Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkomna till det nya forumet


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Tänkte jag skulle testa och skriva ett inlägg. Har läst igenom hela tråden och är rätt slut i huvudet om sanningen skall fram. Men det mesta lär man sig väl efterhand som jag skriver och testar nya grejor med forumet.stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 692
  • Created
  • Senaste svar

Finns det möjlighet att få in lite nya smileys?

post-113-126721633909_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Man bara klickar på "Visa alla" knappen för att få med koden och vips så kan jag söka igen! B)

 

Edit: Jag menar förstås sökning bland smileys. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du inte, men jag har gjort det

 

Okej. Tack! Men bara en fråga, finns det någon speciell anledning varför man inte kan ta bort sina egna inlägg?

Är bara nyfiken.

P.S börjar verkligen älska det nya forumet, i början hade jag lite problem med ikonerna men nu gillar jag dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Okej. Tack! Men bara en fråga, finns det någon speciell anledning varför man inte kan ta bort sina egna inlägg?

Är bara nyfiken.

P.S börjar verkligen älska det nya forumet, i början hade jag lite problem med ikonerna men nu gillar jag dem!

Du kan ju tänka dig själv hur det skulle se ut i en tråd om alla tog bort sina inlägg lite som de ville?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på ett äldre inlägg...

 

Månaden kommer på måndag..så...

 

 

post-113-126725955084_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_karate_kid

ursäkta ordvalet men fy fan! 40% av sidans bredd används till reklam, ska man behöva en 30" skärm för att läsa forumet? Det här var inte ens i närheten av bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar inte forumets redigeringsfunktioner igen... Här har jag precis gjort två radmatningar med inte märks det. Undrar vad felet kan vara. Får väl köra forumet i FF istället och hoppas på att det kommer en lösning på mitt problem. Joel är underrättad och han har vidarebefodrat problemet till kodknackarna...

 

 

aaarrrggg.... nu är det samma problem med FF. Ingen formatering fungerar och jag kan inte lägga till länkar, bilder, ändra typsnitt osv.... Har fungerat utmärkt nu sedan igår när jag började använda FF. Vad är det för fel på detta forumet?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här syns den svarta kanten när skalningen börjar ske. Jag har dragit fönstret att skalningen har börjat. Det måste gå att justera. Dessutom har man den vita reklamkanten som tar en massa utrymme. Så vill jag ha texten bredare ryker större delen av skärmen. Kör jag standard kan jag krympa bort den vita delen också.

 

HALLÅ JOEL!!

 

Jag har inte fått något svar angående varför man måste dra fönstret till dubbla storleken innan texten växer. En av de viktigaste frågorna angående det nya forumet är ju den snålt tilltagna bredden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En önskan i all vänlighet. Flytta "Visa nya inlägg" till de mer centrala delarna och gör den med samma utformning som de andra "knapparna".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En önskan i all vänlighet. Flytta "Visa nya inlägg" till de mer centrala delarna och gör den med samma utformning som de andra "knapparna".

 

Håller med, en av forumets viktigaste funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En önskan i all vänlighet. Flytta "Visa nya inlägg" till de mer centrala delarna och gör den med samma utformning som de andra "knapparna".

 

Samt lägga en: Visa nya inlägg, längst ner på högersidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta ordvalet men fy fan! 40% av sidans bredd används till reklam, ska man behöva en 30" skärm för att läsa forumet? Det här var inte ens i närheten av bra

 

Mikaellq har gjort en excellent stilmall (Safari/inställningar/avancerat) som trollar bort det mesta. Jag laddar upp den här.

 

MWF utan höger kolumn.css

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser mycket bättre ut detta, men det e ganska fult att man har en hel vit kant på höger sida som bara används till tre annonser i toppen. Skulle vart bättre att ha informationen på toppen i mitten som de gamla så man slipper ha ännu mer utrymme på bredden i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bagsnatcher

Du kan ju tänka dig själv hur det skulle se ut i en tråd om alla tog bort sina inlägg lite som de ville?

 

Många forum ger dig en chans att ta bort inlägget om det är samma dag eller kortare tid. Ingen dum idé alls

och mycket uppskattat bland dubbelpostande nyllen som jag själv...

 

Jag blir fortfarande inte klok på hur detta ser ut i ie7. I safari har hag inga problem men explorer ser rent ut

sagt för dj***igt ut. Fortfarande en banner som kletar sig fast rakt över sidan och som inte går bort. texten

är hoptryckt och stora vita partier till höger som "skall vara till reklam" men där är ingen reklam...

 

blä... säger jag men så har min vovve tagits in på sjukhus också så jag är på rysligt dåligt humör idagcry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bagsnatcher

En annan sak som ändrats till det sämre är att det nu verkar tidsbegränsat vilka inlägg som är "nya inlägg". Förr kunde man i lugn och ro gå igenom alla nya och det ändrades inte förrän man slälv klickade på den stora och bättre "visa alla inlägg som lästa". Nu verkar den ändra lite hur som helst (bugg??). Jag hade 4 sidor med nya inlägg vid förra inlägget (ovan), klickade på "visa nya inlägg" igen för att komma tillbaka men har nu bara 2 sidor. Finns det någon inställning som "visar alla som lästa" som man har sett rubrikerna på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka bilder exempelvis?

 

Till exempel i Datorhörna tråden.. Jag lade upp några bilder för strax över en vecka sedan. Innan de uppgraderade forumet så var det betydligt bättre kvalitet. Nu är dom inte något vidare alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Hej, hej! :) Ni kanske vet det där med nya inlägg? Jag skulle vilja se alla inlägg gjorda i tidsordning under samtliga delforum som ett bokmärke. Så hade jag det innan men nu kan jag inte göra ett sådant bokmärke längre.

 

Testa rss-flödet. Det kan du bokmärka:

 

https://forum.macworld.se/rss/forums/12-senaste-inlaeggen/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bild verkar ha gåt upp i rök!? Vadans detta? :-(

 

Ps. (bara på min presentation ser jag nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

HALLÅ JOEL!!

 

Jag har inte fått något svar angående varför man måste dra fönstret till dubbla storleken innan texten växer. En av de viktigaste frågorna angående det nya forumet är ju den snålt tilltagna bredden.

 

Vi tittar på vad vi kan göra åt det. Personligen tycker jag inte det är ett så stort besvär, då jag ofta kör webbläsaren ganska stort men det vita utrymmet som blir är såklart onödigt.

 

Som ni nog förstår måste vi ha annonser på forumet. I och med att vi inte tar in någon medlemsavgift måste intäkterna komma någonstans ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Som ni nog förstår måste vi ha annonser på forumet. I och med att vi inte tar in någon medlemsavgift måste intäkterna komma någonstans ifrån.

Detta är företagsekonomins svaghet. En utgift måste motsvaras av en intäkt i samma kolumn. Att intäkterna kan komma från annat håll, exempelvis ett ökat intresse för MW, då det finns ett starkt forum i anslutning till tidningen = gratis support, är irrelevant i företagsekonomi. Kanske inte mycket att göra åt, men moraliskt sett nedvärderar detta sätt att räkna medlemmarnas insatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tittar på vad vi kan göra åt det. Personligen tycker jag inte det är ett så stort besvär, då jag ofta kör webbläsaren ganska stort men det vita utrymmet som blir är såklart onödigt.

 

Som ni nog förstår måste vi ha annonser på forumet. I och med att vi inte tar in någon medlemsavgift måste intäkterna komma någonstans ifrån.

 

Men tänk på alla som sitter på bärbara med 17" och mindre, även med läsaren över hela skärmen så är forumet acceptabelt litet. Varför har ni inte reklamen som tidigare ute i det svarta fältet och ovanför/under forumet? Detta är lika korkat som att ni ska ha reklam inklippt mitt i artiklarna i tidningen.... eller ha 1/4 av varje sida där ni fyller två reklamrutor och resen av högerspalten i sidan är lämnad vit/tom....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Vi tittar på vad vi kan göra åt det. Personligen tycker jag inte det är ett så stort besvär, då jag ofta kör webbläsaren ganska stort men det vita utrymmet som blir är såklart onödigt.

 

Som ni nog förstår måste vi ha annonser på forumet. I och med att vi inte tar in någon medlemsavgift måste intäkterna komma någonstans ifrån.

Personligen tycker jag att det är helt irrelevant vad du personligen tycker om en majoritet på forumet stör sig på det hela. Och så råkar det ju nu vara.

Jag använder ju just nu en 12,4" skärm, och då är det förbannat irriterande med ett forum där inläggen knappt tar upp halva skärmens yta, hur stort fönster du brukar har bryr jag mig då inte om, det förbättrar inte min upplevelse av forumet?

 

Annonser är absolut ingenting som behövs, det finns flertalet forum som drivs på goodwill av privatpersoner, så varför kan inte ett stort företag som IDG klara av att driva det gratis?

Om ni nu går i förlust för att ni driver forumet kanske det är bättre att se över sina övriga utgifter eller lägga ned forumet?

Och om ni tvunget ska ha reklam, se då till att den inte stör användarupplevelsen, baka in den så att det inte blir irriterande men ändå syns. Lägg den t ex över snabbsvar-funktionen, och till höger om forumet, alltså i den "svarta" delen.

 

Det är för övrigt dags att ni börjar ta forumet lite mer seriöst, ni har aldrig verkat bry er om forumet, det har blivit aningen bättre nu då du i alla fall faktiskt verkar göra något. Men all kritik som tidigare kommit mot forumet har ju bara blankt ignorerats av Leijon&Co, vad det än har varit. För de är ju allting här perfekt, de har världens största insikt över hur det är på forumet, men trots detta är de aldrig aktiva här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tänk på alla som sitter på bärbara med 17" och mindre, även med läsaren över hela skärmen så är forumet acceptabelt litet. Varför har ni inte reklamen som tidigare ute i det svarta fältet och ovanför/under forumet? Detta är lika korkat som att ni ska ha reklam inklippt mitt i artiklarna i tidningen.... eller ha 1/4 av varje sida där ni fyller två reklamrutor och resen av högerspalten i sidan är lämnad vit/tom....

 

 

Personligen tycker jag att det är helt irrelevant vad du personligen tycker om en majoritet på forumet stör sig på det hela. Och så råkar det ju nu vara.

Jag använder ju just nu en 12,4" skärm, och då är det förbannat irriterande med ett forum där inläggen knappt tar upp halva skärmens yta, hur stort fönster du brukar har bryr jag mig då inte om, det förbättrar inte min upplevelse av forumet?

 

Annonser är absolut ingenting som behövs, det finns flertalet forum som drivs på goodwill av privatpersoner, så varför kan inte ett stort företag som IDG klara av att driva det gratis?

Om ni nu går i förlust för att ni driver forumet kanske det är bättre att se över sina övriga utgifter eller lägga ned forumet?

Och om ni tvunget ska ha reklam, se då till att den inte stör användarupplevelsen, baka in den så att det inte blir irriterande men ändå syns. Lägg den t ex över snabbsvar-funktionen, och till höger om forumet, alltså i den "svarta" delen.

 

Det är för övrigt dags att ni börjar ta forumet lite mer seriöst, ni har aldrig verkat bry er om forumet, det har blivit aningen bättre nu då du i alla fall faktiskt verkar göra något. Men all kritik som tidigare kommit mot forumet har ju bara blankt ignorerats av Leijon&Co, vad det än har varit. För de är ju allting här perfekt, de har världens största insikt över hur det är på forumet, men trots detta är de aldrig aktiva här.

 

WORD... Börja ta åt er av kritiken på ett sakligt sätt istället för att sticka huvudet i sanden och låtsas som det regnar. Forumet funkade fint i full bredd tidigare med reklam, varför inte nu? Vill ni ha ett levande forum för mac-sverige får ni börja lyssna. Det finns gott om självdöda svenska macforum och fortsätter ni köra ert eget race utan att lyssna på användarna så finns det snart ett till på den listan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...