Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Semmelman

SJ, SJ, vad är felet?

Rekommendera Poster

Sparar man kontinuerligt på infrastruktur och allmän nytta (polis, rättsväsende, militär, välfärdstjänster etc) i tjugofem år så får man ett land som upphör att fungera. Det är inte så konstigt.

Ja, men ni har fått sänkt skatt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Ja, men ni har fått sänkt skatt ;)

Det har du också. De stora besparingarna drevs igång av Ingvar Carlsson och fortsattes av Göran Persson - det var då man demonterade skola, polis, militär, försäkringskassa, a-kassa och järnväg. Att Reinfeldt fortsatt på samma linje är beklagligt, men inte förvånande. Redigerad av Svolder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sänkt skatt kan man väl få ändå det finns ju massa pengar frågan är bara vad man lägger pengarna på, i det här fallet rinner det dessutom för mycket till alla bolag och chefer och aktieägare. De har ju dessutom fått mera i anslag men det räcker inte efter åratal av eftersatthet av oxå S. Men stora frågan är vem som ska ha ansvaret, har ingen ansvar eller för många ansvar spelar det ingen roll hur mycket pengar vi öser över tågen. Dessutom var det en jädra massa förseningar när jag tågpendla för över tjugofem år sen oxå under full sossetid, det funka inte då heller, solkurvor, löv, vagnfel, ledningsbrott, allt möjligt, det var endast marginellt bättre än nu gissar jag, tågen har det alltid varit fel på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har du också. De stora besparingarna drevs igång av Ingvar Carlsson och fortsattes av Göran Persson - det var då man demonterade skola, polis, militär, försäkringskassa, a-kassa och järnväg. Att Reinfeldt fortsatt på samma linje är beklagligt, men inte förvånande.

Jag har inget jobb

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inget jobb

Du har inte fått något jobbskatteavdrag, men du har fått sänkt skatt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Veolia borde kastas ut från Sverige, de ska inte ha några uppdrag här.

http://www.goteborgsfria.se/artikel/114584

Fast egentligen är det politikernas fel, som bara vill ha så lågt anbud som möjligt. De måste tala om exakt vad de vill ha för tjänster, och villkor i övrigt, och sedan betala för det. Annars dumpar företag som Veolia sina anbud och kör skiten ur sina anställda. Det kan inte politikerna blunda för. Företag är företag är företag. De vill tjäna pengar.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har inte fått något jobbskatteavdrag, men du har fått sänkt skatt.

Penisonärer har väl inte fått något

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Penisonärer har väl inte fått något

Ni får rabatt hos SJ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stor förbannad lögn, åtminstone i mitt fall

Kontoutdrag, dec jan, jag fick sänkt pension

Sänkt pension är en sak, sänkt skatt en annan. På dina bilder ser man varken bruttot eller skattesatsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sänkt pension är en sak, sänkt skatt en annan. På dina bilder ser man varken bruttot eller skattesatsen.

Det ser inte jag heller, det är vad jag får insatt på mitt konto. Mer får du inte veta heller den dagen du blir pensionär

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ändå rätt bra i min värld, nästan vad jag får ut efter jobbat snitt tio tim oer dag, natt tjänar jag ännu mindre.

The World According to Semmelman. :D;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det jag vet nåt om så ganska naturligt relatera till det. :)

Jodå. Bara du inte alltför lättvindigt drar slutsatsen att det som är bra eller dåligt för dig är allmängiltigt för folk i gemen. Men sådana misstag gör du säkert inte. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mer lön än jag = bra lön, lika eller lägre lön än jag = dålig lön. Funkar oftast. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Apropå relatera, körde för några timmar sen en 81-årig gubbe från dialysen, här är jag tills jag dör sa han, men det gör inget jag klagar inte, har haft ett bra liv så jag är nöjd även om jag skulle få lämna in i morron sa han med ett leende. I relation till det är mina problem ingenting

Redigerad av Semmelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast han verkade ju vid gott mod?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, han var i det närmaste glad. Trots att tiden är utmätt. Dialyspatienter lever inte så många år beroende på allmäntillstånd och han har väl gått ett år och var rätt crappig, rullator och böjd, men humöret var på topp! Han berätta om Koreakriget hur han fick va kvar en månad i det militära innan man visste hur det skulle gå, och första månadslönen som var 42 kronor och ingen skatt, en tidsresa lite... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, han var i det närmaste glad. Trots att tiden är utmätt. Dialyspatienter lever inte så många år beroende på allmäntillstånd och han har väl gått ett år och var rätt crappig, rullator och böjd, men humöret var på topp! Han berätta om Koreakriget hur han fick va kvar en månad i det militära innan man visste hur det skulle gå, och första månadslönen som var 42 kronor och ingen skatt, en tidsresa lite... :D

Du får vara med om många givande möten skulle jag tro! :ThumbsUp:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, många sorgliga öden dock, körde en med MS efteråt. Och en till sin döende man igår kväll, och.. ja listan kan bli lång. Men det är roliga öden också, många som just träffats, trevligare tillställningar, tja hela livet representeras tror jag. På det sättet inte så dumt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...