Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka SHSH till Saurik


Olovnystrom

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har en jailbreakad 3GS med 3.1.2

 

Jag har börjat titta på att skicka mitt SHSH till Saurik för framtida återställningar. Jag var in på hans sida och läste och greppade det där med att man ändrar i sin host fil så Itunes pratar med Sauriks server istället för med Apples server.

 

En sak som jag dock inte fick fram ur allt var om det idag är möjligt att skicka sin SHSH till Saurik eller om man bara kan göra det vid en återställning?

 

Gör jag det via en återställning så är det ju inte lönt, då sitter jag ju med 3.1.3... Iofs har jag en olåst Ipone från fabrik så själva upplåsningen har jag ju inte så mycket nytta av. Men tycker blackra1n är så grymt smidigt så jag vill sitta kvar med den (Har senaste bootrommen så måste köra blackra1n varje gång jag startar om telefonen).

 

Hoppas ni förstår problemet.

 

Mvh Olov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör det i Cydia på din jailbreakade 3.1.2. Tror valet heter "Make life easier" eller något i den stilen. Är det redan gjort finns inte detta alternativ utan det står "This device has SHSH:s on file..." högst upp i Cydia ovanför "Welcome to Cydia".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte än såg jag nu. Han jobbar på det. Det kommer senare i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig finns det i cydia!

 

Så det är bara klicka där så skickas det iväg till hans server och man är säkrad så länge hans server är up and running?

 

Klickade där och nu står det längst upp i Cydia "This device has a panding TSS request". Betyder detta att det är på G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig finns det i cydia!

 

Så det är bara klicka där så skickas det iväg till hans server och man är säkrad så länge hans server är up and running?

 

Klickade där och nu står det längst upp i Cydia "This device has a panding TSS request". Betyder detta att det är på G?

 

Jepp det borde vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet. Måste bara in och ändra i min host fil då.

 

Kommer jag ladda hem 3.1.2 från sauriks server när jag gör en återställning sen eller måste jag ha den på min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet. Måste bara in och ändra i min host fil då.

 

Kommer jag ladda hem 3.1.2 från sauriks server när jag gör en återställning sen eller måste jag ha den på min dator?

 

Öhh nej. 3.1.3. 3.1.2 är för sent. Det borde du gjort innan 3.1.3 släpptes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste precis det på lite andra sidor. Var som faaan. Nåja. med lite tur så fixar det sig efter att de har knäckt 3.1.3. Får låta bli att återställa innan det helt enkelt.

 

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men den funkar inte på 3GS längre

Ok. Vad är problemet med den versionen? Apple signar den ju inte längre, men det är väl det saurik gör när man lurar dit iTunes via entryt i hosts-filen och tidigare har sparat ECID/SHSH via Cydia. Undrar bara, har inget behov av att göra det själv men är nyfiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Vad är problemet med den versionen? Apple signar den ju inte längre, men det är väl det saurik gör när man lurar dit iTunes via entryt i hosts-filen och tidigare har sparat ECID/SHSH via Cydia. Undrar bara, har inget behov av att göra det själv men är nyfiken.

 

Det är väl det som är grejen. Eftersom jag inte skickat mitt ECID/SHSH till saurik förren nu så får jag inte 3.1.2 signerad utan 3.1.3. Eller?

 

Jag blir inte gladare än någon annan om det inte är så, men så har jag iaf förstått det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl det som är grejen. Eftersom jag inte skickat mitt ECID/SHSH till saurik förren nu så får jag inte 3.1.2 signerad utan 3.1.3. Eller?

 

Jag blir inte gladare än någon annan om det inte är så, men så har jag iaf förstått det...

 

Jepp. Ungefär så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har OS 3.0 på min iPhone, jailbreakat med ultrasn0w. Jag kan inte hitta valet "Make life easier" i Cydia på min iPhone. Finns detta val bara när man har uppgraderat till 3.1? Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har OS 3.0 på min iPhone, jailbreakat med ultrasn0w. Jag kan inte hitta valet "Make life easier" på min iPhone. Finns detta val bara när man har uppgraderat till 3.1? Tack på förhand

 

Det är är bara 3.1.3 som gäller just nu tyvärr. Det är för sent för de andra.

Själv gjorde jag detta när 3.0 var nytt så jag kan nergradera till 3.0, 3.1, 3.1.2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...