Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är batteriet dåligt?


Viggan

Rekommendera Poster

Hej

min iphone 3gs som jag köpte i november har dåligt batteri eller vad tror ni på forumet?

efter bara 1 timme och 44 min andvänding har den gått ner på 65 % och då har jag lyssnat på musik i 30min max och pelat i 10 min ungefär är det dåligt eller bra.

 

Tackar för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är kanske värt att nämna att den är jailbreakad men den har inget program från rock installerat

 

Kan det vara något annat som ligger i bakrunden och kör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

batterimätaren kan vara buggig ibland. Har du laddat ned den nya firmwire till iphone?

 

Den fixar det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar du genom Ipoddelen eller streamar du musik från nätet? Det sistnämnda är döden för battertiden!

 

Jag lyssnar direkt på iphonen streamar alltså inte

 

jag tycker att den här batteri grejen började igår när den bara laddade ur på kvällen vilket den inte brukar göra. och åhade den skit dålig energi både i förgår igår och idag. är att låta iphonen dö och sedan ladda upp den ifrån början någon ideé

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyssnar direkt på iphonen streamar alltså inte

 

jag tycker att den här batteri grejen började igår när den bara laddade ur på kvällen vilket den inte brukar göra. och åhade den skit dålig energi både i förgår igår och idag. är att låta iphonen dö och sedan ladda upp den ifrån början någon ideé

 

Ja. Om inte annat så kalibreras batterimätaren bättre då. Dessutom tror jag Apple rekommenderar en total urladdning varje månad.

 

Har du startat om telefonen sedan det började krångla? Det kan hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tycker ni att iphonens batteri är så pass dålig så det är en garanti fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tycker ni att iphonens batteri är så pass dålig så det är en garanti fråga?

 

Svårt att avgöra innan du har svarat på våra frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tycker ni att iphonens batteri är så pass dålig så det är en garanti fråga?

 

iPhone är ju inte direkt kända för att ha bra batteritid direkt. Den enda nackdelen med iPhone tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone är ju inte direkt kända för att ha bra batteritid direkt. Den enda nackdelen med iPhone tycker jag.

 

Första gången på säkert ett år jag läser denna kommentar. Att iPhone och andra Smartphones har sämre batteritid än "dumma" lurar med sämre hårdvara trodde jag var allmänt känt vid det här laget. iPhone utmärker sig på inget sett negativt jämfört med andra lurar i samma genre från exempelvis HTC och SonyEricsson. Snarare tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...