Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iGott & iBlandat

Ziampas

Recommended Posts

Välkomna till iGott & iBlandat min egen utökad variant av sajten aapl.se. Jag hoppas att du/ni gillar sidan samt hittar den nyttig när det gäller snabb access till en massa Apple relaterad innehåll.

Med vanliga hälsningar

Athanassios

Bra information och idé, men med den föråldriga designen och tekniken(ex. struktuera sidan med <tables> istället för css) så känns allt ganska grötigt.

Sen om användarvänligheten. Skulle det vara riktigt skönt med lite javascript som uppdaterar innehåller på sidan utan att webbläsaren behöver ladda om.

Hoppas och skall jobba för att snygga till det hela framöver. Sedan såvisste jag inte att det går att uppdatera innehållet på sidan utan att webbläsaren behöver ladda om, lovar att kolla upp detta.

Nu tycker jag att det räcker med reklam, får du snart betala för att annonsera här

Ok, ändrade tills vidare auto uppdateringen med meta taggar istället för script till 2 minuter och hoppas att det är inte så störande

Håller med de övriga. Du borde göra om designen, och göra den mer lättläst. Vet inte var jag ska fokusera på när jag kommer in på hemsidan. Blanda gärna inte engelska och svenska, och kolla över alla stavningar. Länksamlingen högst upp är väldigt rörig, och försök samla all CSS i en eller två fil(er).

Det heter "Applerelaterade sökningar" eller möjligen "Apple-relaterade sökningar", samma då såklart för de andra rullgardinsmenyerna. :ThumbsUp:

Vi lever i en demokratisk land så sidan kommer väl att passa för folk som snabbt letar Apple-relaterad information och vandrar vidare efter max en halv minut OCh inte folk som letar eller bryr sig om design. Så ser jag på det.

Folk ger mig redan både ris och ros och jag behåller det sista.

Vi lever i en demokratisk land så sidan kommer väl att passa för folk som snabbt letar Apple-relaterad information och vandrar vidare efter max en halv minut OCh inte folk som letar eller bryr sig om design. Så ser jag på det.

Folk ger mig redan både ris och ros och jag behåller det sista.

Om du tror att vi kan hitta information snabbt på sidan, borde du kolla upp vad som gör en sida lättnavigerad. Om du inte tänker ta till dig negativ kritik, kan du lika gärna skippa gratisreklamen här på forumet. Du kan aldrig utveckla och göra produkten bättre, om du bara nöjer dig med ros.

Nu är det mycket bättre!!! :pompoms: Nästa steg är kanske att byta typsnitt som gör att det ser renare och mer lättläst ut...kanske någon har nåt bra förslag. Trots allt är det mycket text på samma ställe.

vad ska man göra på sidan ? bara massor med text (olika länkar )

Jaa...inte gjorde jag en sida där man skall spela spel. Vad gör du när du surfar på Aftobladet till exempel: Trycker på olika rubriker för att läsa olika artiklar. Exakt det samma skall man göra på min sida!!

Å andra sidan så brukar AB skriva egna artiklar, inte länka till andras. Nu är Din sida i princip bara en samling RSS-flöden från externa källor.

/ Kiwi

Å andra sidan så brukar AB skriva egna artiklar, inte länka till andras. Nu är Din sida i princip bara en samling RSS-flöden från externa källor.

/ Kiwi

Exakt! Jag ville ju göra en variant av aapl.se sajten och ingeting annat.

LOL Jag fattar nada, men det kanske är för att sidan inte vänder sig till min målgrupp :)

Exakt! Jag ville ju göra en variant av aapl.se sajten och ingeting annat.

Du lyckades göra en variant. Grattis. Gör nu den bättre än aapl.se om det ska vara någon mening med det och inte bara vara ett skyltfönster för hur man kan använda RSSpump.com:s lösningar.

/ Kiwi

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...