Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Chans att få tillbaka data


dontpanic

Rekommendera Poster

Jag gjorde nyligen en ominstallation av OSX efter att jag fått ett fel på hårddisk. skivverktyget rapporterade felaktig nodstruktur och OSX gick inte att starta. Jag installerade då systemet på en extern disk och kunde då komma åt mina filer från de tidigare installationen.

 

Jag kopierade hela min hemmapp till ytterligare en extern disk, men det avbröts då en fil inte gick att kopiera. Jag valde då ut de viktigaste filerna, bilder, projekt osv, men jag glömde givetvis biblotekmappen där jag förstått att iCal-filerna ligger.

 

Sitter nu i skiten då jag inte har en aning om de timmar jag jobbat de senaste 2 månaderna. Jag vet att vid den första kopieringen så kom mappen "biblotek" med, men jag raderade allt och började om. Har även för mig att jag tömde papperskorgen.

 

Någon som tror att det går att återfå dessa filer? Kom gärna med tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det är den vanliga proceduren med program som Data Rescue II eller Disk Warrior. Hårddisken där filer har raderats ska du inte använda längre då det ökar risken för att filinnehållet skrivs över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja DataRescue är helt klart värt att prova...

 

För att felet inte ska hända igen, använd TimeMachine eller annat program för säkerhetskopiering.

Ett som kopierar bibliotektsmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ag hade inte tömt papperskorgen, så när jag hade den externa disken inkopplad kunde jag föra över de slängda filerna och däribland iCal-filerna Jag tömmer alltid papperskorgen innan jag stänger av datorn, men inte denna gången tydligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...