Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Religionstråden


iMarc

Vilken religion/kyrka tillhör du eller vilken tro har du?  

171 medlemmar har röstat

  1. 1. ?

    • Kristen (protestant)
      46
    • Kristen (katolik)
      4
    • Kristen (ortodox)
      4
    • Islam (muslim)
      3
    • Buddist
      4
    • Pagan/Wicca
      2
    • Satanist
      4
    • Annan religion/tro
      16
    • Ateist
      93


Rekommendera Poster

 

 

Vi har ju exempelvis vänsterpartister som länge bugat sig inför gudarna Lenin och Marx.

Men de får ju knappt inga röster numera så det spelar knappast någon roll. Hi hi. :)

Det får inte liberalerna i Tyskland heller, folk som kan tänka själva röstar INTE på dem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 7,5k
  • Created
  • Senaste svar

Det får inte liberalerna i Tyskland heller, folk som kan tänka själva röstar INTE på dem..

Dom är så nöjda med CDU und Frau Merkel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grammatiken är det lite si och så med varför jag ställer mig tveksam till den intellektuella nivån på artikeln.

"Men alla har inte gillat att vi har lyft på det locket." ...

Om citatet skulle redovisa bristande grammatik så gör det inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om citatet skulle redovisa bristande grammatik så gör det inte det.

Citatet tycks säga att alla är negativt inställda till att journalisterna börjat gräva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citatet tycks säga att alla är negativt inställda till att journalisterna börjat gräva.

Det är ju din tolkning, det har ju ingenting med grammatik att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju din tolkning, det har ju ingenting med grammatik att göra.

Du vet inte vad grammatik är tydligen. :kramis:;)

Det är noga med formulering annars är det dömt att missförstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte vad grammatik är tydligen. :kramis:;)

Det är noga med formulering annars är det dömt att missförstås.

Citatet var ju grammatiskt korrekt, sen hur du tolkar citatet är en annan sak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte vad grammatik är tydligen. :kramis:;)

Det är noga med formulering annars är det dömt att missförstås.

Lustigt, du missförstås ju precis hela tiden säger du. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citatet tycks säga att alla är negativt inställda till att journalisterna börjat gräva.

Så fan det gör. :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara logik, utan nu också grammatik, enligt mikaellq, är något väldigt speciellt; betydelser vi inte lägger i orden för vår egen del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt, du missförstås ju precis hela tiden säger du. :hihihi:

Du har ibland en uppfattningsförmåga i nivå med en tångräka, men jag säger inte att det nödvändigtvis måste vara ditt fel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ibland en uppfattningsförmåga i nivå med en tångräka, men jag säger inte att det nödvändigtvis måste vara ditt fel. :P

Vill du att jag ska citera dina senaste 300 inlägg? Nästan alla innehållande detta trötta omkväde: "Du missförstår som vanligt. Hi, hi. :hihihi: "

Är det verkligen vi andra som missförstår?

 

Edit: Tångräkan är i alla fall ingen parasit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intet nytt under solen. Dante Alighieri skrev om Muhammed i helvetet (åttonde cirkeln) och såväl William Blake som Gustave Doré har avbildat Muhammed i helvetet. Så vitt jag vet var det ingen som ojade sig på den tiden, i alla fall inte i Europa. Nu när jag publicerar dessa bilder, gör jag mig skyldig till islamofobi då? Eller är det konsthistoria? Vad är Vilks?

 

post-28798-0-60818600-1380304162_thumb.jpg

post-28798-0-73066800-1380304163.jpg

post-28798-0-19803700-1380304393_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå islam så fruktar en del att islam skulle ha någon slags aspiration på världsdominans. Det är bara att titta på historien för att se att så inte är fallet. Från mitten av 1500-talet så styrdes större delen av Indien av muslimska stormoguler i drygt 300 år, tills britterna tog över, och vi vet ju att hinduerna är i kraftig majoritet idag. Grekland befann sig under turkiskt/muslimskt herravälde i drygt 300 år de också, och förblev kristna. Allt beror på vilka muslimer vi talar om, inte islam i sig. Islamister, fundamentalister och terrorister ska vi frukta, men islam har vi ingenting att frukta av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå islam så fruktar en del att islam skulle ha någon slags aspiration på världsdominans. Det är bara att titta på historien för att se att så inte är fallet. Från mitten av 1500-talet så styrdes större delen av Indien av muslimska stormoguler i drygt 300 år, tills britterna tog över, och vi vet ju att hinduerna är i kraftig majoritet idag. Grekland befann sig under turkiskt/muslimskt herravälde i drygt 300 år de också, och förblev kristna. Allt beror på vilka muslimer vi talar om, inte islam i sig. Islamister, fundamentalister och terrorister ska vi frukta, men islam har vi ingenting att frukta av.

Inte? De mordiska och missnöjda stollarna är ju i ständigt släptåg tillsammans med islam som de flitigt citerar. Oroligheter och ond bråd död är något som man ständigt ser där islamitiska grupper finns. Grymma diktaturer har det fostrat fram också, exempelvis Irak och Saudiarabien där den sistnämnda fortfarande bränner häxor på bål och avlivar homosexuella vid minsta misstanke om otillåtet nöje i sänghalmen. Talibanerna vill föra Afghanska folket tillbaka till medeltida nivå med brutal diktatur...

 

Jag skulle kunna hålla på hela kvällen men undrar istället varifrån ditt milda sinne till islam kommer. confused.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte? De mordiska och missnöjda stollarna är ju i ständigt släptåg tillsammans med islam som de flitigt citerar. Oroligheter och ond bråd död är något som man ständigt ser där islamitiska grupper finns. Grymma diktaturer har det fostrat fram också, exempelvis Irak och Saudiarabien där den sistnämnda fortfarande bränner häxor på bål och avlivar homosexuella vid minsta misstanke om otillåtet nöje i sänghalmen. Talibanerna vill föra Afghanska folket tillbaka till medeltida nivå med brutal diktatur...

 

Jag skulle kunna hålla på hela kvällen men undrar istället varifrån ditt milda sinne till islam kommer. confused.gif

Du kan fortfarande inte skilja på en religion och dess utövare. Islam ≠ muslim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan fortfarande inte skilja på en religion och dess utövare. Islam ≠ muslim.

Skiljer du på nazister och nazism? På djävulsdyrkare och djävulsdyrkandet? Socialdemokrater och Socialdemokrati?

Det är att göra det bekvämt för sig att släta över ett ämne genom språkliga detaljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skiljer du på nazister och nazism? På djävulsdyrkare och djävulsdyrkandet? Socialdemokrater och Socialdemokrati?

Det är att göra det bekvämt för sig att släta över ett ämne genom språkliga detaljer.

Din islamofobi är välbekant och jag har ingen lust att debattera den med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din islamofobi är välbekant och jag har ingen lust att debattera den med dig.

Där kom det! Snarare är det väl religionofobi, eller vad jag nu borde kalla det, eller varför inte antigayfobi, eller antikvinnofobi, eller diktaturfobi, eller kort och gott fobi för sådant som kan döda eller förstöra liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kom det! Snarare är det väl religionofobi, eller vad jag nu borde kalla det, eller varför inte antigayfobi, eller antikvinnofobi, eller diktaturfobi, eller kort och gott fobi för sådant som kan döda eller förstöra liv.

Precis, så ja. I din värld är Ku Klux Klan en representativ församling för kristendomen. Du kan inte säga emot, för då är du paradoxal, eller så hycklar du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, så ja. I din värld är Ku Klux Klan en representativ församling för kristendomen. Du kan inte säga emot, för då är du paradoxal, eller så hycklar du.

Men mig veterligen så är inte KKK en religiös organisation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men mig veterligen så är inte KKK en religiös organisation.

Är Al-Qaida det då? Spelar det roll helt plötsligt? Då har alltså de inget med islam att göra? Rätt uppfattat, du föll på eget grepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Al-Qaida det då? Spelar det roll helt plötsligt? Då har alltså de inget med islam att göra? Rätt uppfattat, du föll på eget grepp.

KKK åberopar inte religiösa skäl till att särbehandla vissa invandrare.

Al-Qaida är en radikal, militant, islamitisk organisation, de har en tydlig religiös förankring alltså.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Al-Qaida

 

Den islamistiska tänkarenSayyid Qutbs senare verk har inspirerat den ideologi som al-Qaida bygger på, och egyptiern Ayman al-Zawahiri brukar räknas som den viktigaste ideologen under senare år. Rörelsen har tillskrivits en rad spektakulära terroristdåd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KKK åberopar inte religiösa skäl till att särbehandla vissa invandrare. ...

Fel! Du kan läsa mer om det här. "Jesus was the first Klansman." Du gör bort dig om du försöker hävda att KKK och Al-Qaida inte är likvärdiga terrororganisationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...