Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 3G 3.1.3


greekplace

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag kommer att ställa en fråga som har säkert varit uppe flera gånger, men ni som kommer att bli griniga får bli det på mig:-)

jag har en iphone 3G olåst telia tog bort spärren för mig för 350kr, nu är jag sugen på att jailbreaka den, jag har uppdaterat

till 3.1.3 och har modemfirmware 05.12.01, den har inte tidigare varit jailbreakad det är första gången som jag har tänkt, går det att jailbreaka idag med versionerna jag kör 3.1.3 och har modemfirmware 05.12.01? jag har sökt å sökt på nätet blir inte klokare:-( har hittat något som heter sn0wbreeze har hämtat hem den och kört och skapat en fil, det tar det stopp, går det att jailbreaka den vad händer om det inte går bra kan jag gå tillbaka till original eller är det kört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC? Va e det? XD

 

Den länken jag gav är det enda som funkar än så länge vad jag har förstått. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om telefonen inte varit jailbreakad innan (och sparat SHSH hashes i Cydia) så kan du inte jailbreaka 3.1.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar så mycket för info telefonen har aldrig varit jaibreakad altså är det kört för mig fan ta Apple:-)))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar så mycket för info telefonen har aldrig varit jaibreakad altså är det kört för mig fan ta Apple:-)))

 

Det var Apple som uppdaterade din telefon? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om telefonen inte varit jailbreakad innan (och sparat SHSH hashes i Cydia) så kan du inte jailbreaka 3.1.3.

 

Det där stämmer väl ändå inte. Det är upplåsning du snackar om.

Jailbreak borde funka fint med en custom 3.1.3 firmware.

 

EDIT: nej det är jag som har fel :)

 

"Don’t use PwnageTool on the iPhone 3GS if you’re at 3.1.3, it just won’t work. Downgrade to 3.1.2 using the methods described here. If you can’t downgrade because you don’t have your 3GS 3.1.2 hashes on file with Cydia, you’ll need to sit out the 3.1.3 jailbreak."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm en snabbfråga... om man kör på 3.1.2 och aldrig gjort JB, kan man göra JB med blackrain? Det borde väl fungera tills man vill göra en restore? :S eller ja vet inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm en snabbfråga... om man kör på 3.1.2 och aldrig gjort JB, kan man göra JB med blackrain? Det borde väl fungera tills man vill göra en restore? :S eller ja vet inte?

 

Känns rätt dumt att använda blackrain när redsnow är bättre.

 

http://wikee.iphwn.org/howto:rs9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

 

 

 

Jag har idag en Iphone som jag köpte i USA i somras. Telefonen Jailbraked jag och använde ända fram till ett par dagar sedan då jag av misstag uppgraderade jag den till 3.1.3. Nu kan jag inte använda mitt tele 2 abbonemang längre. Finns det någon som kan hjälpa mig med att låsa upp och Jailbraka telefonen igen. Jag är desperat......

 

MVH

Walle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...