Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera låtar från AudioCD


iMarc

Rekommendera Poster

Har några original musikcd som jag skulle vilja kopiera till hårddisken.

Finns det något gratis kopieringsprogram (ripper) eller hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några original musikcd som jag skulle vilja kopiera till hårddisken.

Finns det något gratis kopieringsprogram (ripper) eller hur gör man?

Öppna CDn (dubbelklick), dra filerna till hårddisken. Då får du originalkvalitet.

 

Annars kan du rippa i iTunes. Kolla importinställningarna först, så du får (tillräckligt) bra kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd iTunes, kolla först iTunes inställningar "Allmänt och välj till vilket format du vill ha skivan rippad.

Oavsett vilket format du väljer kommer musiken sen att ligga i iTunes biblioteket.

Hö-klicka på någon låt i iTunes och välj "Visa i Finder" så öppnas mappen med alla låtarna.

 

00000005.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I varje Mac medföljer iTunes och iTunes är ett musikprogram som är gratis och som låter en samla ihop ljud CD's i datorn.

I iTunes importinställningar kan man välja mellan flera olika format och kvaliteter på ljudet. WAV är samma som CD:n. Apple lossless är ett högkvalitativt format som tar mindre plats än WAV. AAC är steget under Apple lossless. MP3 är det sämsta formatet, men märkligt nog även det som är mest populärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna CDn (dubbelklick), dra filerna till hårddisken. Då får du originalkvalitet.

 

 

Ha ha... den visste jag inte om.. ibland är det för enkelt :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna CDn (dubbelklick), dra filerna till hårddisken. Då får du originalkvalitet.

 

 

Ha ha... den visste jag inte om.. ibland är det för enkelt :yeahbaby:

 

Faktum är att man inte ens behöver dubbelklicka. Håll ned alt-tangenten och dra hela cd-skivan till hårddisken (eller skrivbordet) så kopieras rubb och stubb direkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...