Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta iphoto biblioteket


vips

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har fått brist på utrymme på min interna disk. Där jag har alla bilderna. Så jag hade tänkt att flytta alla bilder (iphoto biblioteket) till extern. Hur gör jag detta? För att slippa importera alla bilder igen. Vill ha kvar alla original och redigerade bilderna. Och självklart i rätt händelse. Går detta att lösa?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flytta hela iPhotomappen som ligger i mappen bilder till lämplig plats och starta sedan iPhoto med tangenten ALT nere, då kommer du få frågan vilket bibliotek du vill köra och väljer då den nya platsen :)

 

Hoppas jag förklarade förståeligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har samma fråga som trådskaparen. Funkar ovanstående tips? Kan någon bekräfta det?

Kan man ha ett gemensamt bibliotek? Jag har en mac mini och en macbook som jag vill ha samma fotobibliotek på. Går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Japp, gör så själv. Ja, det funkar. Tipsen fungerar. Jag kan bekräfta att det går alldeles utmärkt. Visst kan man ha ett gemensamt fotobibliotek.

 

Edit: svatlef

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag göra för att få samma ändringar till samma bibliotek?

Jag har en nas som jag kan lägga biblioteket på. Om jag lägger in bilder på den ena datorn. Finns bilderna med på andra datorn då?

Kan man göra lika med iTunes bibliotek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag flyttat biblioteket till Nasen och det är inga problem med Mac Mini att hitta det biblioteket efter att ha använt alt.

Däremot så är det problem i Macbooken. Den hittar alla händelser men inga miniatyrer syns. Om jag går in i en händelse så finns det ramar runt bilderna men ingen bild syns. Kör jag igång ett bildspel så ser man bilderna men inte annars.

 

Någon som har några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...