Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att installera drivrutiner på windows 7.


viigo

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag köpte precis win 7 64 bit OEM och installerade på min imac 19" med Leopard som jag köpte i början av 2009.

installationen gick bra och så men jag har två problem.

 

1. När jag stoppar in min mac OS X skiva för att installera drivrutiner säger den bara "Bootcamp x64 doesn't support youre computer model"

vad är då problemet?

 

2. Om jag sätter på datorn utan att hålla in alt knappen för att välja operativsystem sätts windows automatiskt på.

Jag vill ju ha Mac som basic, finns det nått sätt att ändra det på?

 

PS. jag ska ha windows för att spel spel.

är det då nödvändigt att installera drivrutinerna för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag köpte precis win 7 64 bit OEM och installerade på min imac 19" med Leopard som jag köpte i början av 2009.

installationen gick bra och så men jag har två problem.

 

1. När jag stoppar in min mac OS X skiva för att installera drivrutiner säger den bara "Bootcamp x64 doesn't support youre computer model"

vad är då problemet?

 

2. Om jag sätter på datorn utan att hålla in alt knappen för att välja operativsystem sätts windows automatiskt på.

Jag vill ju ha Mac som basic, finns det nått sätt att ändra det på?

 

PS. jag ska ha windows för att spel spel.

är det då nödvändigt att installera drivrutinerna för det?

 

Denna listan förklarar varför det inte funkar:

http://support.apple.com/kb/HT1846?viewlocale=sv_SE

 

Jag har själv ställt en del frågor till andra proffs på forumet, och lärt mig en del. Det verkar därför som du borde valt 32 bitars istället för 64 bitars. Få se vad andra säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag köpte precis win 7 64 bit OEM och installerade på min imac 19" med Leopard som jag köpte i början av 2009.

installationen gick bra och så men jag har två problem.

 

1. När jag stoppar in min mac OS X skiva för att installera drivrutiner säger den bara "Bootcamp x64 doesn't support youre computer model"

vad är då problemet?

 

2. Om jag sätter på datorn utan att hålla in alt knappen för att välja operativsystem sätts windows automatiskt på.

Jag vill ju ha Mac som basic, finns det nått sätt att ändra det på?

 

PS. jag ska ha windows för att spel spel.

är det då nödvändigt att installera drivrutinerna för det?

 

Denna listan förklarar varför det inte funkar:

http://support.apple.com/kb/HT1846?viewlocale=sv_SE

 

Jag har själv ställt en del frågor till andra proffs på forumet, och lärt mig en del. Det verkar därför som du borde valt 32 bitars istället för 64 bitars. Få se vad andra säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack !

Jag läste på ett annat forum att man kan köpa och installera snow leopard efter man har installerat win 7, då får man bootcamp 3.0 med, sen installerar man drivrutinerna till snow leopard istället och då ska allt funka.

låter det rimligt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...