Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsoft Word mm


enrique10

Rekommendera Poster

Hallå där..

Helt ny inom mac och behöver hjälp med hur jag får tag i Microsoft Word mm på svenska så jag kan ladda hem det.

Så vart hittar jag det??Om inte det finns på svenska,vart kan jag ladda hem ifrån då??

Tacksam för svar..Ni verkar grymma här på forumet,många som pratar gott om er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du med 'ladda hem' menar piratkopior har jag inget svar. Word, eller Office-paketet för Mac kan man köpa i välsorterade datorbutiker eller på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med till 100 % att "ladda ner" piratkopierade program till mac är inget att rekomendera, både att man vill hålla macen ren och om man lägger 15 lakan så har man råd att lägga några hundringar på en licens till "Word"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom finns det ju gratisvarianter av officeprogram. Openoffice tex.

 

Edit: oj, missade att Telly82 nämnt gratisalternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Openoffice är faktiskt att rekommendera om du inte vill betala, och om du ville betala skulle jag ändå inte rekommendera Microsoft Office, varken till Windows eller Mac. Openoffice såväl som iWork kan öppna filer från Word, och båda är mcyket bättre (speciellt jämfört med macversionen). Word är buggigt och krångligt, och ingenting jag kan rekommendera alls. I så fall bara om du utför mycket specifika uppgifter som inte går på något annat program, men de flesta gör inte det.

 

EDIT: Glömde gratulera till datorn. Vad är det för en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kanske en Svikare och Överlöpare men jag är faktiskt väldigt imponerad av Microsoft Office. Använder Word och Entourage och någon gång ibland Excel.

 

Jag hittade en laglig och inplastad Office 2004 på Blocket för flera år sedan. Betalade 400 kronor för den. Best deal ever! Men annars kostar ju Student- and teacher edition cirka 1200 kronor, bara obetydligt mer än iWork.

 

Leta lagliga versioner på Blocket eller Tradera alltså, det är mitt tips. Eller satsa 1200 kronor i butik.

 

Men det är klart, jag är en Skurk och Bedragare också: det var en Student- and teacher edition jag köpte, men jag använder den professionellt i min konsultverksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Word i upplagan 2008 har fått bra kritik, så man kan säkert trivas med den, men jag lämnade Office för NeoOffice för mer än fem år sedan nu och har aldrig känt något behov av den igen.

 

Jag gör kallelser, protokoll, lite kalkylblad, skrivelser i den.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Word 2008 från MS och den funkar helt ok. En sak dock.Kan inte använda deras mailprogram Entourage men det tror jag beror på min internetleverantör och inte MS i sig. I vilket fall som helst så funkar Mailprogrammet från Apple ypperligt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår verkligen inte varför folk är så negativa mot MS Office. Deras Hem och Student är rimligt prissatt och dessutom så får den installeras på mer än en dator för det priset. Skiljer 404:- mellan MS Office hem och student mot iWorks familjelicens. Nackdelen är att man enligt EULA godkänner att man inte får använda den versionen i något syfte där man får betalt. Nu gör ju de flesta hemanvändare inte det heller. Men man får inte skriva ett manus eller en bok för utgivning. För detta och alla andra så gäller det PRO och dess då mer helt orimliga prislapp.

 

Sen om man orkar tänka lite själv och inte göra som läraren visade i skolan så är det klart att det finns massor med bra alternativ både billigare och även helt gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår verkligen inte varför folk är så negativa mot MS Office. Deras Hem och Student är rimligt prissatt och dessutom så får den installeras på mer än en dator för det priset. Skiljer 404:- mellan MS Office hem och student mot iWorks familjelicens. Nackdelen är att man enligt EULA godkänner att man inte får använda den versionen i något syfte där man får betalt. Nu gör ju de flesta hemanvändare inte det heller. Men man får inte skriva ett manus eller en bok för utgivning. För detta och alla andra så gäller det PRO och dess då mer helt orimliga prislapp.

 

Sen om man orkar tänka lite själv och inte göra som läraren visade i skolan så är det klart att det finns massor med bra alternativ både billigare och även helt gratis.

 

Varför jämför du med familjepaketet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jämför du med familjepaketet?

 

Eftersom man oftast i dagens hem har mer än en dator. MS Office hem och student får installeras på tre datorer och iWorks på upp till fyra st i hushållet.

 

Snackar vi MS Office Pro a 3 690:- så ska det jämföras med iWorks för 895:- då det är en licens per dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog hålla med mattem till viss del här. Hem och Student är ett relativt bra erbjudande, och Office i sig är ju faktiskt inte helt värdelöst, men jag tycker fortfarande att iWork är ett bättre program. Om någon som använder Office är nöjd med detta så kommer jag inte använda alla medel för att nedvärdera dennes åsikt, men jag tycker personligen att iWork är att rekommendera till majoriteten av användarna.

 

Och såklart gratisalternativen (såsom OpenOffice) om man inte vill punga ut med pengar (ofta som fattig student). Att ladda ned illegalt är aldrig att rekommendera; såtillvida datorn du installerar det på har internetuppkoppling i alla fall. Det kommer att ge problem, för att inte tala om risken för virus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har just köpt en Mac Book Pro 13 och försökte ladda hem OpenOffice för Mac - fungerade ej när jag skulle öppna installer_openoffice

1,5 MB stod det att det ej fungerade i DOS.

Försökte ladda ner en torrent och då öppnades en tom sida - varför?

Det är väl säkrast att skaffa iWork.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just köpt en Mac Book Pro 13 och försökte ladda hem OpenOffice för Mac - fungerade ej när jag skulle öppna installer_openoffice

1,5 MB stod det att det ej fungerade i DOS.

Försökte ladda ner en torrent och då öppnades en tom sida - varför?

Det är väl säkrast att skaffa iWork.....

 

 

dos använder du inte på en mac så det är helt i sin ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pages kostar bara 149 kr på Mac App Store. Nog tycker jag att programmet är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...