Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppstartstid och gul skärm?


lassemagnus

Rekommendera Poster

I torsdags fick jag hem min hett efterlängtade iMac i7:a. Vet dock inte hur nöjd jag ska vara.

Jag undrar följande:

När jag startar datorn så tänds skärmen tämligen omgående, men sen tar det precis 40 sekunder innan det grå äpplet dyker upp i mitten på skärmen. Ska det ta så lång tid innan datorn hittar systemet el. hårddisken?

 

Om man har en helt vit sida på skärmen, låt säga ett oskrivet ordbehandlingsdokument, så ju längre ner man tittat på sidan (skärmen), desto gulare blir det. Var går acceptansen? Är det när det är skrikande gult eller räcker det att man kan klart förnimma det gula för att man ska ringa Apple?

 

Lasse M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Apple är medvetna om problem med gul färg (fler som har haft det) så jag tror det räcker med att du ringer in och berättar så kommer de att byta ut din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I torsdags fick jag hem min hett efterlängtade iMac i7:a. Vet dock inte hur nöjd jag ska vara.

Jag undrar följande:

När jag startar datorn så tänds skärmen tämligen omgående, men sen tar det precis 40 sekunder innan det grå äpplet dyker upp i mitten på skärmen. Ska det ta så lång tid innan datorn hittar systemet el. hårddisken?

 

Om man har en helt vit sida på skärmen, låt säga ett oskrivet ordbehandlingsdokument, så ju längre ner man tittat på sidan (skärmen), desto gulare blir det. Var går acceptansen? Är det när det är skrikande gult eller räcker det att man kan klart förnimma det gula för att man ska ringa Apple?

 

Lasse M

 

På det första, fick jag lära mig att man är tvungen att se till under Systeminställningar->Startskiva, att Macintosh HD är vald, jag hade samma problem själv med seg uppstart.. Prova detta och kolla om det går fortare att starta upp senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tryckt i 16GB RAM så tar minneskollen sin rundliga tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Av någon anledning kan man behöva välja hårddisken manuellt i Systeminställningar/startskiva för att slippa 40 sekunder vit skärm. Så var det på båda 27-tummarna jag testade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen! Nu startar datorn direkt efter påslag. Vad härligt det är med alla trevliga, kunniga och hjälpsamma mackompisar på detta forum!

 

Lasse M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...