Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone tror att hörlurarna sitter i


Trollet23

Rekommendera Poster

Min 3GS har plötsligt fått för sig att det sitter hörlurar i den. Har försökt blåsa med tryckluft i hörlurshålet lite försiktigt men utan resultat. Kan det ha kommit skräp någon annanstans, typ huvudkontakten längst ner, eller vet man att felet är i hörlurshålet?

Och vad gör man, förutom att lämna in den förstås?

 

 

(Felet är garanterat diskuterat förr men det var inte direkt lätt att hitta några sökord som passade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en avknipsad halv tops ner i hörlursingången och snurra runt lite borde göra susen, men ta det försiktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 3GS har plötsligt fått för sig att det sitter hörlurar i den. Har försökt blåsa med tryckluft i hörlurshålet lite försiktigt men utan resultat. Kan det ha kommit skräp någon annanstans, typ huvudkontakten längst ner, eller vet man att felet är i hörlurshålet?

Och vad gör man, förutom att lämna in den förstås?

 

 

(Felet är garanterat diskuterat förr men det var inte direkt lätt att hitta några sökord som passade)

Prova och ring någonstans och sätt på högtalarfunktionen. Kanske funkar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också råkat ut för fenomenet du beskriver bl.a. på min gamla iPhone 2G. Jag har för mig att en omstart av telefonen löste problemet.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars så kan man bara sätta i lurarna och snurra lite på kontakten sågår det nog till sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak har hänt mig idag. Jag har testat allt som står skrivet i tråden, till och med topsen, och ingenting fungerar. Återställde luren men icke. Ingen som har någon bra idé, bortsett från att ringa support?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta på högtalaren har ingenting med saken att göra. Det kan man göra även med hörlurar i. Mitt problem är att jag antingen får ljud i högtalaren eller inte alls (eftersom den skickar ut ljudet till hörlursuttaget trots att ingenting sitter där i)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade som sagt allt möjligt och ingenting verkade fungera. Detta var igårkväll. Idag runt lunch så fungerade den som den skulle igen. Ett mysterium!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta händer mig när jag tar ur telefonen ur dockan jag har. Det har visat sig att om jag sätter på iPoden i telefonen och startar en låt innan jag tar ur telefonen så har jag ljud på telefonen.

 

Detta fenomen har även uppstått när jag har haft lurarna i.

 

Så. Testa att sätta igång en låt innan du tar ur lurarna nästa gång. Detta knep eller omstart har alltid hjälpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för samma sak när jag råkat tappa iPhonen i snön... antar att det var lite fukt som kommit in i hörlursuttaget och orsakade kortslutning. Efter något dygns totalvila (iPhonen avstängd alltså) blev den tack och lov sig själv igen.

 

Kanske har du lyckats få in en pyttedroppe fukt där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Testade som sagt allt möjligt och ingenting verkade fungera. Detta var igårkväll. Idag runt lunch så fungerade den som den skulle igen. Ett mysterium!

 

Har också problem med detta ibland.

Jävligt irriterande när det börjar. Någon som har lämnat in telefonen för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
longironrob

Har också problem med detta ibland.

Jävligt irriterande när det börjar. Någon som har lämnat in telefonen för detta?

 

Jag fick min utbytt för detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silverklint

Detta hände mig när jag tappade min iphone i marken. Ljudet fungerade bara med hörlurarna. Tog en smal skruvmejsel och vispade runt i hörlursuttaget. Sedan dess har det funkat bra. Finns en liten "pinne" dör inne som markerar att hörlurarna är inkopplade, om denna fastnar i detta läge uppstår detta fenomen.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...