Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur bifogar man bilder & film i ett inlägg?


iMarc

Rekommendera Poster

Hej,

jag har nu läst den här tråden tre gånger men lyckas fortfarande inte lägga up nå bilder i mina inlägg.

Jag kör Firefox 3.6 i Win XP just nu (är på jobbet).

 

Under ytan där jag skriver in mitt inlägg finns det en rubrik som heter "Bilagor". Där under kan man sen browsa sig fram till den bild man vill bifoga. Jag försöker detta med en inte-så stor jpg fil, men när jag trycker på "bifoga denna fil", så får jag ett errormeddelande.

Det står "Fel. Ingen vild vald för uppladdande". Jag antar att vild ska vara bild, men oavsett, så ignorerar systemet filen jag valde. Vad gör jag fel?

 

Har stängt av alla flashblocks/adblocks etc och det hjälper inte.

 

mvh,

interleukin

Som det står i tråden: Klicka på "Välj Fil" först. Välj filen. SEDAN klickar du på Bifoga denna fil.

Funkar det fortfarande inte, så får du nog skriva tydligare vad du gör och vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har nu läst den här tråden tre gånger men lyckas fortfarande inte lägga up nå bilder i mina inlägg.

Jag kör Firefox 3.6 i Win XP just nu (är på jobbet).

 

Under ytan där jag skriver in mitt inlägg finns det en rubrik som heter "Bilagor". Där under kan man sen browsa sig fram till den bild man vill bifoga. Jag försöker detta med en inte-så stor jpg fil, men när jag trycker på "bifoga denna fil", så får jag ett errormeddelande.

Det står "Fel. Ingen vild vald för uppladdande". Jag antar att vild ska vara bild, men oavsett, så ignorerar systemet filen jag valde. Vad gör jag fel?

 

Har stängt av alla flashblocks/adblocks etc och det hjälper inte.

 

mvh,

interleukin

 

Vilken webbläsare använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Firefox 3.6 i Win XP just nu (är på jobbet).

Vilken webbläsare använder du?

Inte vaknat ännu? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, missade att Firefox användes...ser inga svårigheter att bifoga bilder i den heller, frånsett att det står bläddra, i Safari står det välj fil

post-113-086556800 1301482178_thumb.jpg

 

 

post-113-057610300 1301482041_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Plötsligt går det inte att ladda upp ett foto i JPG-format...Skärmdumpar går dock bra...

 

 

Försöker jag ladda upp en bild som jag tog idag, och som jag dublicerade, dvs gjorde en kopia.

post-113-057443500 1346407895_thumb.jpg

 

 

Klickar jag på Bifoga denna fil blir svaret

 

post-113-013985000 1346407406_thumb.jpg

 

Provar även med originalet..blir samma besked, kan bilden vara skadad..skärmdumpen på samma bild fungerar..

 

post-113-060718000 1346407730_thumb.jpg

 

Verkligen mysko..har aldrig hänt förut..

 

Måste vara nåt fel med just det fotot..andra foton går bra..

 

Bra att veta ..En till synes felfri bild tas inte emot..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 3 years later...
Stereotypen

Hur kommer der sig att man inte kan skicka bilder via Meddelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal tråd men visst kan man skicka bilder via meddelande. Bara dra in bilden i 'skrivfältet'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer der sig att man inte kan skicka bilder via Meddelande?

Ja, det är lite irriterande. Men det är väl inställt så. Du kan gå till en vanlig tråd och ladda upp en bild där, utan att posta inlägget sen (bara stäng efteråt), och sen i PM'et, välja/leta upp den i “Min media”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hur gör jag för att bifoga en bild från "Bilder" i en tråd här i forumet? Jag får bara upp hela Bilder bibliotek och kan inte välja en specifik fil när jag väljer bifoga....

Skit bakom spakarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag för att bifoga en bild från "Bilder" i en tråd här i forumet? Jag får bara upp hela Bilder bibliotek och kan inte välja en specifik fil när jag väljer bifoga....

Skit bakom spakarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag för att bifoga en bild från "Bilder" i en tråd här i forumet? Jag får bara upp hela Bilder bibliotek och kan inte välja en specifik fil när jag väljer bifoga....

Skit bakom spakarna?

Det enklaste är väl att exportera bilden från programmet bilder, välja en lämplig upplösning (kanske 1500 pixlar bred) och sedan välja denna exporterade bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är väl att exportera bilden från programmet bilder, välja en lämplig upplösning (kanske 1500 pixlar bred) och sedan välja denna exporterade bild.

 

Tack, så långt allt väl, men jag har inte lyckats bifoga förut. Får se om det går bättre nu. Följ den spännande upplösningen i Vad gör du idag-tråden......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar ta en skärmdump på bilden så den hamnar på skrivbordet, sen laddar jag upp bilden därifrån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vad är det enklaste sättet att bifoga hyperlänkar i forumet? Måste jag klistra in koden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det enklaste sättet att bifoga hyperlänkar i forumet? Måste jag klistra in koden?

 

skriv in rubriken här... markera hela meningen

klicka på länksymbolen då kommer nedanstående ruta upp

post-154-0-31833300-1516186394_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det enklaste sättet att bifoga hyperlänkar i forumet? Måste jag klistra in koden?

Bara klistra in URL:en som den är. Forumet gör en klickbar länk av den.

 

Vill du att det ska stå något annat i forumet så gör du som Ronny visar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det enklaste sättet att bifoga hyperlänkar i forumet? Måste jag klistra in koden?

 

Klicka på länk-ikonen och klistra in länken där:

post-64246-0-19780900-1516189386.png

 

För att ta bort en länk är det bara att radera länken. Men om du gjort en länk av text: exempel

så kan du markera länken och sen klicka på den brutna länk-ikonen:

post-64246-0-97825000-1516189392.png

 

För att trigga rutan för länkar kan du även använda: ⌘L

 

Vill du skriva manuellt, så ser det ut såhär:

http://foo.bar/
[url=http://foo.bar/]FooBar[/url]

http://foo.bar/

FooBar

 

 

- - -

 

För bilder - klicka på bild-ikonen och skriv in adressen, eller skriv för hand:

[img=https://forum.macworld.se/public/style_images/macworld2013/icon_attach.png]

icon_attach.png

 

Eller bifoga dem i den fullständiga redigeraren:

post-64246-0-12696900-1411244833_thumb.png

 

 

Glöm inte sista där (3'an):

post-64246-0-76744800-1481290693.png

 

...så läggs bilden till inlägget (där markören är) och följer med när någon citerar - annars hamnar den som bifogad fil bara i slutet av inlägget och försvinner om någon citerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • xeric unpinned this ämne

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...