Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Databas på webben


znozy

Rekommendera Poster

Någon som vet ett program för detta? gärna i "wysiwyg" stil. Kan filemaker server vara ett alternativ?

Ett plus är om det även finns att välja på olika teman också.

 

Man skall som utomstående kunna skapa sig ett "konto", och att andra skall kunna söka på alla skapade profiler.

 

Dvs inloggningsmöjlighet, skapa konto, sökbart, relativt enkel hantering.

 

Om det är någon som förstår hur jag menar så får man gärna komma med tips om program. :)

 

VH//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack iaf!

 

Köpte Bento o det var ju väldigt trevligt, synd att man inte kunde exportera som/till HTML bara.

 

 

//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha svarat FileMaker Pro. Och kanske inte ens Server utan den vanliga versionen.

 

Nu arbetar jag själv bara med väldigt enkla, lokala databaser i FMP, så jag vet inte hur du skulle fixa det. Men det finns en 30 dagars demo av FMP att ladda ner. Det följer med en hel del mallar och det finns många fler mallar och exempel att leta upp på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Håller med om att FMP borde gå. Har sett bra exempel på det och håller själv på att lägga upp en del databaser på det sättet,

men är inte klar. Man kan iofs köra webcompanion direkt, men det är inte tillrådligt annat än inom nätverket pga säkerheten.

När jag basade för en lite större databas och använde File Maker Server, så var man ju hela tiden orolig att databasen skulle

hamna ute på nätet. En enkel feltryckning bara och så hamnar känsliga uppgifter ute i etern...

 

Min fråga är: varför krånglar XML när man exporterar från FMP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...