills nästa gång jag gör en sökning. Mycket irriterande.wacko.gif

Safari 4.0.4

 

 

Det enda jag kan råda är fullständig återställning av Safari, samt slänga Safari.plist i Preferensmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aarrrgh! Höll på att skriva ett inlägg och tryckte på hjälp-ikonen ovanför snabbsvarsrutan, läste lite och gick tillbaka för att slutföra och posta mitt inlägg, men kom tillbaka till en tom ruta! Hm, funkar inte smileysarna nu heller? :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade just märke till en knasig grej. I listan "Visa ny inlägg" (kanske även på andra ställen?) står det "svara" istället för "svar" när det bara finns ett svar i tråden.

 

Edit: Varför syns inte bilden i inlägget när jag skriver det? Har klickat på "lägg till inlägg", men inget verkar hända. Sen syns bilden iallafall när inlägget postas. Knasigt.

post-11275-126770649955_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Lade just märke till en knasig grej. I listan "Visa ny inlägg" (kanske även på andra ställen?) står det "svara" istället för "svar" när det bara finns ett svar i tråden.

 

Edit: Varför syns inte bilden i inlägget när jag skriver det? Har klickat på "lägg till inlägg", men inget verkar hända. Sen syns bilden iallafall när inlägget postas. Knasigt.

Gissar att det handlar om dålig översättning, det finns antagligen ett engelskt ord (X) och då blir det 0 Xs, 1 X, 2 Xs osv. Fast på svenska ska det ju vara "Svar" överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag kan råda är fullständig återställning av Safari, samt slänga Safari.plist i Preferensmappen.

 

Som jag skrev i mitt inlägg så måste jag göra en återställning av Safari när detta händer. Att slänga plistfilen hjälpte inte heller, felet kvarstår.

Skulle svarat dig betydligt tidigare men med detta nya eminenta forum kunde jag inte det... När jag återställer Safari försvinner alla trådar, "visa nya inlägg" visar bara just det, nya inlägg från att Safari återställdes, bara att vänta att någon annan postar ett inlägg i tråden.

Droppmenyn som fanns i gamla forumet där man kunde välja att se inlägg postade idag, igår eller senaste veckan osv. har försvunnit med "uppgraderingen"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Som jag skrev i mitt inlägg så måste jag göra en återställning av Safari när detta händer. Att slänga plistfilen hjälpte inte heller, felet kvarstår.

Skulle svarat dig betydligt tidigare men med detta nya eminenta forum kunde jag inte det... När jag återställer Safari försvinner alla trådar, "visa nya inlägg" visar bara just det, nya inlägg från att Safari återställdes, bara att vänta att någon annan postar ett inlägg i tråden.

Droppmenyn som fanns i gamla forumet där man kunde välja att se inlägg postade idag, igår eller senaste veckan osv. har försvunnit med "uppgraderingen"...

 

 

Har du lagt till ett antal "plug-ins" till Safari? (Bibliotek > Internet Plug-ins samt InputManagers)

Kan vara de som strular

 

Tog fram en länk här med diverse åtgärder när Safari strular.

Kanske du hittar några korn där

 

http://reviews.cnet.com/1770-5_7-0.html?query=Internet+Plug-Ins&searchtype=blogs&blognames=MacFixIt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lagt till ett antal "plug-ins" till Safari? (Bibliotek > Internet Plug-ins samt InputManagers)

Kan vara de som strular

 

Tog fram en länk här med diverse åtgärder när Safari strular.

Kanske du hittar några korn där

 

http://reviews.cnet....gnames=MacFixIt

 

Näää inga "plug-ins" och "kornen" hjälpte inte heller.

Nu lutar det åt att jag lämnar forumet om inte något händer.

Fattar inte varför man säger sig göra en uppgradering när det istället blir en nedgratering...dumstrut.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Är det samma om du byter webbläsare, t.ex använder Firefox?

 

Märkligt fenomen du har, hos mig fungerar det utan problem med Safari..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder egentligen inte Safari utan föredrar räven men i nya forumet funkar det till och med sämre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med att knappar och bilder inte syntes i forumet.

– steget innan jag fick ordning på forumet, så körde jag "Applejack"

och sedan kastade jag "com.apple.Safari.plist", om nu detta kan ha

någon betydelse i att det sedan började fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...