Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda router som förlängning/förstärkning av nätverk.


elliotgillstrom

Rekommendera Poster

elliotgillstrom

Hej.

 

 

Jag har tele2 och en modem/router som även har trådlös uppkopling. Har väldigt dålig signal i mitt rum som är några rum bort, pga tjocka väggar eller något. Så jag har dragit en sladd som jag använder.

 

Nu har jag även ett annat modem från BBB som jag tänkte använda som en förlängning av nätverket. Försökte enkelt att stoppa ethernet sladden i den för att sen ansluta till BBB modemets trådlösa anslutning men det fungerar såklart inte.

 

Finns det någon enkel lösning på detta eller är det ej möjligt?

 

Jag är inte så bra på detta så ursäkta "enkla" frågor.

 

 

Tack på förhand!

 

/Elliot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att stänga av DHCP-servern på BBB-modemet. Ställ sedan in modemet att ligga med ett fast ip i samma IP-range som ditt "riktiga" modem. Koppla sedan kabeln in i ett av dom vanliga uttagen på BBB-modemet (Dom som man vanligtvis kopplar en dator till).

 

Kan inte förklara mer utförligt just nu. Men det är generellt så man kan få detta att fungera med diverse routrar.

Är ganska svårt att sätta ord på hur man ska göra i just ditt fall. Alltid något som skiljer med alla modem osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elliotgillstrom

Okej tack för svar!

 

För att komma åt modemets inställningar så antar jag att jag kopplar datorn direkt till modemet med sladd och skriver modemets ipadress i min webbläsare? Uppgifterna borde finnas i manualen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elliotgillstrom

Jag kom in i modemets inställningar men jag lyckas inte hitta hur man stänger av dhcp. läste lite att man kunde ringa till BBB´s kundtjänst och att dom kunde brygga modemet, men bara om man använder modemet. Så det verkar kört för mig på den delen.

 

Är det något speciellt man gör för att stänga av dhcp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...