Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på scanner/skrivare


ljudkonst.

Rekommendera Poster

Det beror nog alldeles på vad du ska använda den till. Själv har jag en HP Deskjet F4180 som duger utmärkt till hemmabruk. Det är en bläckstråleskrivare med färg o svart/vitt, kopiator, printer och scanner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Personligen skulle jag inte rekommendera bläckstråleskrivare och det hänger ihop med att när man köper den så skriver man ut som en galning första veckan och sedan glömmer man bort den.

 

Två månader senare när verkligen behöver skriva ut något så har den torkat igen.

 

Gör som dom flesta som är smarta, köp en färg laser, dels är dom billiga nu för tiden och att den torkar inte ut eftersom det är torrt färgpulver i skrivren.

 

Själv har jag en färglaser med duplex funktion vilket gör att jag får på fram och baksidan när jag skriver ut.

 

När det gäller scanner så finns det scannrar med och utan nätdel.

 

Vill du ha en utan nätdel så är Canon en bra scanner men vill du ha en mera avancerad scanner där du kan skanna in negativ så har Hp bra scannrar i en bra prisklass.

 

Själv skulle jag inte köpa en kombi maskin med både scanner och skrivare i och det hänger ihop med att går en del sönder så får du slänga allt.

 

Har du ett nätverk kolla om du inte kan köpa en skrivare med nätverks urtag så kan alla i familjen skriva ut på samma skrivare.

 

Lycka till med köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte mig en Samsung SCX 4500 (högblank svart) och

jag är väldigt nöjd med dess funktioner, samt design.

 

/Mr Tias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Justitia skrev "Det beror nog alldeles på vad du ska använda den till"

 

Själv är jag intresserad av foto , så för min del duger inte en färglaser inte på långa vägar.

Färglasern har fortfarande om ett traditionellt symmetriskt raster som är synligt för blotta ögat. Den ger inte heller något riktig tryck i färgerna. För vissa motiv i större format och längre betraktningsavstånd kan det kanske vara en komprimiss. Men en konkurrent till bläckstråleskrivare är färglaserskrivaren inte. Färglaserbilder under A3 håller alldeles för låg kvalitet

 

Färglasern har ändock blivit bra mycket bättre på senare år. Men som sagt, det handlar om användningsområde.

 

Så tycker salakalle :crossfingers: Ha det så gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag har också en Samsung SCX-4500. Den har tidigare fungerat tillsammans med PC. Tyvärr fungerar det inte att scanna nu när jag har gått över till MacBook. Haft kontakt med Samsung utan framgång. Någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP är ett bra märke som fungerar mycket bra med Mac!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag har en Canon MP640 bläckstråleskrivare med scanner och kopiator som funkar med Mac och som jag är väldigt nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Canon PIXMA MG6250 som också fungerar med Airprint. Den verkar vara enklare att ställa in än Samsung skrivarna mot trådlösa nätverk och Canon har bra stöd för drivrutiner vilket jag inte riktigt kan säga om Samsung när modellerna blir lite äldre..

 

Torkat bläck verkar inte vara något problem förrän man köpt bläck från Inc-club. Då verkar alla skrivare becka ihop..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...