Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa 3.0.1


Xervz

Rekommendera Poster

Hejsan, jag har en 3GS 3.0.1 som jag måste återställa. När jag laddar ner firmwaren från iclarified så säger itunes this device isn't eligible for the requested build. Hur ska jag nu göra för att kunna återställa min telefon men fortfarande stanna med 3.0.1 firmwaren?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså om du inte har din shsh fil sparad hos saurik så går det inte. Utan det så kan man bara återställa till senaste firmwaren dvs 3.1.3 med 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det har jag tyvärr inte. Men går 3.1.3 att jailbreaka? telefonen är köpt i augusti.

 

Ja det går med pwnagetool. Det går dock inte att låsa upp telefonen om du installerat 3.1.3 från Itunes. Då har du fått nya bootrommet vilket inte är knäckt.

 

Läs här:

 

http://blog.iphone-dev.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha för det är just det jag behöver, låsa upp telefonen :( Men finns det något sätt att installera 3.1.3 utan itunes då? Utan att uppdatera till nya basbandet alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha för det är just det jag behöver, låsa upp telefonen :( Men finns det något sätt att installera 3.1.3 utan itunes då? Utan att uppdatera till nya basbandet alltså.

 

Som sagt. OM du inte har 3.1.3 så kan du använda senaste pwnagetool för att skapa en custom firmware där upplåsningen är kvar men bara om du inte använt fulhacket blacksnow.

 

Allt står i länken jag postade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mao om du har 5.11 eller 5.12 basebandet så kommer pwnagetool inte kunna låsa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...