Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone synk


Flowcontrol

Rekommendera Poster

Har ett märkligt problem som jag skulle bli mycket tacksam för om någon kunde lösa. har precis bytt dator och Itunes är installerat i Windows 7 (äger ingen Mac ännu).

 

Itunes är installerat och auktoriserat, har gjort en backup på innehållet i telefonen och därefter överfört inköp från telefonen, jag kan se att köpen överförs men ingenstans kan jag hitta att så skett. Därefter synkroniseras programmen till Itunes och då försvinner slumpmässigt ca hälften av de program som fanns på Iphonen, både köpta program och gratis program. När jag tittar under biblioteket - Program så finns det ingenting där, klickar jag på "Min Iphone" program fliken, så finns alla program (utom de som försvann innan) på varje skärm där man även kan flytta runt ikoner. Listen direkt till vänster där saknas dock alla program.

 

Laddar jag nu ned ett program i Itunes på datorn så hamnar det i biblioteket under program och programmet synkroniseras till telefonen utan några problem. Programmet ligger dessutom i listen på "Min Iphone" program fliken och finns även med som ikon till höger på en av skärmarna.

 

Gjorde en återställning utav backupen från Itunes till Ipnonen med resultat att ännu flera program försvann från telefonen, kunde dock återställa detta genom att synkronisera igen. Det är väl inte hela världen att programmen försvann, förhoppningsvis så kan jag ladda ned dessa igen utan att behöva betala en gång till. Men jag vill förstås att synkroniseringen ska fungera som tidigare, som det är nu så törs jag inte köpa några flera apps förrän problemet är löst.

 

Itunes är nyinstallerat på ett nyinstallerat OS, det är bara en Iphone som synkroniseras mot denna dator. Itunes är auktoriserat och jag är inloggad i Itunes. Skulle bli oerhört glad om någon smart person kunde tala om vad jag gör för fel.

 

M.V.H

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

campokatt@hotmail.com

Har du samma iTuneskonto på datorn som i mobilen?

Annars funkar det inte som det ska har jag märkt...

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du samma iTuneskonto på datorn som i mobilen?

Annars funkar det inte som det ska har jag märkt...

/M

 

Ja jag har bara ett Itunes konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken dålig respons? Har postat mitt problem både här och i Apples forum, fick iof fler svar där men inget användbart. Jag kanske är den enda utav miljontals iphone användare med detta problem, eller så låtsas alla andra med samma problem som det regnar.. Har hört så mycket gott om hur apple folket hjälper varandra, är det såhär det fungerar?

 

Så det enda igentliga svaret jag får från folk som inte vet vad som är fel är att flasha om telefonen i itunes till fabriks inställningar. Jag vet att jag kan göra detta och att jag kan ladda ned redan köpta apps utan att det kostar något, MEN detta kan ju knappast gälla för apps som var gratis för en kort period och nu kostar pengar? Några apps skänkte appstore i julas och dessa är jag tveksam om de går att ladda ned igen gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har också haft problem med att synkronisera ibland. Jag tror jag kom till rätta med det på detta vis. (Har i alla fall fungerat sen dess.) När man ska synkronisera programmen finns alla programmen till vänster i en lista. Bredvid varje program finns en check-box och den var inte alltid ikryssad på alla program. De som inte hade check-boxen markerad togs bort. Så nu rullar jag alltid igenom den listan för att se att allt som jag vill ha kvar har den check-boxen markerad, sen trycker jag på Synkronisera.

 

Kan det hjälpa kanske?

/Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har också haft problem med att synkronisera ibland. Jag tror jag kom till rätta med det på detta vis. (Har i alla fall fungerat sen dess.) När man ska synkronisera programmen finns alla programmen till vänster i en lista. Bredvid varje program finns en check-box och den var inte alltid ikryssad på alla program. De som inte hade check-boxen markerad togs bort. Så nu rullar jag alltid igenom den listan för att se att allt som jag vill ha kvar har den check-boxen markerad, sen trycker jag på Synkronisera.

 

Kan det hjälpa kanske?

/Björn

 

Tack för svaret, dock har jag det omvända. Alltså jag kan se alla program i samtliga fönster till höger, men listan till vänster där programmen borde vara är tom. Program som laddas ned ska dels hamna i "Bilbiotek - Program" och även i "My Iphone" - Program" fliken både som lista och ikoner för varje skärm. För mig så ser jag bara just ikonerna till höger och ingen annanstans.

 

Laddar jag ned en app via datorn så fungerar allt precis som det ska göra, men laddas appen ned från telefonen så blir det fel. Man kan dock se i synkroniseringsfönstret att filer kopieras både vid synkronisering eller när man för över inköp från telefon till dator, men vart det tar vägen är en gåta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte finnas någon bra lösning så jag tog tag i det den hårda vägen och flashade om telefonen till fabriks inställningarna..

 

Gjorde en backup innan som återställdes, dock så förlorade jag exakt alla applikationer som jag haft installerat, inte en enda fanns kvar.. Suck.. Har åter installerat det mesta utav programmen nu men det var inte speciellt roligt. Det enda jag kan trösta mig med var att av någon outgrundlig anledning så verkar vissa inställningar finnas kvar för program som Itunes ignorerat att jag haft på telefonen, vilket är väldigt märkligt. Jag vet att köpta program kan laddas ned kostnadsfritt igen, upptäckte även att tidigare program som jag laddat ned gratis och som nu inte var gratis, inte heller kostade något tack och lov.

 

Det verkar som om någon databas funktion i själva telefonen måste ha varit F***k up som man säger, får vara försiktig med att koppla telefonen till olika datorer i framtiden.

 

Tack till alla som försökte att hjälpa mig det uppskattas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en mycket enkel lösning. Köp en mac ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en mycket enkel lösning. Köp en mac ;)

 

Undrade just när Windows vs Mac skulle komma. :)

 

Kan nog tänka mig en Mac med tiden, men just nu så kan en Mac inte göra allt det som jag behöver göra på datorn är jag rädd. Har även fyra ungar och då är det svårt att ha råd med 2st plattformar samtidigt. Och jag vet att jag kan köra Windows på en Mac, men det är så att en Mac kostar ofta lite mera och har inte samma möjligheter att utrustas med den hårdvara som kan behövas. Kan väl tillägga att jag även är en gamer och då är det viktigt att nya grafik kort man vill ha fungerar på maskinen utan strul. :)

 

Vi synkar våra Iphones på jobbet mot Windows maskiner och det är inga problem, eftersom det fanns en del frågetecken när vi började att använda Iphones för 2 månader sedan, så använde jag min Iphone till att prova en massa saker. Iphone har ju en del egenskaper som andra telefoner inte har på gott och ont, det var upp till mig att lösa problemen när folk klagade på att telefonen inte klarade samma saker som folks före detta telefoner klarade av. Så något hände med min telefon under den färden kan man säga, dock har den fungerat perfekt under tiden bortsett från några krascher som endast krävde omstart. Mitt synkroniserings problem låg alltså i telefonen och inte i datorn eller Itunes, nu efter nollställningen så fungerar det precis som det ska igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...