Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples vd på nytt korståg mot Flash


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

På vilket sätt är apple problemet?

 

Vem som än skapar problemet Adobe, Apple eller båda tillsammans gör det i alla fall det problematiskt för

Mackanvändare.

 

Som jag uppfattat det, beskrivs en del av problemet så här: Adobe har effektivt har skurit ut GPU maskinvaruacceleration slingan för Flash på Mac. Varför? >Skillnaderna mellan HTML5 och Flash-uppspelning på en Mac skulle tydligen praktiskt taget elimineras om Flash kunde dra nytta av GPU-acceleration.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jungell, det är väl inte så konstigt att du inte ännu lyckats konvertera PC folk fast du diskuterat detta med dem"på riktigt" om du har precis lika stora problem med Flash på din Mac som dem har på PC. En del av dem kanske spelar,

varför skulle det då vara intressant att konvertera till en maskin som ej klarar Gpu maskinvaruacceleration i flash.

 

Om Flash är förlegat och måste bort.

Måste något nytt och bättre ta vid och det lär ta tid, utan kunna använda flash lär det för tillfället bli mycket svårt att kunna utnyttja nätet interaktivt, då flera myndigheter, orgaisationer med fler är interaktivt uppbyggda i flash.

Ett exempel, Svenska spel, utan att kunna läsa flash blir de att sköta sitt spelandet hos ombud.

 

Som jag för tillfället uppfattar det här med Flash.

salakalle :crossfingers: hälsar. Jag kan säkert ha fel, må så gott.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...