Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Closetland

har inte hunnit utforska då jag inte kommer in från jobbet längre, pga att vi fortfarande kör ie6(!!!!!!!) och det totalhänger sig när jag går in på forumet....

 

Men rent spontant känns detta helt rätt!(efter typ 30sekunders användande :P) orkar inte undersöka mer idag... får bli en annan dag, men hoppas det är lika bra som det ser ut!

 

(antar att någon annan kläckt det redan men.... ÄNTLIGEN! )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar
Mattiasgbg

Kan inte det här med design, men när jag ber Safari (4.0.4) anpassa fönstret efter innehållet (alltså gröna knappen uppe till vänster) så fyller nästan hela min stackars skärm, ca 1200 pixlar bredd. Hur utnyttjas då dessa pixlar? Jo, till vänster finns det man vill se, nämligen själva forumet. Det tar upp ca 730 pixlar. Sedan kommer en spalt med 260 pixlar reklam, som bara har reklam i övre delen, längre ner är det bara vitt. Sidan avslutas med lite mer än 200 pixlar som bara är mörka, bortsett från lite reklam för Dalarna högst upp.

Vid tredje inlägget på den här sidan utnyttjas bara ca 61% av bredden till innehåll (= forum eller reklam).

 

Tycker det ser ganska hemskt ut, men jag fick en stillmall som fixar det mesta. Tror det är dags att välja den igen.

 

Vad gäller funktionen så är det enda fel jag kommer på nu att månaderna är på utrikiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja! Installerade Safari på jobbdatorn. :whistling: Så nu kan jag kolla in på forumet när jag har rast :galetglad:

 

Det fungerade inte särskilt bra på IE6.0 som vi har som standardläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtom, de kompletterar. Allt om iPhone och Allt om Mac är små biblar med ett visst nischat tema som kommer ut tre gånger om året vardera. MacWorld är bredare och jobbar mer med en mix av material för den som älskar Apples prylar.

 

Aha, det ska jag kolla in, visste inte att de fanns. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte det här med design, men när jag ber Safari (4.0.4) anpassa fönstret efter innehållet (alltså gröna knappen uppe till vänster) så fyller nästan hela min stackars skärm, ca 1200 pixlar bredd. Hur utnyttjas då dessa pixlar? Jo, till vänster finns det man vill se, nämligen själva forumet. Det tar upp ca 730 pixlar. Sedan kommer en spalt med 260 pixlar reklam, som bara har reklam i övre delen, längre ner är det bara vitt. Sidan avslutas med lite mer än 200 pixlar som bara är mörka, bortsett från lite reklam för Dalarna högst upp.

Vid tredje inlägget på den här sidan utnyttjas bara ca 61% av bredden till innehåll (= forum eller reklam).

 

Tycker det ser ganska hemskt ut, men jag fick en stillmall som fixar det mesta. Tror det är dags att välja den igen.

 

 

Exakt detta har jag försökt att påtala i en drös inlägg...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bagsnatcher

Om forumet får täcka hela den vita ytan skulle jag vara nöjd.

Det ser helt okej ut när man överskådar kategorierna, men när man går in i en speciell tråd så krymper utrymmet och annonser tar upp onödig plats i det vita fältet.

 

Låt hellre reklamen ligga utanför det vita fältet.

 

plus 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bagsnatcher

Mikaellq har gjort en excellent stilmall (Safari/inställningar/avancerat) som trollar bort det mesta. Jag laddar upp den här.

 

MWF utan höger kolumn.css

 

kan en gbg dåre som jag fråga hur jag installerar denna mall samt om den pajar andra siter eller bara gäller

detta forumet...

 

tack för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan en gbg dåre som jag fråga hur jag installerar denna mall samt om den pajar andra siter eller bara gäller

detta forumet...

 

tack för hjälp

 

Du laddar ned stilmallen och lägger den där du vill ha den. Sedan öppnar du Safari>Inställningar>Avancerat, och väljer stilmallen. Se bild nedan, och nej, den kraschar inget.

post-28798-126752610539_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mina stilmallar i mappen Dokument. Känns som om det är bästa platsen eftersom det är ett lite "allmänt" dokument om man säger så. Annars har jag inte den mappen till så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog mod till mig och utförde den hemliga ritualen och laddade in stilmallen och

NU ÄR FORUMET PRECIS SOM DET SKA VARA!!!!

:w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev precis som jag ville från början. Visserligen måste jag dra ut forumet förbi den svarta kanten om jag vill ha texten ännu bredare men det ska inte behövas. TAck Mikael!!!! :respekt:

post-363-126753142547_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon underlig anledning :totaltgalen: går forumet så fort nu så jag har aldrig varit med om maken! BAM! så flyger sidorna upp nu mot tidigare.... :w00t: Nu känns det som om man har en modern dator och ett modernt forum! SWICH! BAM! TJIOFF!!! Youhooooo!!! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stör mig också på det där med forumets bredd. Funderar på att installera den där stilmallen, men det tar emot lite. Dels för att jag aldrig använt något sånt och dels för att jag inte tycker att man ska behöva tweaka sitt system för att forumet ska se acceptabelt ut. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det kommer tillbaka igen. Tycker det var lite intressant, samt hur länge man använt mac osv... vill absolut få tillbaka stad/plats igen så man vet vart folk sitter i vårt avlånga land. Man ska inte behöva fysiskt gå in i profilen för att få reda på dessa uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det kommer tillbaka igen. Tycker det var lite intressant, samt hur länge man använt mac osv... vill absolut få tillbaka stad/plats igen så man vet vart folk sitter i vårt avlånga land. Man ska inte behöva fysiskt gå in i profilen för att få reda på dessa uppgifter.

 

Sedär.. då var plats tillbaka.. herren hör våra böner galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Sedär.. då var plats tillbaka.. herren hör våra böner galetglad.gif

Vi håller på att testa lite så att den personliga infon inte helt tar över vänsterspalten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi håller på att testa lite så att den personliga infon inte helt tar över vänsterspalten.

 

Tackar... håller helt med om att den har brett ut sig för mycket tidigare. Nu är den mer lagom helt klart. respekt.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tänker efter är väl datumet för medlemskap onödigt, det lär kunna antas på antalet inlägg, och ingen vill väl dela upp folk i nybörjare och veteraner, som om det skulle avgöra kunskapen hos medlemmarna. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tänker efter är väl datumet för medlemskap onödigt, det lär kunna antas på antalet inlägg, och ingen vill väl dela upp folk i nybörjare och veteraner, som om det skulle avgöra kunskapen hos medlemmarna. :fundersam:

Kanske "ryktet" kan göra nytta här? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kanske "ryktet" kan göra nytta här? :fundersam:

 

Vi kollar på just det. Helst vill jag ha något slags system som sätter medaljer eller liknande. Om någon har 13 eller 17 i rykte är kanske inte så intressant, men däremot om det är neutralt, bra eller mycket bra. Så får vi anpassa värdena bakom graderingen efter hur gott rykte den genomsnittliga användaren har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Vi kollar på just det. Helst vill jag ha något slags system som sätter medaljer eller liknande. Om någon har 13 eller 17 i rykte är kanske inte så intressant, men däremot om det är neutralt, bra eller mycket bra. Så får vi anpassa värdena bakom graderingen efter hur gott rykte den genomsnittliga användaren har.

Skulle man inte kunna byta ut den där lilla gubben till vänster om aliaset till en stjärna som är Brons/silver/guld-färgad beroende på vad man har för rank?

Det tycker i alla fall jag skulle kännas mest logiskt och diskret. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man inte kunna byta ut den där lilla gubben till vänster om aliaset till en stjärna som är Brons/silver/guld-färgad beroende på vad man har för rank?

Det tycker i alla fall jag skulle kännas mest logiskt och diskret. :)

Nä fick du nytt namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Skulle man inte kunna byta ut den där lilla gubben till vänster om aliaset till en stjärna som är Brons/silver/guld-färgad beroende på vad man har för rank?

Det tycker i alla fall jag skulle kännas mest logiskt och diskret. :)

 

Det är en bra idé men jag tror bara vi har avatar-fältet att leka med, alltså det som står under avatarbilderna. En medalj som ändrar färg är dock en smart lösning platsmässigt så det kanske kan vara något.

 

Nåväl, vi kikar vidare på det. Än så länge är jag inte säker att det går, i alla fall inte på något enkelt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...