Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aperture på tre datorer?


Leo

Rekommendera Poster

Jag har tre datorer och skulle vilja att alla tre kan köra mot en och samma fotodatabas på en gemensam nätverksdisk.

Det stor i infon till Aperture 3 att man FÅR installera den på en bärbar (MBP) samt en stationär (iMac), men jag har även en annan bärbar som jag ibland kör från.

 

Går det i praktiken att installera programmet på alla tre datorerna? Det finns en kod till demoprgvaran och det ser ut som om en kod ska ligga i boxen för den skarpa versionen.

 

 

Hur är det i Aperture2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl egentligen gå om man inte startar alla samtidigt, tror det är så det brukar vara med andra programvaror från apple också. Men är inte helt säker, och det bryter ju mot licensen men ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tillhör jag dem som faktiskt köper licenser till alla datorer. Numera blir det så kallade familjepaket, men det kanske bara finns till iWork och iLife?

 

Men Aperture är ju lite dyrare, jag tror att jag skulle fuskat om jag var i din situation.

Om inte Logic Studio hade tagit 50Gb hade jag lagt in det på min MBP också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper också mina program, vad det nu har med saken att göra.

 

Frågan var om det går och det gör det. Det är dessutom tillåtet så länge det är du själv som ska använda programmet på alla datorerna. Jag har länge haft A2 installerat på en bärbar och på en stationär. Sedan köpte jag en ny bärbar och installerade på den också utan att avinstallera på den gamla. Inga problem. Nu testade jag just den gamla bärbara och det går bra att köra A2 på den fortfarande.

 

Det blir tvärstopp om jag försöker köra A2 på två datorer samtidigt i samma nätverk, men det är ju inte så förvånande. Eller något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...