Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Behöver Steve Jobs betala för sina macar


ronny

Behöver Steve Jobs betala för sina macar  

19 medlemmar har röstat

  1. 1. eller får han dem gratis från Apple? ... motivera varför

    • Ja
      8
    • Nej
      11


Rekommendera Poster

Carlisle_united

Det är tämligen självklart att han får dom...

Om han nu vill ha dom, det var ett bra tag han enbart körde med en NeXT cube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore intressant att veta vad ni tror?
Vad är det för intressant med det? Bill får väl ta med sig Windows hem om han nu vill ha det…
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var ett bra tag han enbart körde med en NeXT cube.

 

Ett bevis för att han får betala för dom :whistling:

 

Haha.... Varför skulle han inte få dem gratis? Där finns säkert massor av prototyper som används av de anställda.

 

Wozniak på ju fortfarande lön från apple fast han inte "officiellt" har jobbat där på 25 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för intressant med det? Bill får väl ta med sig Windows hem om han nu vill ha det…

vad har han för förmåner ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
vad har han för förmåner ?

 

Förmån och förmån... han uppfann ju det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmån och förmån... han uppfann ju det.

ja om man skall ta en jämförelse VD för Ikea får han sina möbler gratis också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
ja om man skall ta en jämförelse VD för Ikea får han sina möbler gratis också?

Å andra sidan: varför skulle IKEAs VD vilja ha IKEA-möbler hemma?

Tror faktiskt att han har tillräckligt hög lön för att kunna kräva lite bättre design och kvalitet på sin inredning… :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan: varför skulle IKEAs VD vilja ha IKEA-möbler hemma?

Tror faktiskt att han har tillräckligt hög lön för att kunna kräva lite bättre design och kvalitet på sin inredning… :propellerbaver:

bara att de fattar vinken Bang och Olufsen ,Samsung mfl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror den där dollarn bara är en symbolisk summa

vad han verkligen får är ytterst dolt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve har väl fortfarande $1 i årslön, plus bonus, flygplan (om jag inte minns fel) osv.

Jag utgår dessutom att han kan plocka ut vilka lanserade Appleprylar som helst till sig och de sina.

Fast undrar hur familjen Jobs gör med sina datorer, det måste vara jobbigt att hela tiden behöva byta till det senaste. Och hur kul är det att ha en 27" iMac (med fungerande skärm) hemma och sedan sitta på jobbet och pilla med prototyper till nästa generation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur kul är det att ha en 27" iMac (med fungerande skärm) hemma och sedan sitta på jobbet och pilla med prototyper till nästa generation?

Paradiset för en tekniknörd! :wub::nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paradiset för en tekniknörd! :wub::nerd:

Jo, men det kan ju inte vara lätt att sjunga hyllningssånger till iPhone 3GS när man nyss varit och sett en demo av iPhone 5G.

 

Lätt att säga "X 2.0 är 70% snabbare än X 1.0 trots minskad energiförbrukning!" samtidigt som du måste hålla tyst om att X 3.0 kommer att få 2.0 att framstå som en snigel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Han har inte råd att köpa dem i alla fall - en dollar i årslön räcker ju inte så långt... :propellerbaver:

Jodå, efter sådär 500 år kan han köpa en Mac Mini, 200 år senare kan han köpa en billig skärm till också... Fast om 500 år har man nog inte datorer längre :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Hur klickar man i den här omröstningen då?

Vad svarar jag ja på respektive nej :huh:

Bra fråga!

Men jag ser frågan som "Behöver Steve Jobs betala för sina Macar" och det övriga som ett otydligt påstående. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det kan ju inte vara lätt att sjunga hyllningssånger till iPhone 3GS när man nyss varit och sett en demo av iPhone 5G.

 

Lätt att säga "X 2.0 är 70% snabbare än X 1.0 trots minskad energiförbrukning!" samtidigt som du måste hålla tyst om att X 3.0 kommer att få 2.0 att framstå som en snigel...

Och han har hela tiden en inblick i vad som komma skall på teknikfronten, det vi med vilt spekulerande och darrig förväntan bara kan spekulera om. :finder:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det kan ju inte vara lätt att sjunga hyllningssånger till iPhone 3GS när man nyss varit och sett en demo av iPhone 5G.

 

Lätt att säga "X 2.0 är 70% snabbare än X 1.0 trots minskad energiförbrukning!" samtidigt som du måste hålla tyst om att X 3.0 kommer att få 2.0 att framstå som en snigel...

 

Så är det i alla företag. Man måste ofta ligga två steg före marknaden för att hänga med. Jobs borde för länge sedan dragit upp riktlinjer för vad Apple ska vara 20 år framåt om märkets identitet, policys, och efterträdare. De har säkert tio olika genomarbetatde alternativa scenarior beroende på trender i marknaden och förväntade tekniksprång. Jobs sitter säkert och utarbetar riktlinjer för hur Mac OS Y :rolleyes: kommer att vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dator.tss

 

Steve använder skrivmaskin, tror jag

Japp, en gammal från IBM har jag hört :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...