Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommande iPhone fråga


superdrumhero

Rekommendera Poster

superdrumhero

Hej, nu är det så här att jag snart ska köpa en iPhone 3GS men undrar nu när Apple släpper

vilket inte är säkert en iPhone, men låt oss säga dem gör, tror ni att det blir med ett bakstycke i aluminium

eller kommer de fortsätta med plast.

Man har läst och hört att aluminiumet på iPhone 2Gn inte är lika effektivt för mottagning etc.

Stämmer det? För man har ju sett att många haft problem med sprickor.

Blir lite orolig att skaffa en isf.

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inga problem med mottagningen på min 2G.

 

Mitt råd är att om du skall köpa en iPhone så spelar det ingen roll hur länge du väntar, det kommer alltid något nytt och det är svårt att tajma den absolut bästa iPhone-versionen då det förmodligen kommer att släppas fler under några år framåt (jag hoppas på förevigt :P )

 

Till exempel så köpte jag en Macbook två månader innan det kom nya och uppgraderade. Jag köpte en Mac mini ett kvartal innan de släppte Leopard så det kommer alltid något nytt men jag har aldrig varit missnöjd eller känt mig lurad.

 

Mitt råd är att vänta på något nytt eller köpa det som finns tillgängligt, 1 eller 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

superdrumhero

Ah schysst svar titta hähä, men helt rätt "greenclick", kommer alltid något nytt, ok då vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aluminiumbakstycke kan du glömma då det finns för många antenner som behöver nå ut utanför luren.

2G har inte någon GPS och den behöver plastbakstycke upptill på luren och sedan så har vi telefonantennen som behöver plast nertill på luren och då återstår bara en liten remsa på mitten som är aluminium :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

superdrumhero

Så sant Kolfiber alltså :) men men man vet ju aldrig vad Apple lär släppa, men ska ju skaffa 3GSen snart

om ett par månader så hoppas man inte ångrar sig eller vad tror Ni?

 

 

Är i behov av en ny då min SE K800i snart börjar samla lite smörgåsrester haha,

nej men den har eng meny och är ganska jobbig att skriva sms på och startar om

när den har tråkigt eller den bara inte pallar, lägger av lite titt som tätt:O :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har du alltid alternativet att köpa en Android. Jag tror att de har "gått förbi" iPhone väldigt snart.

 

Man kan ju ta argumentet att App Store har 100 000+ appar, men ni som spenderat lite tid i App Store vet att minst 95 000 av dessa är rent skräp.

 

Hoppas du vill köpa en smartphone för att du behöver det, och inte för att du vill ha något att skryta med. Ingen diss mot dig men gillar verkligen inte tonåringarna på bussen som bara leker med sin iPhone och varken har Mail konfigurerat, använder Safari eller använder telefonen utan bara har telefonen för att spela med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aluminiumbakstycke kan du glömma då det finns för många antenner som behöver nå ut utanför luren.

2G har inte någon GPS och den behöver plastbakstycke upptill på luren och sedan så har vi telefonantennen som behöver plast nertill på luren och då återstår bara en liten remsa på mitten som är aluminium :)

Paddan har ju plåtrygg, GPS, WIFI och 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej 3G ipad har ett plaststycke upptill som släpper igenom GPS och 3G, ipad wifi är inte bekräftat vad som är plast, men det är möjligt att det ligger bakom äpplet eller under ramen.

 

Min gissning är att nästa iphone har plast eller ett annat material som bakstycke, ren aluminium tror jag inte alls att vi får se...

Och släppdatum lär vara i sommar eftersom de har släppt alla andra under den tiden, så jag skulle vänta och se om jag vore du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har du alltid alternativet att köpa en Android. Jag tror att de har "gått förbi" iPhone väldigt snart.

 

Man kan ju ta argumentet att App Store har 100 000+ appar, men ni som spenderat lite tid i App Store vet att minst 95 000 av dessa är rent skräp.

 

Hoppas du vill köpa en smartphone för att du behöver det, och inte för att du vill ha något att skryta med. Ingen diss mot dig men gillar verkligen inte tonåringarna på bussen som bara leker med sin iPhone och varken har Mail konfigurerat, använder Safari eller använder telefonen utan bara har telefonen för att spela med...

 

Angående skräp så är väl 99% i Android Market också det vad jag kunnat se. Procentandelen kvalitetsapplikationer är nog ganska lika. Säkerligen inte över 1% i något av fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har du alltid alternativet att köpa en Android. Jag tror att de har "gått förbi" iPhone väldigt snart.

 

Man kan ju ta argumentet att App Store har 100 000+ appar, men ni som spenderat lite tid i App Store vet att minst 95 000 av dessa är rent skräp.

 

Hoppas du vill köpa en smartphone för att du behöver det, och inte för att du vill ha något att skryta med. Ingen diss mot dig men gillar verkligen inte tonåringarna på bussen som bara leker med sin iPhone och varken har Mail konfigurerat, använder Safari eller använder telefonen utan bara har telefonen för att spela med...

 

Jag kan ju tycka att 5000 appar är ganska bra urval ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, nu är det så här att jag snart ska köpa en iPhone 3GS men undrar nu när Apple släpper

vilket inte är säkert en iPhone, men låt oss säga dem gör, tror ni att det blir med ett bakstycke i aluminium

eller kommer de fortsätta med plast.

Man har läst och hört att aluminiumet på iPhone 2Gn inte är lika effektivt för mottagning etc.

Stämmer det? För man har ju sett att många haft problem med sprickor.

Blir lite orolig att skaffa en isf.

 

Tack på förhand! :)

 

Kolla på Macrumors Buyers guide (http://buyersguide.macrumors.com/). Där finns tips för när man ska köpa nya Appleprodukter. Apple släpper ju nya versioner av sin hårdvara ungefär samma tid varje år. Angående iPhone säger dom "Recommendation: Don't Buy - Updates soon" så om jag var du så skulle jag vänta till sommaren. Skulle vara lite konstigt om det inte kom en nya iPhone på WWDC i år då dom släppt en nya iPhone då varje år sedan 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på Macrumors Buyers guide (http://buyersguide.macrumors.com/). Där finns tips för när man ska köpa nya Appleprodukter. Apple släpper ju nya versioner av sin hårdvara ungefär samma tid varje år. Angående iPhone säger dom "Recommendation: Don't Buy - Updates soon" så om jag var du så skulle jag vänta till sommaren. Skulle vara lite konstigt om det inte kom en nya iPhone på WWDC i år då dom släppt en nya iPhone då varje år sedan 2007.

 

Vänta? Det är ca 6 månader till WWDC, behöver man en telefon nu är det ju rent korkat att vänta. Man behöver inte alltid ha det nyaste...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kan så tycker jag att man ska vänta. Annat är det om man måste ha en telefon, då blir det ju per automatik så att man köper nu.

 

Jag ska köpa ny mobil men jag kan vänta till sommaren och då köpa den nya iPhone som eventuellt kommer då. Kommer det ingen ny så kan jag ju köpa en 3GS ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, en liten plastlucka i plåten. Så det borde ju funka med en alurygg mest plastiga antenner.

Men det är en ganska så stor skillnad på storlek på en iPad och en iPhone.

Dessutom så måste iPhonen ha telefonantennen i botten och GSM i toppen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på Macrumors Buyers guide (http://buyersguide.macrumors.com/). Där finns tips för när man ska köpa nya Appleprodukter. Apple släpper ju nya versioner av sin hårdvara ungefär samma tid varje år. Angående iPhone säger dom "Recommendation: Don't Buy - Updates soon" så om jag var du så skulle jag vänta till sommaren. Skulle vara lite konstigt om det inte kom en nya iPhone på WWDC i år då dom släppt en nya iPhone då varje år sedan 2007.

 

När det gäller just iPhone baseras MacRumors råd på felaktiga uppgifter. Apple själva har sagt att iPhone har 12 månaders produktcykel och att det kommer en ny i mitten av sommaren varje år. MacRumors väljer ändå att räkna den första hårdvaruuppdateringen av första generationens iPhone som avgörande för deras bedömning (det släpptes en variant med dubbelt så mycket minne i februari 2008). Tycker att när de vet fakta borde de fixa till sin statistik och sina köpråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...