Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Jag stör mig också på det där med forumets bredd. Funderar på att installera den där stilmallen, men det tar emot lite. Dels för att jag aldrig använt något sånt och dels för att jag inte tycker att man ska behöva tweaka sitt system för att forumet ska se acceptabelt ut. :superirriterad:

 

Jag tycker som du och är en ganska oavancerad användare som bara vill köra och inte meka. Men stilmallen var precis det som jag ville ha. Enkelt var det också. Bara ladda ner, lägg det i valfri mapp, in i Inställningar och välj den och klart! Sen ökar farten i forumet på köpet. Det vill du väl inte var utan.....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Jag stör mig också på det där med forumets bredd. Funderar på att installera den där stilmallen, men det tar emot lite. Dels för att jag aldrig använt något sånt och dels för att jag inte tycker att man ska behöva tweaka sitt system för att forumet ska se acceptabelt ut. :superirriterad:

Man tweakar ingenting, stilmallen handlar bara om hur just den här hemsidan läses in av webbläsaren. Alla andra sidor lämnas orörda. Stilmallsinläsning är ju dessutom en inbyggd del i Safari = godkänt av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Man tweakar ingenting, stilmallen handlar bara om hur just den här hemsidan läses in av webbläsaren. Alla andra sidor lämnas orörda. Stilmallsinläsning är ju dessutom en inbyggd del i Safari = godkänt av Apple.

Alla hemsidor som använder de "blockerade" ID:na och Class:en kommer få allt innehåll som finns i det gömt.

 

Classen som göms är:

adConainer

och ID:na som göms är:

inner_right_column

topMenuWrapper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla hemsidor som använder de "blockerade" ID:na och Class:en kommer få allt innehåll som finns i det gömt.

 

Classen som göms är:

adConainer

och ID:na som göms är:

inner_right_column

topMenuWrapper

 

Jo, fast jag har aldrig hittat någon sådan sida, och om jag har surfat in på en, har jag inte märkt det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är jättebra är att man numera kan skriva in typografiska citattecken. I stället för de jämrans tumteckena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För oss som är befriade, :skondans: kan jag tänka mig en länk jämte Köp&Sälj, där man i lugn och ro kan välja olika underkategorier med reklam från olika leverantörer och länk till deras sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För oss som är befriade, :skondans: kan jag tänka mig en länk jämte Köp&Sälj, där man i lugn och ro kan välja olika underkategorier med reklam från olika leverantörer och länk till deras sidor.

Strålande idé! Borde vara värd mycket en sån reklamplats eftersom de som kommer dit verkligen vill handla och är intresserade av produkterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tweakar ingenting, stilmallen handlar bara om hur just den här hemsidan läses in av webbläsaren. Alla andra sidor lämnas orörda. Stilmallsinläsning är ju dessutom en inbyggd del i Safari = godkänt av Apple.

Hmm, och inga problem vid uppdateringar etc?

 

Tycker fortfarande att det är MacWorld som ska ha ett snyggt forum, inte användarna som ska hålla på att mixtra med inställningar. Ser ju inte så snyggt ut för nya besökare och kanske tappar man folks intresse redan där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Hmm, och inga problem vid uppdateringar etc?

Nej.

Kan dock bli problem med andra hemsidor som använder samma IDn och Classer (dock känns de inte allt för vanliga, mer än adContainer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, och inga problem vid uppdateringar etc?

 

Tycker fortfarande att det är MacWorld som ska ha ett snyggt forum, inte användarna som ska hålla på att mixtra med inställningar. Ser ju inte så snyggt ut för nya besökare och kanske tappar man folks intresse redan där.

Men jösses amalia, det är ju bara en stilmall! Inget att vara rädd för alltså.

Modifierar inget, förändrar inget, är blott en inställning i Safari som lätt kan återställas med två klick.

 

Nej.

Kan dock bli problem med andra hemsidor som använder samma IDn och Classer (dock känns de inte allt för vanliga, mer än adContainer).

adContainer är den som brukar innehålla reklamen, så det är ju ingen större förlust. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske har kommit upp tidigare i denna tråd, men varför fungerar inte mina radbrytningar :angry: d.v.s. enter :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker om det nya forumet! Ser bra ut men PLOCKA BORT reklamen efter första posten! Den är riktigt irriterande, onödig och förstörande. Förstår att ni gärna vill se intäkter via reklam vilket jag har full förståelse för men att ha just den reklambannern placerad där är så NO NO! :stjarnsmall: Ni tvingar mig att aktivera noscript om inte den försvinner...

 

Annars har jag inge att klaga över! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske har kommit upp tidigare i denna tråd, men varför fungerar inte mina radbrytningar :angry: d.v.s. enter :angry:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, och inga problem vid uppdateringar etc?

 

Tycker fortfarande att det är MacWorld som ska ha ett snyggt forum, inte användarna som ska hålla på att mixtra med inställningar. Ser ju inte så snyggt ut för nya besökare och kanske tappar man folks intresse redan där.

Hela problematiken tigs bort så det blir att lösa det självt...

Med tanke på hur mycket jag vann på scriptet är evt problem vid en uppgradering peanuts. KOM IGEN NU BRUTTAN!!! :behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker om det nya forumet! Ser bra ut men PLOCKA BORT reklamen efter första posten! Den är riktigt irriterande, onödig och förstörande. Förstår att ni gärna vill se intäkter via reklam vilket jag har full förståelse för men att ha just den reklambannern placerad där är så NO NO! :stjarnsmall: Ni tvingar mig att aktivera noscript om inte den försvinner...

 

Annars har jag inge att klaga över! :)

Kolla in stilmallen som både finns och diskuteras tidigare i tråden. För du använder väl Safari, så klart? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, och inga problem vid uppdateringar etc? ...

 

Nädå, och skulle det bli det kommer jag ned till dig och fixar det... pusspadig.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in stilmallen som både finns och diskuteras tidigare i tråden. För du använder väl Safari, så klart? :D

 

Aldrig i livet :galetglad:Kanske är dags att göra en ny attack mot Safari.. Kanske jag vänjer mig :fundersam::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in stilmallen som både finns och diskuteras tidigare i tråden. För du använder väl Safari, så klart? :D

 

Stilmallarna fungerar bra i iCab också (m.fl.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in stilmallen som både finns och diskuteras tidigare i tråden. För du använder väl Safari, så klart? :D

 

Finns till firefox också....

 

Spånade runt i källkoden lite för att se hur jag skulle customisa forumet och hittade detta:

 

<!-- SKINNOTE: Need to fill in proper URL for topic rating -->

 

.. det verkar inte vara ifyllt ännu.

 

För att få bort högerspalten samt idg's bar högst upp så kan Firefox-användare göra följande:

1. Ladda ner Stylish: https://addons.mozil...?confirmed=true

 

2. Öppna Stylish via ikonen längst ner till höger i Firefox:

post-18099-126696549734_thumb.png

 

3. Klistra in följande kod:

@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml);

@-moz-document domain("forum.macworld.se") {
#topMenuWrapper{display:none;}
#inner_right_column{display:none;}
#adContainer{display:none;}
}

post-18099-12669655365_thumb.png

 

 

Resultatet blir följande:

post-18099-12669656157_thumb.png

 

/p

 

edit: Gillar det nya forumet! Det måste tilläggas!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela problematiken tigs bort så det blir att lösa det självt...

Med tanke på hur mycket jag vann på scriptet är evt problem vid en uppgradering peanuts. KOM IGEN NU BRUTTAN!!! :behave:

 

Nädå, och skulle det bli det kommer jag ned till dig och fixar det... pusspadig.gif

 

Ja, med de här glada tillropen kanske jag faller för frestelsen. Av princip är det dock under högljudda protester! :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju ännu enklare och mindre invasivt. ;)

Det där per domän tycks inte finnas i standard CSS.

Detta är ett Mozilla specifikt hack alltså, non-standard, funkar inte i Safari tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, med de här glada tillropen kanske jag faller för frestelsen. Av princip är det dock under högljudda protester! :irriteradtjej:

Jajaja.... men du blir nöjd och glad! :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Bara två saker jag stör mig på..så där...

 

Sökfunktione är i mitt fall helknasig (påpekat det innan)

 

Samt att när man skall bifoga länk...funktionen var bättre tidigare..så...ta bort meningen Skriv länktext

 

post-113-126761325373_thumb.jpg

 

 

Annars är forumet toppen, snabbt och snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker också att om man använder "Visa nya inlägg" så kan det stå att xxx gjort nytt inlägg men det finns inte.

...

Jag använder också "gå till sist lästa inlägg" i trådar och den fungerar inte 100%. Den kan hoppa över inlägg som jag inte läst. Det händer ibland i Vad gör du idag-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...